Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
SuzyQFive
25-11-2021 om 23:52
HAHA!wait..what schreef op 25-11-2021 om 22:36:
Ik erger me aan schoonmoeder die persé sinterklaas en pieten wil laten langskomen zaterdag als we sinterklaas vieren. We zijn eigenlijk al met te veel mensen (oh nee toch niet bedenk ik me nu) maar die sinterklaas gaat natuurlijk veel meer gezinnen langs..
Sowieso vind ik dat vreselijk… 😂
Poezie
26-11-2021 om 08:00
Ik erger me aan schoonmoeder die persé sinterklaas en pieten wil laten langskomen zaterdag als we sinterklaas vieren. We zijn eigenlijk al met te veel mensen (oh nee toch niet bedenk ik me nu) maar die sinterklaas gaat natuurlijk veel meer gezinnen langs..
Dit soort opa's en oma's realiseren zich niet dat ze voorlopig beter de kleinkinderen even helemaal niet meer kunnen zien. Dan belanden ze stomverbaasd in het ziekenhuis met covid, "want ze hadden zich toch zo goed aan de maatregelen gehouden?!"
Elmie
26-11-2021 om 08:09
Poezie schreef op 26-11-2021 om 08:00:
[..]
Dit soort opa's en oma's realiseren zich niet dat ze voorlopig beter de kleinkinderen even helemaal niet meer kunnen zien. Dan belanden ze stomverbaasd in het ziekenhuis met covid, "want ze hadden zich toch zo goed aan de maatregelen gehouden?!"
Helemaal eens! Wij hebben een opa en oma die met kerst gezellig met z'n allen, lees 50 man, in een zaaltje wil gaan eten 😖
Morgan-Salander
26-11-2021 om 08:30
Ik zou schoonmoeder zeggen dat je al een Sint en Pieten hebt geregeld en als ze dan komt en vraagt waar ze zijn, dan zou ik zeggen dat Absint absent is en vragen of ze de mop van de Nietpieten kent.
FaithfulDuck87
26-11-2021 om 08:41
Aan het RTL-nieuws (en daarbij meteen ws ook de andere nieuwsjournaals). "het is nog onduidelijk wat de nieuwe strengere regels worden ivm op oplopende besmettingen" Euh ja, vanavond is de persconferentie, dus dan weet je het allemaal....
Lollypopje
26-11-2021 om 08:51
Friezinnetje schreef op 26-11-2021 om 08:41:
Aan het RTL-nieuws (en daarbij meteen ws ook de andere nieuwsjournaals). "het is nog onduidelijk wat de nieuwe strengere regels worden ivm op oplopende besmettingen" Euh ja, vanavond is de persconferentie, dus dan weet je het allemaal....
Nouja ik snap het wel. Meestal is het een dag eerder al volledig uitgelekt.
Tenzij het inderdaad blijft bij dat uurtje eerder alles dicht, maar dat kan ik me gewoon niet voorstellen.
HAHA!wait..what
26-11-2021 om 08:57
Morgan-Salander schreef op 26-11-2021 om 08:30:
[..]
Ik zou schoonmoeder zeggen dat je al een Sint en Pieten hebt geregeld en als ze dan komt en vraagt waar ze zijn, dan zou ik zeggen dat Absint absent is en vragen of ze de mop van de Nietpieten kent.
😂
Helaas gaan we daarheen en heeft zij ze al geregeld
Sowieso vind ik het al niks aan, word altijd heel ongemakkelijk van sint en pieten.. Ik weet ook niet zo goed waarom
Ze zijn 60, volledig gevaccineerd en gewoon gezond. Kinderen en wij gaan er sowieso nooit heen met klachten dus qua risico valt dat nog wel mee.. Ze werken ook beide nog, denk dat de kans groter is dat ze daar corona oplopen dus dat vind ik het probleem nog niet zo
HAHA!wait..what
26-11-2021 om 08:59
Lollypopje schreef op 26-11-2021 om 08:51:
[..]
Nouja ik snap het wel. Meestal is het een dag eerder al volledig uitgelekt.
Tenzij het inderdaad blijft bij dat uurtje eerder alles dicht, maar dat kan ik me gewoon niet voorstellen.
Mijn gevoel zegt dat ze vanavond met veel strengere maatregelen aankomen dan het nu lijkt. Alleen maar om te voorkomen dat mensen nu massaal naar de kapper gaan en alle winkels leeg gaan kopen etc..
SophisticatedCaribou75
26-11-2021 om 09:04
Die sluitingstijd van 17.00 uur is vooral zuur voor de cultuurbranch die juist, als één van de weinige, altijd heel streng is geweest op de QR code + ID.
