Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Netherfield schreef op 14-12-2025 om 08:14:

[..]

Ik geef zijn moeder de schuld. Ze was zo blij met haar niet geplande jongste, dat ze altijd alles voor hem deed.

Maar inmiddels is hij toch hoog en breed volwassen? Ik neem aan dat zij ook zijn veters niet meer strikt. 

En hoe gaat dat dan op zijn werk?

kerst schreef op 14-12-2025 om 12:28:

[..]

Misschien omdat meer mannen deze neiging hebben?

Omdat ze het verder meestal leuk met hem heeft?

Omdat single zijn ook niet altijd alles is?

Etc, etc

(Niet vervelend bedoeld)

Dat begrijp ik, de man van Netherfield is echt geen uitzondering 

Ben het zelf ook tegengekomen, maar ging er niet in mee. Wassen, alleen als het in de wasmand ligt. Spullen laten slingeren, ik mik ze allemaal bij elkaar en je zoekt het maar uit. Single zijn bevalt mij uitstekend dat wil ik graag zo houden en mijn huis is altijd opgeruimd 

Yumi schreef op 14-12-2025 om 13:56:

[..]

Dat begrijp ik, de man van Netherfield is echt geen uitzondering

Ben het zelf ook tegengekomen, maar ging er niet in mee. Wassen, alleen als het in de wasmand ligt. Spullen laten slingeren, ik mik ze allemaal bij elkaar en je zoekt het maar uit. Single zijn bevalt mij uitstekend dat wil ik graag zo houden en mijn huis is altijd opgeruimd

Hier nog een. Ik ben liever single dan met zo'n nutteloos figuur die niets zelf kan en verwacht dat ik mammie van hem ga spelen. Maar ik heb ook nog nooit zoiets meegemaakt met mijn exen, die konden alles prima zelf, van de was tot stofzuigen en dweilen en hun eigen tandartsafspraken maken. Ik weiger achter een volwassen vent aan te gaan rennen om zijn rotzooi voor hem op te ruimen. Ik vind het zoooo onaantrekkelijk, zulke mannen. 

Het komt inderdaad veel voor, mijn collega's hebben ook zulke mannen en zij doen ook het leeuwendeel van de kids en het huishouden, maar ja dat is ook een beetje eigen keuze in mijn ogen. Je hoeft het niet te doen, je kan ook betere afspraken maken. Maar veel vrouwen willen alles zelf doen en vertrouwen er niet op dat mannen het ook kunnen regelen. Of hebben geen zin in de discussie. Mijn broer en schoonzus verdelen het gewoon 50/50 en zo ken ik er wel meer. 

Ik wil in elk geval een zelfstandige vent of anders gewoon geen vent. Dat bevalt me ook prima. 

kerst schreef op 14-12-2025 om 12:28:

[..]

Misschien omdat meer mannen deze neiging hebben?

Omdat ze het verder meestal leuk met hem heeft?

Omdat single zijn ook niet altijd alles is?

Etc, etc

(Niet vervelend bedoeld)

Ik ben liever alleen dan dat ik me alleen voel staan in een relatie. Niets ergers dan dat. 

Netherfield schreef op 14-12-2025 om 08:14:

[..]

Ik geef zijn moeder de schuld. Ze was zo blij met haar niet geplande jongste, dat ze altijd alles voor hem deed.

Je hebt gewoon een onaf product in je handen gefrommeld gekregen. Ik ken het. Daarom begin ik er niet meer aan.

Jujubee schreef op 14-12-2025 om 14:16:

[..]

Hier nog een. Ik ben liever single dan met zo'n nutteloos figuur die niets zelf kan en verwacht dat ik mammie van hem ga spelen. Maar ik heb ook nog nooit zoiets meegemaakt met mijn exen, die konden alles prima zelf, van de was tot stofzuigen en dweilen en hun eigen tandartsafspraken maken. Ik weiger achter een volwassen vent aan te gaan rennen om zijn rotzooi voor hem op te ruimen. Ik vind het zoooo onaantrekkelijk, zulke mannen.

Zo'n man heb ik gelukkig ook. Maar ook daar krijg je opmerkingen over: "wat fijn dat je een man hebt die jou meehelpt", "jij maakt nooit de badkamer schoon?!?" (en dan met een gezicht alsof ze water zien branden), "heeft jouw man daar wel tijd voor?". 

Zo lang we het zo abnormaal vinden dat mannen gewoon hun deel doen van het huishouden, komt het nooit goed. En iedereen kan het. Mijn vader (geboren in de jaren 40) kwam plotseling alleen te staan, mijn moeder deed alles voor hem en ook hij kon het. Niets doen in het huishouden is een keuze.

MiniJCW schreef op 14-12-2025 om 15:07:

[..]

Zo'n man heb ik gelukkig ook. Maar ook daar krijg je opmerkingen over: "wat fijn dat je een man hebt die jou meehelpt", "jij maakt nooit de badkamer schoon?!?" (en dan met een gezicht alsof ze water zien branden), "heeft jouw man daar wel tijd voor?".

Zo lang we het zo abnormaal vinden dat mannen gewoon hun deel doen van het huishouden, komt het nooit goed. En iedereen kan het. Mijn vader (geboren in de jaren 40) kwam plotseling alleen te staan, mijn moeder deed alles voor hem en ook hij kon het. Niets doen in het huishouden is een keuze.

Nou echt. Zolang we doen alsof het mannen eigen is om dingen niet te doen houdt iedereen dit gedoe in stand. 

Als mijn vriend naar de tandarts moet dan belt hij en maakt een afspraak. En gaat. Denk ik, want als hij niet gaat merk ik er ook niks van. Niet mijn pakkie an.

Schoondochter schreef op 14-12-2025 om 15:41:

[..]

Nou echt. Zolang we doen alsof het mannen eigen is om dingen niet te doen houdt iedereen dit gedoe in stand.

Als mijn vriend naar de tandarts moet dan belt hij en maakt een afspraak. En gaat. Denk ik, want als hij niet gaat merk ik er ook niks van. Niet mijn pakkie an.

Ik weet niet eens wanneer mijn man naar de tandarts moet. Hij weet dat ook niet van mij. Het komt dan op de dag zelf ten sprake.

L

Mijn man, zijn broers en vader hoefden niets te doen thuis.  Dat luie leventje was snel over toen wij trouwden 43 jaar geleden.
We werkten beiden fulltime dus beiden het huishouden doen, wassen en koken. 
Toen mijn schoonmoeder haar heup brak, kon schoonvader nog geen kopje thee zetten. Was helemaal afhankelijk van ons en zijn zussen.   Ik was een onhandige vader niet gewend, mijn ouders deelden alle taken.
Ik heb het nooit "helpen in huis" genoemd, want dat houdt in dat het mijn verantwoordelijkheid was/is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.