Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje schreef op 05-02-2022 om 18:30:

[..]

Ik ga morgen eens in de Indiase winkel hier kijken of ze dat hebben. Ik hou van dim Sum. Heb wel een recept gevonden en opgeslagen.
https://eviekookt.nl/momo-indiaas-nepalese-dimsum/

Eetsmakelijk vast 🤤

Saga schreef op 05-02-2022 om 15:55:

Onze peuter die de afstandsbediening van de tv kwijt heeft gemaakt. Hele huis op de kop gehad, nergens te bekennen.

Prullenbak!

verjaardagsafspraak van vrijdag naar vandaag verplaatst door die slechte nacht... en toen kon ik het weer afzeggen, want vannacht weer 2 uur wakker gelegen. Alsof mijn kop gewoon blokkeert als ik 's nachts wakker word en de volgende dag een afspraak heb 😭

Lollypopje schreef op 06-02-2022 om 08:45:

verjaardagsafspraak van vrijdag naar vandaag verplaatst door die slechte nacht... en toen kon ik het weer afzeggen, want vannacht weer 2 uur wakker gelegen. Alsof mijn kop gewoon blokkeert als ik 's nachts wakker word en de volgende dag een afspraak heb 😭

Leg je teveel druk op jezelf? Dat je denkt van " ik moet slapen want moet morgen fit zijn " en dat het dan niet lukt? 

Dolfje schreef op 06-02-2022 om 09:01:

[..]

Leg je teveel druk op jezelf? Dat je denkt van " ik moet slapen want moet morgen fit zijn " en dat het dan niet lukt?

Waarschijnlijk onbewust. Inslapen ging prima, maar om 4 uur wakker en het wilde gewoon niet meer tot na zessen.

En dat met temazepam, omdat ik in overleg met de ha een weekje slaappillen slik om mijn cyclus van slechte nachten te doorbreken 🤦‍♀️ en normaal slaap ik op dat spul echt beter. Maar misschien ook gewoon zo hard gehoopt dat dit zou werken, dat precies op de nachten dat ik het echt nodig had nog verrotter slaap. De andere nachten tot nu toe wel beter dan gemiddeld.

En het helpt ook niet dat mensen steeds vragen hoe het gaat, waardoor je ook gewoon een soort druk gaat voelen om vooruit te gaan en na 10 maanden long covid en 1,5 maand aan kutnachten, wat positiefs te kunnen melden. Maar neehoor 😭

Over 1,5 week weer afspraak met de huisarts voor evaluatie.

Mijn ergo doet nu ook een opleiding reatache schijn je ook voor dit soort dingen te kunnen inzetten. Dus dat ga ik hierna proberen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-02-2022 om 09:20

Aan de enorme harde wind vannacht/vanmorgen en de vele regen. 
Vorige week was het storm Corrie, maar heb het idee dat het nu veel harder waait hier. 

Friezinnetje schreef op 06-02-2022 om 09:20:

Aan de enorme harde wind vannacht/vanmorgen en de vele regen.
Vorige week was het storm Corrie, maar heb het idee dat het nu veel harder waait hier.

Hier ook. Maar komt denk ik door de richting, meer tegen het raam.

en wat ook niet helpt is dat ik meerdere keren per week de vraag krijg of het al beter gaat. Of ik al beter slaap. Vanochtend toen ik afzei als reactie "ik maak me wel zorgen". 
Ja fucking hel, wat dacht je van mij. Maar al jullie zorgen helpen echt niet dat het beter gaat. Het maakt het hooguit nog erger.

Zo lief, maar ik wil nu heel graag iets slaan. Zeg gewoon "kut zeg" en laat het daarbij en begin niet over huisartsen, coaches en ergotherapeuten, terwijl ik al honderdduizend keer heb verteld wat ik allemaal doe, omdat jullie dat al steeds vragen. Leef mee, maar hou je zorgen en dat meedenken bij je 😡

Heb nu maar geschreven, dat ik het wel vertel als er wat te delen valt. Want echt ik snap ze, maar ik trek dit niet meer. Dit was deze ochtend echt even de druppel.

Zo herkenbaar en irritant, lollypopje. Ik zou een standaardzin bedenken. Zoiets als, ik doe wat ik kan doen. 

Lollypopje schreef op 06-02-2022 om 10:12:

(...) Dit was deze ochtend echt even de druppel.

Herkenbaar idd. Het lijkt alsof mensen willen helpen, zodat ze zelf een goed gevoel krijgen ("want ik heb toch geholpen om die ander zich minder k te laten voelen, door mee te denken en suggesties te geven?"). Dat je daar in wezen niet mee geholpen wordt, maar elke keer met iedereen datzelfde gesprek voert en dat dat ontzettend vervelend is, is geen gewenste reactie want "goedbedoeld". Ja, maar ook "goedbedoeld" kan doodvermoeiend en bloedirritant zijn...

_Arianna_ schreef op 06-02-2022 om 10:15:

Zo herkenbaar en irritant, lollypopje. Ik zou een standaardzin bedenken. Zoiets als, ik doe wat ik kan doen.

Ik reageer en antwoord altijd, want lief. Maar ik ben nu zo op, dat ik nu gewoon pas echt voel dat ik dit niet meer trek. 

Misschien toch nog nuttig dat slaapgebrek, want nu wel keihard mijn grens gevonden en aangegeven

Knap dat je het aangeeft Lolly, daar heb ik 18 jaar over gedaan 😂. 

SuzyQFive schreef op 06-02-2022 om 10:56:

Als ik me beter voel, zal ik het proberen wat beter uit te leggen en aangeven wat wel helpend is voor mij. Want dat is voor hun ook fijn. Maar ben daar nu te uitgeput voor. Voor nu was dit in elk geval goed en hopelijk helpt dat de druk op dat slapen een beetje los te kunnen laten.

Slecht slapen is gewoon echt waardeloos  lollypopje. En zo lang al restklachten  hebben ook.  

SuzyQFive schreef op 06-02-2022 om 10:56:

O joh. Valt best mee. Ik bijna 35 jaar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.