Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Mlah!
11-12-2021 om 12:40
SuzyQFive schreef op 11-12-2021 om 12:00:
[..]
Had van de week het hierover met twee transleerlingen die het een vreselijke uitspraak vonden. Daarnaast werd het geplaatst in een groep waarin juist veel mensen zitten die hun baarmoeder kwijt zijn geraakt aan de aandoening. En dan werd het ook voor het eerst publiek gebezigd door een D66’er.
Wil je inclusief zijn dan spreek je een groep gewoon aan met iets als goedemiddag mensen.
Ik snap echt dat het lastig is, en dat het echt niet verkeerd bedoeld is. De persoon is alleen zo rigide in de opvatting dat het zo moet dat ie niet openstaat voor andere suggesties.
Ah, vandaar. De context ontbrak. Ik snapte al niet waarom jij moeite zou hebben met de benaming an sich.
*Edit: het voelt voor mij wel als een ongemakkelijke benaming, maar ik weet dus niet wat zo iemand zelf prettig vindt. En misschien is het zelfs wel vergelijkbaar met de discussie "ik ben een autist vs ik ben iemand met autisme" waarbij iedereen zijn/haar/hun mening heeft.
SophisticatedCaribou75
11-12-2021 om 12:46
SuzyQFive schreef op 11-12-2021 om 12:06:
[..]
Het gaat niet om maar 1 persoon hè. Het gaat om 1 a 1,5% van de bevolking die zich niet enkel als man of vrouw identificeert en zij die ouders worden of zijn dus ook liever als ‘ouder’ geregistreerd staat. Zo moeilijk zou dat niet moeten zijn als je ook een X op je paspoort kan registreren. Geld zou nooit een argument mogen zijn.
Dit probleem los je niet op met een X in het paspoort. Dit gaat over de registratie van het ouderschap.
Mama-Inge
11-12-2021 om 13:04
noas_1993 schreef op 11-12-2021 om 11:34:
[..]
Ze heeft zelf gereserveerd.
Ze werkt in de zorg en zou vragen of ze niet ingeroosterd werd die dag
En het kan natuurlijk zijn dat er een zieke was, maar als je ziet dat je niet kan zeg je toch nee?
De Intratuin moet om 17.00 uur dicht, anders had ik er geen probleem van gemaakt. De high tea is van 15.00 tot 17.00 uur..
Oke, ik begreep uit wat je schreef, dat jij gereserveerd had.
Of ze heeft niet gevraagd of ze hebben op haar werk niet geluisterd en haar toch ingeroosterd of verder niemand beschikbaar door ziekte, wat helaas kan gebeurenIk zou haar vragen dan zelf daarheen te komen met eigen vervoer, zodat jij en de 3e persoon nog wel de intratuin door kunnen
Lollypopje
11-12-2021 om 13:07
niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 12:00:
[..]
Ik zeg niet dat het prima is voor die persoon. Daar hoef je niet zo fel op te reageren. En de persoon aanspreken als ouder: prima. Maar het hele (IT) systeem aanpassen om dit vast te kunnen leggen, vind ik wat veel. Dat is een dure grap en dat voor dat geld kun je grotere problemen oplossen.
Ik begrijp niet wat er fel was aan mijn reactie. Ik gaf alleen een vergelijking om mijn punt duidelijk te maken.
Lollypopje
11-12-2021 om 13:09
SuzyQFive schreef op 11-12-2021 om 12:00:
[..]
Had van de week het hierover met twee transleerlingen die het een vreselijke uitspraak vonden. Daarnaast werd het geplaatst in een groep waarin juist veel mensen zitten die hun baarmoeder kwijt zijn geraakt aan de aandoening. En dan werd het ook voor het eerst publiek gebezigd door een D66’er.
Wil je inclusief zijn dan spreek je een groep gewoon aan met iets als goedemiddag mensen.
Ik snap echt dat het lastig is, en dat het echt niet verkeerd bedoeld is. De persoon is alleen zo rigide in de opvatting dat het zo moet dat ie niet openstaat voor andere suggesties.
Dat ben ik met je eens. Op het moment dat iemands gender of fysieke kenmerken niet relevant zijn, gewoon lekker "beste mensen". Dan moet je het niet ingewikkelder maken dan nodig is.
Lollypopje
11-12-2021 om 13:10
niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 12:46:
[..]
Dit probleem los je niet op met een X in het paspoort. Dit gaat over de registratie van het ouderschap.
Maar het zou wel net als die X te regelen moeten zijn.
redbulletje
11-12-2021 om 13:21
noas_1993 schreef op 11-12-2021 om 11:34:
[..]
