Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

27-11-2021 om 18:37

Herfstappeltaart schreef op 27-11-2021 om 18:34:

[..]

Hahahahaha ik voel met je mee!

Dank je, gedeelde smart is halve smart 

Ik heb me net geërgerd aan een bericht in de krant dat bioscopen en theaters 'creatief' proberen om te gaan met de sluitingstijden. Als voorbeeld werd gegeven films met 'misschien een ontbijtje erbij'... Zucht, zo gaan we er niet komen natuurlijk. Proberen de boel te omzeilen helpt niet de contactmomenten te verminderen.

AliceM1982 schreef op 27-11-2021 om 18:31:

Ik heb lang, engigszinds bewust want ik word er half depressief van, het nieuws gemeden maar sinds kort kijk ik het toch weer want ik wil wel op de hoogte zijn van wat er gebeurt. Zit ik net het nieuws te kijken, is er serieus een item over dat kinderspeelgoed een stuk duurder geworden is...

Joh, er is een vette Coronacrisis, een klimaatcrisis en de regering zit al megalang moeilijk te doen om een kabinetje te vormen... Misschien ben ik raar hoor maar dat vind ik toch wat relevanter in een nieuwsuitzending dan melden dat speelgoed duurder is geworden maar goed dat zal wel aan mij liggen..

Haha nou.. Soms is dat simpele nieuws voor mij heel welkom naast alle (corona) ellende

majorette2005 schreef op 26-11-2021 om 20:39:

[..]

Dan heb je geluk, hier zijn scholen waar hele klassen nu al thuis zitten , zowel door leerlingen die corona hebben als door leraren die het hebben. Als deze maatregelen niet helpen zullen de scholen denk ik dan alsnog toch dichtgaan.

Ik hoop ook echt dat het zo blijft maar je weet het niet. Het is zo grillig als wat… Hier is idd ook een andere VO school een week dicht geweest. Bij mijn ene dochter is ook maar een paar besmettingen geweest. Nu een klasgenootje maar die was al thuis omdat een gezinslid Corona had. Zij testte bij de tweede keer vijf dagen positief. En we wonen toch in een grote stad. 

Er zijn wel meer leerlingen besmet geweest maar die zijn niet op school geweest. Ook drie collega’s die het hadden maar dan ook door thuis en zaten al in quarantaine, ze gaven toen les vanuit huis. Bij de klas zat een onderwijsassistent. 

Herfstappeltaart schreef op 27-11-2021 om 19:06:

Ik heb me net geërgerd aan een bericht in de krant dat bioscopen en theaters 'creatief' proberen om te gaan met de sluitingstijden. Als voorbeeld werd gegeven films met 'misschien een ontbijtje erbij'... Zucht, zo gaan we er niet komen natuurlijk. Proberen de boel te omzeilen helpt niet de contactmomenten te verminderen.

Nou als ik naar de bios ga is dat zeker niet om contact met iemand te maken, maar het liefst zo ver mogelijk van iedereen af te zittten, lekker in het donker film kijken.

Zeefietser schreef op 27-11-2021 om 20:42:

[..]

Nou als ik naar de bios ga is dat zeker niet om contact met iemand te maken, maar het liefst zo ver mogelijk van iedereen af te zittten, lekker in het donker film kijken.

Precies! Voor corona ging ik af en toe op een doordeweekse middag naar een film om in een bijna lege zaal te kunnen zitten. 

TanSwallow86

TanSwallow86

27-11-2021 om 20:45

Goffer, ze zijn hier al begonnen met carbidschieten. Schrik mij iedere het wezenloos. Dat zouden ze moeten verbieden. Ook word er regelmatig vuurwerk in riool gegooid, knalt ook zo lekker. Niet dus

HarleyQuin schreef op 27-11-2021 om 20:45:

Goffer, ze zijn hier al begonnen met carbidschieten. Schrik mij iedere het wezenloos. Dat zouden ze moeten verbieden. Ook word er regelmatig vuurwerk in riool gegooid, knalt ook zo lekker. Niet dus

Irritant! 

Hier een parkeergarage waar regelmatig flinke knallen uit komen. 

Dolfje schreef op 27-11-2021 om 21:10:

[..]

Irritant!

Hier een parkeergarage waar regelmatig flinke knallen uit komen.

Spoortunnels, ook een leuke 

Zeefietser schreef op 27-11-2021 om 20:42:

[..]

Ja en dus wordt het juist een sociale bijeenkomst als ze er een ontbijtje bij gaan serveren en eerder open gaan. Lijkt me geen goed plan.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 08:06

Als het beleid is dat je beperkt open mag zijn en dat je geen compensatie krijgt, want je mag wel beperkt open, dan snap ik dat bedrijven dingen gaan verzinnen om mensen binnen te krijgen. Je kunt niet leven van de lucht.

Vervolgens zal degene die dat beleid heeft verzonnen zeggen "dat dat niet de bedoeling was", maar bij deze regels vraag ik mij een beetje af wat dan wel de bedoeling is.

niet_rechts schreef op 28-11-2021 om 08:06:

Als het beleid is dat je beperkt open mag zijn en dat je geen compensatie krijgt, want je mag wel beperkt open, dan snap ik dat bedrijven dingen gaan verzinnen om mensen binnen te krijgen. Je kunt niet leven van de lucht.

Vervolgens zal degene die dat beleid heeft verzonnen zeggen "dat dat niet de bedoeling was", maar bij deze regels vraag ik mij een beetje af wat dan wel de bedoeling is.

Compensatie is inderdaad wel een vereiste maar van alles verzinnen om de regels te omzeilen vind ik toch niet kunnen. Wat heeft het dan voor zin allemaal.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 08:23

Herfstappeltaart schreef op 28-11-2021 om 08:13:

[..]

Compensatie is inderdaad wel een vereiste maar van alles verzinnen om de regels te omzeilen vind ik toch niet kunnen. Wat heeft het dan voor zin allemaal.

Het aantal contacten zal hoe dan ook omlaag gaan bij enkel voorstellingen overdag. En dan ook nog op anderhalve meter van elkaar zittend in de zaal. Dan zal het ook overdag nog altijd rustig zijn in de foyer. Uit die paar mensen moet je dan je omzet persen om in elk geval de huur te kunnen ophoesten. En die omzet haal je, denk ik, met name uit de verkoop van consumpties. Dan is het aanbieden van een croissant met jam en een glaasje jus wel een idee. Het lijkt mij niet dat de bios daarmee een brandhaard wordt, al zeker niet omdat juist de culturele sector al vanaf het begin serieus is omgegaan met de maatregelen.

Ik heb me vannacht behoorlijk aan mezelf geërgerd. Kon niet slapen dus ging piekeren en omdat ik aan het piekeren was kon ik niet slapen en had ik nog eens buikpijn ook. 

Herfstappeltaart schreef op 28-11-2021 om 07:49:

[..]

Ja en dus wordt het juist een sociale bijeenkomst als ze er een ontbijtje bij gaan serveren en eerder open gaan. Lijkt me geen goed plan.

Ik beschouw het ontbijt niet als een sociaaal iets. Enne het is ontbijt + bioscoopkaartje. Krijg je niet de sociale Ikea ontbijt eters denk ik zo. Meer de redbulletjes en ik, ontbijtje mee de zaal, film kijken en oppeuzelen.

Laatste keer dat ik sociaal gedaan heb bij een ontbijt was aug of sep 2018. Team meeting van mijn werk. Op mijn werk (boot) zelf is het niet eens sociaal, als er al iemand zit is het een goodmorning and dat is het. Sociaal wordt het pas om 1000 met de koffie. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.