Hopelijk wordt thuiswerken verplicht, maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop. Ik ben zelf sinds maart 2020 in totaal twee keer naar kantoor geweest. Voor de vorige maatregelen officieel ingingen, werd ons gebouw alweer gesloten. Maar ik zie om mij heen de kantoorwerkers nog altijd dagelijks naar kantoor reizen ", want de baas eist het."
Lollypopje
26-11-2021 om 09:04
HAHA!wait..what schreef op 26-11-2021 om 08:59:
[..]
Mijn gevoel zegt dat ze vanavond met veel strengere maatregelen aankomen dan het nu lijkt. Alleen maar om te voorkomen dat mensen nu massaal naar de kapper gaan en alle winkels leeg gaan kopen etc..
Daar hoop ik ook op.
Maar zou wel de eerste keer in lange tijd zijn, dat het nog een verrassing is 
SophisticatedCaribou75
26-11-2021 om 09:11
HAHA!wait..what schreef op 26-11-2021 om 08:59:
[..]
Of dat de kinderen nog één dagje hun best doen, voor het eenzame thuiszitten begint...
Ik kan met alle maatregelen leven: beperkt thuisbezoek, avondklok, winkels dicht, vertier dicht, verzorging dicht, supermarkt alleen op afspraak te bezoeken, verplicht thuiswerken voor iedereen behalve essentiële beroepen, vaccinatieplicht, vaccineren van kinderen, militairen op straat om te handhaven, alles. Als de scholen in godsnaam maar open blijven en de kinderen niet wéér het kind van de rekening worden.
En eens starten met die boostercampagne. Ook nog een willekeurig, mal ideetje.
Poezie
26-11-2021 om 09:48
niet_rechts schreef op 26-11-2021 om 09:11:
[..]
Of dat de kinderen nog één dagje hun best doen, voor het eenzame thuiszitten begint...
Ik kan met alle maatregelen leven: beperkt thuisbezoek, avondklok, winkels dicht, vertier dicht, verzorging dicht, supermarkt alleen op afspraak te bezoeken, verplicht thuiswerken voor iedereen behalve essentiële beroepen, vaccinatieplicht, vaccineren van kinderen, militairen op straat om te handhaven, alles. Als de scholen in godsnaam maar open blijven en de kinderen niet wéér het kind van de rekening worden.
En eens starten met die boostercampagne. Ook nog een willekeurig, mal ideetje.
![]()
De sluiting of beperkte openingstijden van winkels en horeca vind ik minstens net zo erg als het sluiten van de scholen. Er zijn kinderen waarvan de ouders in die branche werkzaam zijn en hun inkomen dreigen te verliezen. Dan valt de hele basis weg, wat ook zeer schadelijk is voor kinderen.
Granny71
26-11-2021 om 10:52
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2136262041/kabinet-lijkt-het-eens-scholen-blijven-open
Een lockdown voor niet essentiele sectoren van 17.00 uur tot 05.00 uur.
Laten we fijn alle bezoekers in een nog krapper tijdvak proppen
Regendrup.
26-11-2021 om 11:24
Granny71 schreef op 26-11-2021 om 10:52:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2136262041/kabinet-lijkt-het-eens-scholen-blijven-open
Een lockdown voor niet essentiele sectoren van 17.00 uur tot 05.00 uur.
Laten we fijn alle bezoekers in een nog krapper tijdvak proppen
Als dit het echt is, hoeven we ons in ieder geval niet druk te maken óf er een afvlakking van de besmettingen komt, want dat antwoord weten we al. NATUURLIJK niet. Dit zijn alsnog softe maatregelen.
majorette2005
26-11-2021 om 12:06
Poezie schreef op 26-11-2021 om 09:48:
[..]
De sluiting of beperkte openingstijden van winkels en horeca vind ik minstens net zo erg als het sluiten van de scholen. Er zijn kinderen waarvan de ouders in die branche werkzaam zijn en hun inkomen dreigen te verliezen. Dan valt de hele basis weg, wat ook zeer schadelijk is voor kinderen.
Eens, en ook erg voor werknemers , ik heb familie ( 21 jarige kok) werkzaam in horeca, restaurant weet nu niet of ze het gaan redden, tot 5 uur is erg lastig ook ivm leveranciers en mise en place, de stress zorgt toch voor depressiviteit bij haar, het stoort dat er zo makkelijk gezegd wordt alles dicht maakt niet uit als scholen maar open blijven.
Nou ik hoop scholen weer online, waar de meeste besmettingen zitten aanpakken