Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat sommige mensen heel slecht kunnen plannen

Half de middag een high tea gereserveerd in de intratuin van Halsteren en nu blijkt dat iemand die mee gaat tot 13.15 uur moet werken!
Dat wordt dus niet ervoor door de Intratuin lopen...

We gaan met 3 en de bedoeling samen rijden

(vanaf hier naar Halsteren is 3 kwartier en ze moet natuurlijk eerst nog naar huis komen..)

Ben zelfs een beetje boos

noas_1993 schreef op 11-12-2021 om 10:41:

Half de middag een high tea gereserveerd in de intratuin van Halsteren en nu blijkt dat iemand die mee gaat tot 13.15 uur moet werken!

(vanaf hier naar Halsteren is 3 kwartier en ze moet natuurlijk eerst nog naar huis komen..)

Of jij hebt te vroeg gereserveerd? 

Of was deze persoon eerst vrij en heeft werk op het laatste moment aangenomen of overgenomen (bij dit laatste kan ik me je irritatie enigszins voorstellen)

SuzyQFive schreef op 11-12-2021 om 10:24:

iemand die een bericht begint met: “dames en mensen met een baarmoeder” 🤮

Wat is hier je irritatie? Het klinkt raar en ik zou het zelf niet zo zeggen, maar ik las gisteren een artikel over iemand die non-binair is, zwanger is en het heel vervelend vindt dat je als je een kind baart alleen als moeder geregistreerd kunt worden en niet als ouder. Die zag zichzelf als mens met baarmoeder.

JtM

JtM

11-12-2021 om 11:10 Topicstarter

Mijn oren zitten dicht. Super irritant  stomme hoest is ook nog steeds niet over. 

JtM schreef op 11-12-2021 om 11:10:

Mijn oren zitten dicht. Super irritant stomme hoest is ook nog steeds niet over.

Oh dat is zeker irritant! Kost zoveel energie als je bijna niks hoort. Maar... Als ze dan weer open zijn waardeer je het wel extra weer 😁 Succes, hopelijk snel weer over..

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 11:29

Mlah! schreef op 11-12-2021 om 11:08:

[..]

Wat is hier je irritatie? Het klinkt raar en ik zou het zelf niet zo zeggen, maar ik las gisteren een artikel over iemand die non-binair is, zwanger is en het heel vervelend vindt dat je als je een kind baart alleen als moeder geregistreerd kunt worden en niet als ouder. Die zag zichzelf als mens met baarmoeder.

Ik snap niet zo goed waarom iets gewijzigd moet worden als één op één miljoen mensen zich er niet in herkent. 

Mama-Inge schreef op 11-12-2021 om 11:00:

[..]

Of jij hebt te vroeg gereserveerd?

Of was deze persoon eerst vrij en heeft werk op het laatste moment aangenomen of overgenomen (bij dit laatste kan ik me je irritatie enigszins voorstellen)

Ze heeft zelf gereserveerd.
Ze werkt in de zorg en zou vragen of ze niet ingeroosterd werd die dag

En het kan natuurlijk zijn dat er een zieke was, maar als je ziet dat je niet kan zeg je toch nee?

De Intratuin moet om 17.00 uur dicht, anders had ik er geen probleem van gemaakt. De high tea is van 15.00 tot 17.00 uur..

niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 11:29:

[..]

Ik snap niet zo goed waarom iets gewijzigd moet worden als één op één miljoen mensen zich er niet in herkent.

Ik snap het bezwaar niet zo. Je bent toch sowieso een ouder?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 11:45

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:35:

[..]

Ik snap het bezwaar niet zo. Je bent toch sowieso een ouder?

Ik vind het een beetje een non-probleem. Voor hoeveel mensen is het vervelend dat je alleen als "moeder" geregistreerd kan worden als je een kind baart? En hoeveel kost het om het aan te passen? Dat is een kostbare aanpassing voor één Nederlander. Er zijn mijns inziens grotere problemen om geld en aandacht aan te geven.

niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 11:45:

[..]

Ik vind het een beetje een non-probleem. Voor hoeveel mensen is het vervelend dat je alleen als "moeder" geregistreerd kan worden als je een kind baart? En hoeveel kost het om het aan te passen? Dat is een kostbare aanpassing voor één Nederlander. Er zijn mijns inziens grotere problemen om geld en aandacht aan te geven.

Voor jou is het een non-probleem, omdat jij er geen last van hebt. Dan heb je makkelijk praten.

Stel dat jij altijd en overal als vader of man aangesproken zou worden, terwijl jij geen man bent?

Dat is namelijk hoe het dan voelt. Het is niet alleen een ontkenning van wie je bent, maar je wordt ook nog eens gezien als iets dat je niet bent. 

Mlah! schreef op 11-12-2021 om 11:08:

[..]

Had van de week het hierover met twee transleerlingen die het een vreselijke uitspraak vonden. Daarnaast werd het geplaatst in een groep waarin juist veel mensen zitten die hun baarmoeder kwijt zijn geraakt aan de aandoening. En dan werd het ook voor het eerst publiek gebezigd door een D66’er. 
Wil je inclusief zijn dan spreek je een groep gewoon aan met iets als goedemiddag mensen. 
Ik snap echt dat het lastig is, en dat het echt niet verkeerd bedoeld is. De persoon is alleen zo rigide in de opvatting dat het zo moet dat ie niet openstaat voor andere suggesties. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 12:00

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:57:

[..]

Voor jou is het een non-probleem, omdat jij er geen last van hebt. Dan heb je makkelijk praten.

Stel dat jij altijd en overal als vader of man aangesproken zou worden, terwijl jij geen man bent?

Dat is namelijk hoe het dan voelt. Het is niet alleen een ontkenning van wie je bent, maar je wordt ook nog eens gezien als iets dat je niet bent.

Ik zeg niet dat het prima is voor die persoon. Daar hoef je niet zo fel op te reageren. En de persoon aanspreken als ouder: prima. Maar het hele (IT) systeem aanpassen om dit vast te kunnen leggen, vind ik wat veel. Dat is een dure grap en dat voor dat geld kun je grotere problemen oplossen.

niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 11:45:

[..]

Het gaat niet om maar 1 persoon hè. Het gaat om 1 a 1,5% van de bevolking die zich niet enkel als man of vrouw identificeert en zij die ouders worden of zijn dus ook liever als ‘ouder’ geregistreerd staat. Zo moeilijk zou dat niet moeten zijn als je ook een X op je paspoort kan registreren. Geld zou nooit een argument mogen zijn. 

Op zaterdagmiddag naar Intratuin Halsteren lijkt me toch al een slechte planning, even erg als vrijdagmiddag (wat ik eens per ongeluk gedaan heb.

Kunnen jullie niet met twee rijden dan? Dat je vriendin die zelf nog moet werken wat later komt? 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.