Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
FaithfulDuck87
26-11-2021 om 12:10
Volgens mij moet er 2 weken een keiharde lockdown komen. Zoveel mogelijk alles dicht. Kort en krachtig.
Granny71
26-11-2021 om 12:26
Friezinnetje schreef op 26-11-2021 om 12:10:
Volgens mij moet er 2 weken een keiharde lockdown komen. Zoveel mogelijk alles dicht. Kort en krachtig.
Dan heeft de zorg misschien even rust maar daarmee stop je het virus echt niet.
redbulletje
26-11-2021 om 12:44
majorette2005 schreef op 26-11-2021 om 12:06:
[..]
Eens, en ook erg voor werknemers , ik heb familie ( 21 jarige kok) werkzaam in horeca, restaurant weet nu niet of ze het gaan redden, tot 5 uur is erg lastig ook ivm leveranciers en mise en place, de stress zorgt toch voor depressiviteit bij haar, het stoort dat er zo makkelijk gezegd wordt alles dicht maakt niet uit als scholen maar open blijven.
Nou ik hoop scholen weer online, waar de meeste besmettingen zitten aanpakken
Eens!
Vind ipv meer spreiding krijg je nu juist de drukte binnen een kleiner tijdsblok.
Wasgij
26-11-2021 om 12:57
Ik erger me eraan dat ik al de hele week telkens als ik op deze website kom, de cookieinstellingen moet doorgeven. Ik denk dat dat komt omdat ik ze weiger.
Dat ze hopen dat je het zo zat wordt dat je het telkens moet aanvinken, dat je ze dan maar een keer accepteert.
AggressiveReindeer87
26-11-2021 om 13:36
Ik erger me groen en geel aan fietsers die in het centrum niet even de moeite nemen om af te stappen en 10 meter te lopen. Ik ben vorige en deze week een paar x bijna over mn tenen gereden door fietsers. Erg irritant.
En mensen die op stations hun mondkapje half op hun kin of zelfs helemaal niet op hebben vind ik ook stom.
rionyriony
26-11-2021 om 17:59
Aan Corona. Stoute Corona! 
En daarnet zag ik een domme film. Je hebt mooie, leuke, sfeervolle vrouwenfilms maar helaas ook stupide films met oeverloze dialogen die nergens over gaan. Wel mooie decors.
En ja, natuurlijk zit er een knop aan het toestel maar ik kon niet zo snel iets anders vinden.
Maar goed; het kerstfilm seizoen is dus weer begonnen. Wat ik altijd wel leuk vind.
SuzyQFive
26-11-2021 om 18:29
majorette2005 schreef op 26-11-2021 om 12:06:
[..]
Eens, en ook erg voor werknemers , ik heb familie ( 21 jarige kok) werkzaam in horeca, restaurant weet nu niet of ze het gaan redden, tot 5 uur is erg lastig ook ivm leveranciers en mise en place, de stress zorgt toch voor depressiviteit bij haar, het stoort dat er zo makkelijk gezegd wordt alles dicht maakt niet uit als scholen maar open blijven.
Nou ik hoop scholen weer online, waar de meeste besmettingen zitten aanpakken
Dat is weer cijfers uit z’n verband rukken… De meeste besmettingen zijn onder volwassenen. 17% onder kinderen. Een groot deel van de kinderen wordt niet op school besmet maar in de thuissituatie.
Bij ons op school hebben we al die tijd maar 1 besmetting gehad. We hebben tweede en derdeklassers die echt een verloren generatie worden als de scholen weer voor langere tijd sluiten. We geven les aan kinderen die niets kunnen met thuisonderwijs. Zij zijn doeners.
Apiejapie
26-11-2021 om 20:16
SuzyQFive schreef op 26-11-2021 om 18:29:
[..]
Dat is weer cijfers uit z’n verband rukken… De meeste besmettingen zijn onder volwassenen. 17% onder kinderen. Een groot deel van de kinderen wordt niet op school besmet maar in de thuissituatie.
