Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
FaithfulDuck87
27-11-2021 om 10:17
AliceM1982 schreef op 27-11-2021 om 10:15:
[..]
En dat overleven we echt wel 3 weken, denk ik dan.
Das meteen mijn ergenis (en nee ik bedoel dat niet persoonlijk tegen wie dan ook), dat we echt overal wat van moeten vinden en vooral overal over zeuren. Ik word daar zo moe van. Nee ik ben geen fan van Rutte en De Jonge maar ik zou niet graag in hun schoenen willen staan want wat ze ook doen, het is nooit goed. En ik snap echt wel dat het niet leuk is, maar met zeuren en boos zijn schiet je echt geen ene reet op.
precies. Ik kan me er wel druk om maken, maar daar heb ik alleen mezelf maar mee. En ik zou idd niet graag in hun schoenen staan, want je kunt het echt nooit goed doen. Te streng, te soft, te laat, te vroeg. Ik kom het wel door, ik ben er nu ook niet vaak 's avonds uit. Snap dat het voor jeugd die normaal lekker op stap zou gaan best een kaauutteee jaar is, want die missen echt wel wat.
Broodjebrie
27-11-2021 om 10:17
[..]
Das meteen mijn ergenis (en nee ik bedoel dat niet persoonlijk tegen wie dan ook), dat we echt overal wat van moeten vinden en vooral overal over zeuren. Ik word daar zo moe van. Nee ik ben geen fan van Rutte en De Jonge maar ik zou niet graag in hun schoenen willen staan want wat ze ook doen, het is nooit goed. En ik snap echt wel dat het niet leuk is, maar met zeuren en boos zijn schiet je echt geen ene reet op en elk nadeel heeft een voordeel denk ik dan...
Inderdaad. Weet je, wat ze ook beslissen, het is nooit goed. Het is altijd gezeik. Typisch Nederlanders.
Herfstappeltaart
27-11-2021 om 10:18
[..]
Das meteen mijn ergenis (en nee ik bedoel dat niet persoonlijk tegen wie dan ook), dat we echt overal wat van moeten vinden en vooral overal over zeuren. Ik word daar zo moe van. Nee ik ben geen fan van Rutte en De Jonge maar ik zou niet graag in hun schoenen willen staan want wat ze ook doen, het is nooit goed. En ik snap echt wel dat het niet leuk is, maar met zeuren en boos zijn schiet je echt geen ene reet op en elk nadeel heeft een voordeel denk ik dan...
Helemaal mee eens.
Evaluna
27-11-2021 om 10:33
Ik erger me aan mijn eigen dwangmatige gedrag om maar op nieuwssites te blijven kijken en fora en tegelijkertijd gek wordt van al dat corona gedoe.
Ik zou willen dat ik minder aan de telefoon vast zat en mijn hobby's ga doen, want ik heb er genoeg!
Granny71
27-11-2021 om 10:36
Evaluna schreef op 27-11-2021 om 10:33:
Ik erger me aan mijn eigen dwangmatige gedrag om maar op nieuwssites te blijven kijken en fora en tegelijkertijd gek wordt van al dat corona gedoe.
Ik zou willen dat ik minder aan de telefoon vast zat en mijn hobby's ga doen, want ik heb er genoeg!
Leg hem dan in een ruimte waar je zelden komt maar je hem nog wel kan horen
AggressiveReindeer87
27-11-2021 om 10:54
Friezinnetje schreef op 27-11-2021 om 10:17:
[..]
precies. Ik kan me er wel druk om maken, maar daar heb ik alleen mezelf maar mee. En ik zou idd niet graag in hun schoenen staan, want je kunt het echt nooit goed doen. Te streng, te soft, te laat, te vroeg. Ik kom het wel door, ik ben er nu ook niet vaak 's avonds uit. Snap dat het voor jeugd die normaal lekker op stap zou gaan best een kaauutteee jaar is, want die missen echt wel wat.
En ik snap heel goed dat dat heel erg vervelend is maar het gaat echt een keer over.
Klopt wel hoor BB, en ik word daar echt een beetje simpel van... (Ik wil niet beweren dat ik nooit klaag maar ik ben best wel positief ingesteld en ik klaag denk ik wel minder dan gemiddeld...)
Ik dacht ik krijg nu het halve forum over me heen maar wat een eensgezindheid hier!
EnchantedDragonfly18
27-11-2021 om 11:48
Apiejapie schreef op 27-11-2021 om 08:14:
[..]
Geldt toch voor horeca/niet-noodzakelijke winkels/sport, maar je mag toch naar buiten na 17.00? Bijv op bezoek bij een vriendin? Of heb ik het verkeerd begrepen?
Ik denk dat je in de war bent met een avondklok.
majorette2005
27-11-2021 om 12:07
niet_rechts schreef op 27-11-2021 om 00:21:
[..]
De "scholen dicht"-wens is jouw wens, maar er zit dus geen logica achter? Waarom wil JIJ het dan? Wijzen naar een ander voor iets wat je zelf voorstelt, vind ik nogal bijzonder.
