Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Treurniet schreef op 09-03-2022 om 20:31:

[..]

Bij tandartspraktijk waar ik kom, nu ook alweer andere tandarts. Tja..mijn eigen huisarts werkt standaard maar 3 dagen per week. Heeft twee waarnemende artsen..Lijkt me ook erg moeilijk vak huisarts. Je moet beslissen of iets nader onderzoek behoeft of niet. En je hebt maar 10 minuten!

Vervelend dat je eigen huisarts een parttimer is. Als je een complexe klacht hebt kun je dubbele afspraak inplannen. Dat doe ik vaak wel, dan is er 20 minuten. 

Iets op een weggeefhoek gezet. Wat een gezeur toch altijd. Nu 2 pb's. Terwijl dat dus niet de bedoeling is. Geen aanhef, mvg niks. 1 bericht: ik wil deze! Graag.  En de andere: is hij er nog? Alleen gratis hè.

Ga weg. Breng het nog liever naar de stort. 
Oke eigenlijk niet, omdat ik te lui ben en het veel geld kost om het er heen te brengen staat echt op de weggeefhoek.🙈 Maar daarom mag je nog wel beetje beleeft zijn...

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-03-2022 om 08:52

redbulletje schreef op 09-03-2022 om 20:35:

[..]

Vervelend dat je eigen huisarts een parttimer is. Als je een complexe klacht hebt kun je dubbele afspraak inplannen. Dat doe ik vaak wel, dan is er 20 minuten.

Wat een gedoe hebben jullie met huisartsen in Nederland.
Bij de praktijk waar ik kom zitten vijf huisartsen, een afspraak maak je online of via de assistente, voor dringende gevallen zoeken ze altijd een plekje en een standaard afspraak duurt 20 minuten (de lange consultatie voor verzekeringen, of complexe problemen: 40 minuten) en dat alles voor de prijs van 4 euro per afspraak.

Goed, sociale zekerheid is hier anders geregeld (veel meer direct afgehouden van het inkomen); maar als ik hier soms verhalen lees hoe de gezondheidszorg bij jullie is uitgekleed ben ik weer even blij Belg te zijn.  

Valdemar schreef op 10-03-2022 om 08:52:

[..]

Bij de praktijk waar ik kom zitten vijf huisartsen, een afspraak maak je online of via de assistente, voor dringende gevallen zoeken ze altijd een plekje en een standaard afspraak duurt 20 minuten (de lange consultatie voor verzekeringen, of complexe problemen: 40 minuten) en dat alles voor de prijs van 4 euro per afspraak.

Goed, sociale zekerheid is hier anders geregeld (veel meer direct afgehouden van het inkomen); maar als ik hier soms verhalen lees hoe de gezondheidszorg bij jullie is uitgekleed ben ik weer even blij Belg te zijn.

Ik neem eens van mijn fiets gevallen en had mijn pols gebroken . Niet zo dat het gelijk duidelijk was, maar wel zo dat er even een foto gemaakt moest worden.  Het was zaterdag dus de huisartsenpraktijk was gesloten,  de huisartsenpost is 20 minuten rijden met de auto, en een auto had ik nog niet.  Dat was overigens geen  probleem want bij de huisartsenpost hoefde ik ook niet langs te komen, wacht maar tot maandag en ga maar naar je eigen huisarts was het advies. 

Een Belgische vriend van mij kwam me ophalen (dat was sowieso de afspraak) en die zei: wat is dat voor onzin! We zijn direct door naar het ziekenhuis in Beveren gereden. Daar stonden drie man klaar om een foto van mijn pols te maken en de boel in het gips te zetten. Het verschil tussen de gezondheidszorg in Nederland en België is enorm, en niet in het voordeel van Nederland!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-03-2022 om 09:05

De zorg in NL is onbetaalbaar en er vooral op gericht dat je niet naar een dokter gaat.  Vreselijk. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-03-2022 om 09:06

Valdemar schreef op 10-03-2022 om 08:52:

[..]

ik herken het helemaal niet, wat er hier geschreven wordt. Wij hebben een praktijk met 2 huisartsen, die elk 4 dagen werken. Momenteel nog 1 erbij voor 2 dagen of zo. Als ik bel met spoed kan ik er meteen terecht, anders soms een dag later. Afspraak is idd 10 minuten, maar kan idd ook een dubbele vragen. 

Friezinnetje schreef op 10-03-2022 om 09:06:

[..]

ik herken het helemaal niet, wat er hier geschreven wordt. Wij hebben een praktijk met 2 huisartsen, die elk 4 dagen werken. Momenteel nog 1 erbij voor 2 dagen of zo. Als ik bel met spoed kan ik er meteen terecht, anders soms een dag later. Afspraak is idd 10 minuten, maar kan idd ook een dubbele vragen.

Ik herken het ook niet. Ik kan in 90% van de gevallen dezelfde dag nog terecht. Idd 10 min maar je wordt echt niet de deur uit gezet. Als je denkt dat je langer nodig hebt kan je dat aangeven. 15 min wordt ook niet moeilijk over gedaan. Immers de een is al met 3 min klaar. Die 10 min is gemiddeld per patiënt. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-03-2022 om 09:21

Wieder schreef op 10-03-2022 om 09:02:

[..]