Bij ons op school hebben we al die tijd maar 1 besmetting gehad. We hebben tweede en derdeklassers die echt een verloren generatie worden als de scholen weer voor langere tijd sluiten. We geven les aan kinderen die niets kunnen met thuisonderwijs. Zij zijn doeners.
Zó verdrietig als deze jeugd thuis komt te zitten. Natuurlijk voor iedereen erg, maar sommigen worden extra hard geraakt. Maar volgens mij mogen ze naar school blijven gaam?
Maar 1 besmetting. Wat mooi om te lezen! Bij mijn zoon op school was vorige week ruim 2/3 van de kinderen in quarantaine (2/3 van de hele school, dus niet alleen van zijn klas). Bizar!
majorette2005
26-11-2021 om 20:39
SuzyQFive schreef op 26-11-2021 om 18:29:
[..]
Dan heb je geluk, hier zijn scholen waar hele klassen nu al thuis zitten , zowel door leerlingen die corona hebben als door leraren die het hebben. Als deze maatregelen niet helpen zullen de scholen denk ik dan alsnog toch dichtgaan.
Zeefietser
26-11-2021 om 20:58
Dan ga ik hier ook meedoen, met totaal andere ergernissen die dan jullie hebben. Hier waar ik ben, Indische Oceaan, geen corona, geen kinderen, geen vrouwen, wel aflos perikelen. Maar een hoop andere kleine ergernissen.
Ik wou eigenlijk een topic aanmaken van "Wie is er nog meer boos" dat vooral vanwege mijn topic "wie is er nog meer gelukkig" heel weinig mensen dus schijnbaar. Maar boos en ergernissen, lijkt op elkaar toch.
Ik kan mijn ergeren aan, de magnetron als ik mijn korean spicey noodles maak. Door dat raampje kun je het niet zien en dan stroom mijn bakje weer over. Aan mijn HSE Manager die geen wiskunde kent 6+3+3/6= niet 6 zoals hij zij. Dus nu in de 3 maandelijke rapportage staat mijn boot er het slechts voor. Ik kan er op reageren maar hij stuurde dat mooi om 1700 op vrijdag middag en dan is het weekend. Maandag boeit mij dat helemaal niks meer. Is ook maar een stukje papier.
EnchantedDragonfly18
26-11-2021 om 21:52
Granny71 schreef op 25-11-2021 om 19:31:
[..]
Let je wel op dat je door die camera niet de openbare weg te zien is. Dat mag namelijk niet
AliceM1982 schreef op 25-11-2021 om 20:06:
[..]
Ik had ook een hele oude bel, zo'n rinkelding maar de huizen hier zijn oud en gehorig en op het verzoek van mijn onderburen heb ik die losgekoppelt zodat die het niet meer doet..
Een wifi versterker, bestaat dat
![]()
? Mmm bedankt voor de tip...
En kijk dan ook of de bel een optie heeft om alleen beelden op te nemen als er aangebeld wordt. Van Ring is bekend dat je heel veel zelf kunt instellen.
EnchantedDragonfly18
26-11-2021 om 21:54
Een gescheiden vriend woont tijdelijk bij zijn (bejaarde) ouders en hij zou langs komen. Blijkt dat ze allemaal verkoudheidsklachten hebben en zich niet laten testen. Gezegd dat 'ie niet welkom is tot het over is.
Broodjebrie
26-11-2021 om 21:58
Tickel schreef op 26-11-2021 om 21:54:
Een gescheiden vriend woont tijdelijk bij zijn (bejaarde) ouders en hij zou langs komen. Blijkt dat ze allemaal verkoudheidsklachten hebben en zich niet laten testen. Gezegd dat 'ie niet welkom is tot het over is.
Groot gelijk.
AggressiveReindeer87
26-11-2021 om 22:26
Broodjebrie schreef op 26-11-2021 om 21:58:
[..]
Groot gelijk.
+ 1...
HAHA!wait..what
26-11-2021 om 22:43
Ik ben het programma Je huis op orde aan het kijken. Ik erger me kapot aan de moeder/ouders; kinderen lopen over de tafel en maken overal (nog meer) troep en dingen kapot. Dat je je huis niet op orde hebt betekent nog niet dat je je kinderen niet hoeft op te voeden