Ja, beetje raar verwoord, ik bedoel met klopt dat mij de logica van de nieuwe regels ontgaat. Ik vind nog steeds scholen dicht logischer dan horeca winkels en sporten 5 uur dicht.
AggressiveReindeer87
27-11-2021 om 12:50
majorette2005 schreef op 27-11-2021 om 12:07:
[..]
Ja, beetje raar verwoord, ik bedoel met klopt dat mij de logica van de nieuwe regels ontgaat. Ik vind nog steeds scholen dicht logischer dan horeca winkels en sporten 5 uur dicht.
Daar is aan gedacht maar het is gebleken dat dat zeer slecht is voor de kinderen. Het is erg slecht voor hun ontwikkeling en hun psyche, daarom doen ze dat liever niet.
noas_1993
27-11-2021 om 12:58
Ik zal wel ondankbaar overkomen...
Vandaag roeide ik voor het laatst na 12 jaar en toen ik wegging kreeg ik een bos bloemen (vast team)
Bloemen is nog tot daar aan toe, maar ik kreeg ze in de kantine..
Gelukkig was het niet heel druk, maar ik sta niet graag in de belangstelling
Suish
27-11-2021 om 14:24
Mijn vriend heeft altijd rugpijn. Ik ben het zo zat. Het lijkt ook niet te verbeteren...
Dokters willen er ook niets aan doen.
Mlah!
27-11-2021 om 15:06
AliceM1982 schreef op 27-11-2021 om 10:54:
[..]
En ik snap heel goed dat dat heel erg vervelend is maar het gaat echt een keer over.
Dit is iets te simpel gedacht. Vanaf een bepaalde leeftijd kan je dit zo stellen, maar je jeugd kan je niet meer overdoen. Mijn kind had geen eindexamens, geen eindexamenfeest, geen eindexamenreis met vriendinnen (wel alles gepland, deel van geld kwijt), geen introductieweek, geen studentenleven. Wel studievertraging, doordat online les haar niet ligt.
Ze klaagt niet, maar ik weet hoe het ook had kunnen zijn en dat zij dat niet zal meemaken. Naast dit alles is het ook een enorme vertraging in hun persoonlijke ontwikkeling.
QuizzicalOpossum53
27-11-2021 om 15:15
Mlah! schreef op 27-11-2021 om 15:06:
[..]
Dit is iets te simpel gedacht. Vanaf een bepaalde leeftijd kan je dit zo stellen, maar je jeugd kan je niet meer overdoen. Mijn kind had geen eindexamens, geen eindexamenfeest, geen eindexamenreis met vriendinnen (wel alles gepland, deel van geld kwijt), geen introductieweek, geen studentenleven. Wel studievertraging, doordat online les haar niet ligt.
Ze klaagt niet, maar ik weet hoe het ook had kunnen zijn en dat zij dat niet zal meemaken. Naast dit alles is het ook een enorme vertraging in hun persoonlijke ontwikkeling.
Ik heb een zoon van dezelfde lichting en ik vind het inmiddels heel pijnlijk om te zien hoe groot het contrast is tussen mijn eigen eindexamentijd/eerste jaren studententijd en die van hem.
Ik zie de emotionele en mentale worsteling om die saaie online colleges zonder enig menselijk contact door te komen. En ik zie ook dat dit echt geen basis is om straks te gaan werken. Het is eerder een loi-cursus dan een studie. Ik ben dan ook heel erg blij dat in ieder geval de universiteiten ook open blijven. Zodat de weinige fysieke lessen die er zijn in ieder geval door mogen gaan.
AggressiveReindeer87
27-11-2021 om 18:31
Ik heb lang, engigszinds bewust want ik word er half depressief van, het nieuws gemeden maar sinds kort kijk ik het toch weer want ik wil wel op de hoogte zijn van wat er gebeurt. Zit ik net het nieuws te kijken, is er serieus een item over dat kinderspeelgoed een stuk duurder geworden is...
Joh, er is een vette Coronacrisis, een klimaatcrisis en de
regering zit al megalang moeilijk te doen om een kabinetje te vormen... Misschien ben ik raar hoor maar dat vind ik toch wat relevanter in een nieuwsuitzending dan melden dat speelgoed duurder is geworden maar goed dat zal wel aan mij liggen..
Herfstappeltaart
27-11-2021 om 18:34
AliceM1982 schreef op 27-11-2021 om 18:31:
Ik heb lang, engigszinds bewust want ik word er half depressief van, het nieuws gemeden maar sinds kort kijk ik het toch weer want ik wil wel op de hoogte zijn van wat er gebeurt. Zit ik net het nieuws te kijken, is er serieus een item over dat kinderspeelgoed een stuk duurder geworden is...
![]()
![]()
Joh, er is een vette Coronacrisis, een klimaatcrisis en de
regering zit al megalang moeilijk te doen om een kabinetje te vormen... Misschien ben ik raar hoor maar dat vind ik toch wat relevanter in een nieuwsuitzending dan melden dat speelgoed duurder is geworden maar goed dat zal wel aan mij liggen..
![]()
Hahahahaha ik voel met je mee!