Ze heeft zelf gereserveerd.
Ze werkt in de zorg en zou vragen of ze niet ingeroosterd werd die dag
En het kan natuurlijk zijn dat er een zieke was, maar als je ziet dat je niet kan zeg je toch nee?
De Intratuin moet om 17.00 uur dicht, anders had ik er geen probleem van gemaakt. De high tea is van 15.00 tot 17.00 uur..
Haar zelf laten rijden en later bij jullie aansluiten terwijl jullie alvast gaan rondlopen. Of die hele high tea cancelen en op 'n doordeweekse dag afspreken. Het is nu zaterdag en vast hysterisch druk.
SuzyQFive
11-12-2021 om 13:33
niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 12:46:
[..]
Dat zei ik ook niet, ik zei dat als een X in het paspoort te regelen is, dat ook kan voor de benaming: ouder
Xandora
11-12-2021 om 15:44
Aan mijzelf, ik kon vanmorgen even lekker sportief op de mountainbike een stuk gaan fietsen met vriend. Maar t zag er koud en regenachtig uit, dus had niet zo,n zin en er zouden wat pakketjes geleverd worden dus gezegd dat ik thuis bleef. Nu wordt t pakketje ineens maandag gebracht en is t toch nog lekker weer geworden, en dan niet ff vriend appen van joh over 40 min ben ik bij je dan doen we samen nog een rondje parcour, nee, ik bedenk alvast dat hij toch al op de fiets zit en al klaar zal zijn als ik er ben enzo, blijf thuis hangen en achteraf balen dat ik niet op de fiets gestapt ben. En ondertussen is vriend er ook nog niet, moeten we vanavond nog iemand met een klus helpen en is de zaterdag dus alweer voorbij. ![]()
Ikbengek
11-12-2021 om 16:18
redbulletje schreef op 11-12-2021 om 13:21:
[..]
Haar zelf laten rijden en later bij jullie aansluiten terwijl jullie alvast gaan rondlopen. Of die hele high tea cancelen en op 'n doordeweekse dag afspreken. Het is nu zaterdag en vast hysterisch druk.
Het is in deze periode doordeweeks ook druk. In weekend kan je er over de koppen lopen. (Woon er in de buurt en rij er dagelijks langs)
redbulletje
11-12-2021 om 16:21
Ikbengek schreef op 11-12-2021 om 16:18:
[..]
Het is in deze periode doordeweeks ook druk. In weekend kan je er over de koppen lopen. (Woon er in de buurt en rij er dagelijks langs)
Dan woon je in de buurt! Voor mij is 't zo'n 20 minuutjes van huis. Ik was nog geweest de donderdagavond vlak voor de avondlockdown tussen 18 en 19 uur. Dat is meestal de meest rustige tijd.
Ikbengek
11-12-2021 om 16:53
ja klopt. Lopend is het 20 minuten. Met auto sta ik er binnen 5 minuten
Wonen we in dezelfde hoek redbulletje
AggressiveReindeer87
11-12-2021 om 17:27
Ik erger me een beetje aan mijn eigen geniale timing (not...) .. ik had de was vrij laat aangezet, ik was weg vandaag maar ik ben weer terug. Normaal trek ik dan meteen een huispak aan maar die zitten nog in de droger die nog niet klaar is... En nu moet ik dus wachten tot die droog zijn en ik kan dus nog geen huispak aan. Is dat erg? Ja heel erg want ze zijn van Hunkemoller, die velours pakken, en die zitten heel erg lekker maar ik mot echt even op de droger wachten
nlies
11-12-2021 om 17:53
Ikbengek schreef op 11-12-2021 om 16:18:
[..]
En als je dan ook nog een paar bussen van de Zonnebloem treft, kun je helemaal geen kant uit 
Zusterclivia
11-12-2021 om 18:16
AliceM1982 schreef op 11-12-2021 om 17:27:
Ik erger me een beetje aan mijn eigen geniale timing (not...) .. ik had de was vrij laat aangezet, ik was weg vandaag maar ik ben weer terug. Normaal trek ik dan meteen een huispak aan maar die zitten nog in de droger die nog niet klaar is... En nu moet ik dus wachten tot die droog zijn en ik kan dus nog geen huispak aan. Is dat erg? Ja heel erg want ze zijn van Hunkemoller, die velours pakken, en die zitten heel erg lekker maar ik mot echt even op de droger wachten
![]()
![]()
Je hebt er dan niet genoeg. 😁