Ik neem eens van mijn fiets gevallen en had mijn pols gebroken . Niet zo dat het gelijk duidelijk was, maar wel zo dat er even een foto gemaakt moest worden. Het was zaterdag dus de huisartsenpraktijk was gesloten, de huisartsenpost is 20 minuten rijden met de auto, en een auto had ik nog niet. Dat was overigens geen probleem want bij de huisartsenpost hoefde ik ook niet langs te komen, wacht maar tot maandag en ga maar naar je eigen huisarts was het advies.

Een Belgische vriend van mij kwam me ophalen (dat was sowieso de afspraak) en die zei: wat is dat voor onzin! We zijn direct door naar het ziekenhuis in Beveren gereden. Daar stonden drie man klaar om een foto van mijn pols te maken en de boel in het gips te zetten. Het verschil tussen de gezondheidszorg in Nederland en België is enorm, en niet in het voordeel van Nederland!

Kunnen jullie voor zoiets niet gewoon naar de dienst spoedgevallen van een ziekenhuis? Echt, twee dagen wachten met een gebroken pols? 

Valdemar schreef op 10-03-2022 om 09:21:

[..]

Kunnen jullie voor zoiets niet gewoon naar de dienst spoedgevallen van een ziekenhuis? Echt, twee dagen wachten met een gebroken pols?

Nee dat was vroeger wel. Maar daar werd het veels te druk met dingen die daar niet hoorden. Dus nu eerst naar de huisartsenpost en die kunnen je evt naar de spoed/het ziekenhuis sturen. Soms wordt je wel direct naar de spoed gestuurd als zij aan de telefoon al kunnen beoordelen dat dit nodig is. 

Ik moest met mijn enkel ook eerst naar de huisartsenpost, daar twijfelden ze dus toen voor foto's doorgestuurd naar het ziekenhuis. 

Ik vind dit juist beter, laat spoed voor spoed. Vroeger zat je soms uren in de wachtkamer omdat iedereen na kantooruren naar de spoed ging terwijl dat prima bij een huisarts kon. 

Ik erger me aan mijn moeder. Gisteravond afgesproken dat ze na school langs zou komen om met zoon te spelen (zodat ik even rust heb, want kleine operatie gehad), vanmorgen ineens een appje dat het toch niet uitkomt. Kan gebeuren, maar bij mijn moeder is het stelselmatig. Hoe meer hartjes er in haar appje staan, hoe harder ze me naait.

Dat twee dagen wachten met een gebroken pols is wel slecht. Slechte beoordeling van de persoon aan de telefoon. Je kan door de telefoon niet zien of iets gebroken is. Die had je gewoon moeten laten komen. En foto's nemen. 

Toen ik gebeten was door een hond in mijn vinger moest ik direct komen en ook meteen een tetanus prik. Ik dacht nog: Poe overdreven. Maar goed jullie zullen het wel weten. Achteraf had dit prima de maandag gekund...

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-03-2022 om 09:29

PinkFlower schreef op 10-03-2022 om 09:21:

[..]

Ik herken het ook niet. Ik kan in 90% van de gevallen dezelfde dag nog terecht. Idd 10 min maar je wordt echt niet de deur uit gezet. Als je denkt dat je langer nodig hebt kan je dat aangeven. 15 min wordt ook niet moeilijk over gedaan. Immers de een is al met 3 min klaar. Die 10 min is gemiddeld per patiënt.

Hier kun je meestal niet terecht,  "stuur maar een foto" , en anders meestal pas na dagen of over een week. Ze hebben teveel patiënten en alle huisartsen werken parttime (=3 dagen per week). 

Uit ellende bellen we weleens de HAP 's avonds of in het weekend. 

Valdemar schreef op 10-03-2022 om 09:21:

[..]

Dat kan wel hoor, alleen kun je beter niet eerst bellen want dan proberen ze je af te wimpelen. Ik was ooit met gebroken hand rechtstreeks naar 't ziekenhuis gegaan en toen zeiden ze ook dat ik eigenlijk eerst langs huisarts moest maar ze maakten toch de foto en zetten er gips om. 

Friezinnetje schreef op 10-03-2022 om 09:06:

[..]

Hier ongeveer hetzelfde, voor spoed hebben ze vaak wel plek, anders altijd volgende dag of dezelfde week. Wel zetten ze je eerst bij de aio of bij de parttime huisarts, want de praktijkhouder is vaak druk. Maar als je specifiek om hem vraagt proberen ze nog weleens plek te maken. Wat jammer dat dat blijkbaar zo verschilt.

Peen schreef op 10-03-2022 om 09:29:

[..]

Hier kun je meestal niet terecht, "stuur maar een foto" , en anders meestal pas na dagen of over een week. Ze hebben teveel patiënten en alle huisartsen werken parttime (=3 dagen per week).

Uit ellende bellen we weleens de HAP 's avonds of in het weekend.

Waarom werken die parttime? Hier werkten de praktijkhouders altijd fulltime. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.