Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niet_rechts schreef op 28-11-2021 om 08:23:

[..]

Het aantal contacten zal hoe dan ook omlaag gaan bij enkel voorstellingen overdag. En dan ook nog op anderhalve meter van elkaar zittend in de zaal. Dan zal het ook overdag nog altijd rustig zijn in de foyer. Uit die paar mensen moet je dan je omzet persen om in elk geval de huur te kunnen ophoesten. En die omzet haal je, denk ik, met name uit de verkoop van consumpties. Dan is het aanbieden van een croissant met jam en een glaasje jus wel een idee. Het lijkt mij niet dat de bios daarmee een brandhaard wordt, al zeker niet omdat juist de culturele sector al vanaf het begin serieus is omgegaan met de maatregelen.

Gistermiddag in de bios geweest. Grote zaal en er was nauwelijks iemand. Konden  makkelijk tien meter afstand houden van elkaar allemaal. Dus snap best dat ze gaan zoeken hoe omzet verhoogd kan worden. Dat doet toch elke ondernemer? Zie het verschil van bios met ander bedrijf niet. Elk bedrijf probeert zijn kop boven water te houden.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 12:05

Niet in de laatste plaats uit eigen belang hoop ik dat de lokale bios ook deze ellende doorkomt. Ik ben dol op films. En ik ben dol op de lokale bios. Vanaf het eerste begin hebben zij een beveiligingsmedewerker ingehuurd om QRs te scannen en te vergelijken met je ID. Als er iemand is die zijn stinkende best heeft gedaan om de bios veilig te houden, dan is het de baas van de bios. Zelfs al zat er maar een halve man en een paardenkop in de zaal.

Als het helpt wanneer ik geld neerleg voor een ontbijtje bij een film, dan doe ik dat. Met liefde, ook nog.

Ik erger me vandaag aan mezelf. Ik heb een behoorlijke pijndag ( ben chronisch pijn patiënt) en heb gisteren op het werk ( zorg) mijn eerste sterfgeval tijdens mijn dienst gehad. Dat doet wat met je en ik wil er dus even op uit om de zinnen te verzetten. Maar winkels ed is geen optie ( drukte) en een wandeling maken ofzo valt niet mee omdat ik zo'n pijn heb vandaag. Ben dus een beetje zoekende wat ik kan gaan doen en zit mezelf in de weg

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-11-2021 om 12:07

lientje.

Is een stukje fietsen een optie, of is dat ook pijnlijk?

lientje69 schreef op 28-11-2021 om 12:06:

Ik erger me vandaag aan mezelf. Ik heb een behoorlijke pijndag ( ben chronisch pijn patiënt) en heb gisteren op het werk ( zorg) mijn eerste sterfgeval tijdens mijn dienst gehad. Dat doet wat met je en ik wil er dus even op uit om de zinnen te verzetten. Maar winkels ed is geen optie ( drukte) en een wandeling maken ofzo valt niet mee omdat ik zo'n pijn heb vandaag. Ben dus een beetje zoekende wat ik kan gaan doen en zit mezelf in de weg

Kun je iets creatiefs doen om je hoofd lekker af te leiden?

Mijn eigen sufheid en onhandigheid.

Ik laat een pannendeksel van het fornuis in de gleuf er naast vallen. Een stemmetje zegt me dat het niet verstandig is hem meteen te pakken, maar mijn eigenwijze ik denkt dat ik dat wel kan.
Niet dus

Ik laat hem vervolgens vallen, tegen mijn pols aan en nu heb ik een brandblaar.

Mijn vader, van dik in de 80, kijkt al weken reikhalzend uit naar zijn boosterprik. Nu had hij deze week zijn uitnodiging binnen, maar hij is de hele week tevergeefs bezig geweest om telefonisch een afspraak te plannen ( hij is niet heel vaardig met de computer ) Continue een bandje dat het "op dit moment" te druk was en dat hij op een ander tijdstip terug moest bellen. Waarna de verbinding werd verbroken.

Zodra ik het hoorde ben ik met hem achter de computer gaan zitten om online een afspraak te maken, en hoera , dat lukte in een keer.
Alleen is het wel zo dat in onze hele ( grote ) regio, er zegge en schrijve 3 priklocaties zijn... Een op 40 km afstand, eentje op 19 km en dan nog een op "maar" 8 km. Mijn vader is een "mobiele" oudere, dat wil zeggen dat hij nog redelijk kan lopen, kleine stukjes fietsen en verder maakt hij gebruik van het openbaar vervoer, want geen auto. Alleen zijn die priklocaties dus stuk voor stuk niet met het openbaar vervoer bereikbaar... Zelf heb ik ook geen auto, gelukkig kan en gaat mijn broer hem rijden dus het is opgelost.
Maar ik vraag met toch af hoe dat nou moet met al die ouderen hier die geen computer hebben, geen auto en ook geen kinderen of andere naasten om bij te springen. En die zijn er echt genoeg. Ik vind het zo sneu dat ze voor hen geen prikbussen laten rijden.

Zeefietser schreef op 28-11-2021 om 09:39:

[..]

Ik beschouw het ontbijt niet als een sociaaal iets. Enne het is ontbijt + bioscoopkaartje. Krijg je niet de sociale Ikea ontbijt eters denk ik zo. Meer de redbulletjes en ik, ontbijtje mee de zaal, film kijken en oppeuzelen.

