Huiskamer
Nikki1973
09-12-2025 om 14:54
Loulou39 schreef op 09-12-2025 om 13:29:
[..]
Hier ook! Heb de hele nacht liggen hoesten, ook niet fijn met keelontsteking.
Beterschap!🌷
Jij ook! Keelontsteking is zeker naar.
ik heb astma dus het hoesten hakt er bij mij altijd extra in als ik zo verkouden ben.
Luttjetrut
09-12-2025 om 15:00
Prima, zal ik doen. Maar vinden we het tegenwoordig echt allemaal zo normaal dat mensen aan de verkeerde kant van de weg rijden?
Schoondochter
09-12-2025 om 15:03
Luttjetrut schreef op 09-12-2025 om 15:00:
Prima, zal ik doen. Maar vinden we het tegenwoordig echt allemaal zo normaal dat mensen aan de verkeerde kant van de weg rijden?
Nee. En we vinden ook veel te felle en fout afgestelde lampen niet normaal.
Bakblik
09-12-2025 om 15:12
Luttjetrut schreef op 09-12-2025 om 15:00:
"S" Ja als dat de kortste weg van A naar B is dan fiets je aan de verkeerde kant van de weg, neemt de rotonde linksom en gaat tegen de richting in door de eenrichtingsstraat. "S"
Had vorige week een aanrijding tijdens de fietsles met een fietser die links reed een daardoor niet zichtbaar was toen hij linksaf ging. Wij gingen rechtsaf aan de goede kant van de weg en zaten er dus frontaal bovenop. Toen ik hem uitfoeterde was de verdediging: Dat is de kortste weg naar school, als ik helemaal aan de overkant ga rijden dan moet ik zooooo ver omrijden!
Zijn kruip door sluip door route aan de verkeerde kant van de weg is denk ik zo'n 150 meter korter. Dus echt heeeel veel extra meters om het veilig te doen.
kerst
09-12-2025 om 20:32
Die irritante reclame op tv over je met hun producten " helemaal klaar bent voor kerst" .
De media die doen alsof kerst morgen is
Kampeerder
09-12-2025 om 20:37
Waarom kun je in mijn wasmachine niet even twee dingen centrifugeren?
Man is 'ziek' thuis. Geblesseerd en het enige dat past en lekker zit is zijn joggingbroek. Die moest ik even wassen want zijn eten viel daarnet in zijn kruis...
Maar nu vindt de wasmachine dat hij schreef beladen is, dus verdomd hij te centrifugeren. 😡
Luttjetrut
09-12-2025 om 20:55
Schoondochter schreef op 09-12-2025 om 15:03:
[..]
Nee. En we vinden ook veel te felle en fout afgestelde lampen niet normaal.
Waarom zo fel? (Pun intended)
Ik rijd al 2 jaar zo rond en heb er al die tijd nog nooit iemand over gehoord, dus was mij niet bewust van de overlast.
Schoondochter
09-12-2025 om 21:10
Luttjetrut schreef op 09-12-2025 om 20:55:
[..]
Waarom zo fel? (Pun intended)
Ik rijd al 2 jaar zo rond en heb er al die tijd nog nooit iemand over gehoord, dus was mij niet bewust van de overlast.
Omdat je focust op het verkeerde deel van de interactie. Wees blij dat iemand je erop gewezen heeft. Dat die persoon daar niet had moeten rijden maakt de boodschap niet anders, en het is waardevolle informatie voor jou. Je lamp is verkeerd afgesteld is te fel en je verblind mensen. Daar kun je nu wat aan doen en dat is mooi.
DGHK
09-12-2025 om 21:16
Onze dochter van 3 mocht vandaag 'afzwemmen' voor het kleuterdiploma (lijn vanuit het zwembad zelf). Daarvoor moest ze verschillende dingen doen zonder zwembandjes. Hard op geoefend want dochter wilde dat diploma wel hebben. Alles ook netjes gedaan zonder bandjes. We zijn helemaal trots natuurlijk.
Diploma is verder totaal niet officieel, maar voor die kinderen super leuk.
Ander meisje kreeg hetzelfde diploma. Alleen zij deed alles met bandjes. En de keren dat ze zonder bandjes om in het water sprong wou ze opgevangen worden want anders durfde ze niet.
Vind ik toch niet helemaal eerlijk.
Als het om 4 meter ipv 5 meter zwemmen ging, boeien. Maar het diploma is zonder drijfmiddelen, dan moet je zo'n kind ook niet laten inschrijven voor dat diploma.
(even uit mijn systeem schrijven)
Koettie
09-12-2025 om 21:27
Mn pakket is 'bezorgd'. Waarschijnlijk in de centrale hal, ook niet aangebeld en toen ik twintig min later de mail zag lag er al niets meer
lientje69
09-12-2025 om 21:30
Koettie schreef op 09-12-2025 om 21:27:
Mn pakket is 'bezorgd'. Waarschijnlijk in de centrale hal, ook niet aangebeld en toen ik twintig min later de mail zag lag er al niets meer
Bij mij zou mijn pakket in de brievenbus zitten. Ook mooi niet natuurlijk. Ik wacht t nog wel even af. Merk dat ze hier vaak al pakketten afgemeld hebben de dag vóór de bezorging.
Mick87
09-12-2025 om 21:32
ik irriteer me mateloos aan de verloedering van de straat waar ik woon. Echt meer en meer zwerfafval. Buren die het leuk vinden om brood op straat te gooien voor de vogels (hallo ratten). En dat ik dan in m'n auto stap en bijna in een beschimmelde boterham stap. Ik neem tegenwoordig als ik de deur uitga standaard plastic handschoentjes mee en ruim dan wat zooi op die op straat ligt. Maar word er echt moedeloos van. En trapte vorige week op de stoep ook al in de hondenkak. Echt her wordt steeds meer een ghetto
BlairW
09-12-2025 om 21:53
Poezie schreef op 09-12-2025 om 14:31:
[..]
Lamp uitzetten en een los lampje gebruiken dan maar. Je kunt het echt niet maken om je tegenliggers te verblinden met jouw lamp.
Sowieso heb je aan een fietslamp die omhoog schijnt toch niks? Ik gebruik die lamp ook echt om iets te zien op de weg waar ik rij zeg maar. Ik richt hem altijd goed naar beneden, een stukje voor mijn wiel op de grond.
BlairW
09-12-2025 om 21:56
Kampeerder schreef op 09-12-2025 om 20:37:
Waarom kun je in mijn wasmachine niet even twee dingen centrifugeren?
Man is 'ziek' thuis. Geblesseerd en het enige dat past en lekker zit is zijn joggingbroek. Die moest ik even wassen want zijn eten viel daarnet in zijn kruis...
Maar nu vindt de wasmachine dat hij schreef beladen is, dus verdomd hij te centrifugeren. 😡
Dat heeft mijn Miele ook. Wat een onding is dat. Ik ga er dan maar naast staan en hou de machine mee vast zodat hij minder gaat schudden. Uiteindelijk “pakt” hij hem dan en gaat gewoon centrifugeren.