Laatste keer dat ik sociaal gedaan heb bij een ontbijt was aug of sep 2018. Team meeting van mijn werk. Op mijn werk (boot) zelf is het niet eens sociaal, als er al iemand zit is het een goodmorning and dat is het. Sociaal wordt het pas om 1000 met de koffie.

Zou me daar prima iets bij voor kunnen stellen: heerlijke omelet en een ham/kaas croissantje en nog een koffiekoek en dat peuzel je tijdens de film op. 

kitchenwitch schreef op 28-11-2021 om 12:45:

Mijn vader, van dik in de 80, kijkt al weken reikhalzend uit naar zijn boosterprik. Nu had hij deze week zijn uitnodiging binnen, maar hij is de hele week tevergeefs bezig geweest om telefonisch een afspraak te plannen ( hij is niet heel vaardig met de computer ) Continue een bandje dat het "op dit moment" te druk was en dat hij op een ander tijdstip terug moest bellen. Waarna de verbinding werd verbroken.

Zodra ik het hoorde ben ik met hem achter de computer gaan zitten om online een afspraak te maken, en hoera , dat lukte in een keer.
Alleen is het wel zo dat in onze hele ( grote ) regio, er zegge en schrijve 3 priklocaties zijn... Een op 40 km afstand, eentje op 19 km en dan nog een op "maar" 8 km. Mijn vader is een "mobiele" oudere, dat wil zeggen dat hij nog redelijk kan lopen, kleine stukjes fietsen en verder maakt hij gebruik van het openbaar vervoer, want geen auto. Alleen zijn die priklocaties dus stuk voor stuk niet met het openbaar vervoer bereikbaar... Zelf heb ik ook geen auto, gelukkig kan en gaat mijn broer hem rijden dus het is opgelost.
Maar ik vraag met toch af hoe dat nou moet met al die ouderen hier die geen computer hebben, geen auto en ook geen kinderen of andere naasten om bij te springen. En die zijn er echt genoeg. Ik vind het zo sneu dat ze voor hen geen prikbussen laten rijden.

Vind het zo raar dat ze veel prik/testlocaties hebben opgeheven, ze zijn nog dringend nodig. 

Maar het zou voorkomen kunnen worden door de huisartsen gewoon een boostermiddag te laten houden. Net als bij de griepprik. 

lientje69 schreef op 28-11-2021 om 12:06:

Ik erger me aan mezelf. Vanmiddag examen en ben onwijs zenuwachtig. Weet niet waarom want dit moet ik best halen, volgens de man die me tijdens me lessen begeleid heeft. Als ik emotioneel word (boos, verdrietig, zenuwachtig), ga ik altijd van alles doen. Poetsen, koken, schrobben, enz. Niét handig aangezien mijn energie heel beperkt is. Veel te veel gedaan dus al vandaag. Waardoor ik risico loop júist te zakken straks omdat al mijn energie op is. Erger me dus aan mezelf dat ik wéét hoe het bij mij werkt en ik er toch mee doorga

Apiejapie schreef op 28-11-2021 om 13:17:

Ik erger me aan mezelf. Vanmiddag examen en ben onwijs zenuwachtig. Weet niet waarom want dit moet ik best halen, volgens de man die me tijdens me lessen begeleid heeft. Als ik emotioneel word (boos, verdrietig, zenuwachtig), ga ik altijd van alles doen. Poetsen, koken, schrobben, enz. Niét handig aangezien mijn energie heel beperkt is. Veel te veel gedaan dus al vandaag. Waardoor ik risico loop júist te zakken straks omdat al mijn energie op is. Erger me dus aan mezelf dat ik wéét hoe het bij mij werkt en ik er toch mee doorga

Jij bent ook chronisch ziek toch apiejapie? Herkenbaar dat teveel doen om emoties te onderdrukken. Wat voor examen heb je vandaag? Veel succes, ik duim voor je!

Ik heb een rondje gereden met man ( man reed) ter afleiding. Pijnstilling begint een beetje wat te doen nu eindelijk gelukkig dus dat is fijn

Ik erger me eraan dat ze zoekplaatjes maken van een datum op verpakkingen! Tenminste houdbaar tot: zie dat hele kleine randje onder dat hoekje ergens rechts, behalve als het links is -sorry daarvoor alvast- waar in donkergrijze puntjes een datum op een zwarte achtergrond in hiërogliefen is gestanst. Zet gewoon die datum achter de dubbele punt, hoe moeilijk kan het zijn?!

Ik erger me aan al die filmpjes op YouTube waar mensen hun kat in bad doen, hun huisdier aankleden en hun huisdier laten schrikken. 

Wieder schreef op 28-11-2021 om 15:45:

Ik erger me eraan dat ze zoekplaatjes maken van een datum op verpakkingen! Tenminste houdbaar tot: zie dat hele kleine randje onder dat hoekje ergens rechts, behalve als het links is -sorry daarvoor alvast- waar in donkergrijze puntjes een datum op een zwarte achtergrond in hiërogliefen is gestanst. Zet gewoon die datum achter de dubbele punt, hoe moeilijk kan het zijn?!

En wat dacht je van de gebruiksaanwijzing op sommige verpakkingen, zo klein gedrukt dat je er een vergrootglas bij nodig hebt om het te lezen.

Ook heel irritant

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.