Huiskamer
Yumi
09-12-2025 om 22:41
Mick87 schreef op 09-12-2025 om 21:32:
ik irriteer me mateloos aan de verloedering van de straat waar ik woon. Echt meer en meer zwerfafval. Buren die het leuk vinden om brood op straat te gooien voor de vogels (hallo ratten). En dat ik dan in m'n auto stap en bijna in een beschimmelde boterham stap. Ik neem tegenwoordig als ik de deur uitga standaard plastic handschoentjes mee en ruim dan wat zooi op die op straat ligt. Maar word er echt moedeloos van. En trapte vorige week op de stoep ook al in de hondenkak. Echt her wordt steeds meer een ghetto
Dat herken ik wel, tegenwoordig wordt overal afval gedumpt en met al die hondenpoep lijkt het wel een hindernisbaan. En waarom zetten sommige hun oude zooi buiten, met een briefje erop, gratis meenemen? Oude meubels, een aquarium dat helemaal groen is, doosje met een paar boeken, deurklink en een paar bekers. Waarom?! Breng dat naar de afvalverwerking, niemand wil die troep.
Luttjetrut
10-12-2025 om 00:44
Schoondochter schreef op 09-12-2025 om 21:10:
[..]
Omdat je focust op het verkeerde deel van de interactie. Wees blij dat iemand je erop gewezen heeft. Dat die persoon daar niet had moeten rijden maakt de boodschap niet anders, en het is waardevolle informatie voor jou. Je lamp is verkeerd afgesteld is te fel en je verblind mensen. Daar kun je nu wat aan doen en dat is mooi.
Nou, de manier waarop ik er op gewezen werd was echt niet op een manier waar je blij van wordt.
Maar het goede nieuws: er zit inderdaad een scharniertje aan het lampje wat ik niet had gezien. Blijkbaar was er iets tegenaan gekomen waardoor het was verschoven, maar nu staat alles weer netjes en hebben de spookrijders geen reden meer om zich aan míj te ergeren.
Poezenmeisje
10-12-2025 om 01:01
Ik gebruik een flinke schijnwerperfietslamp voor de steppen van Noordgroningen. Op die godverlaten fietspaden langs de sloot kijk ik graag vooruit.
Zodra ik een tegenligger zie, gaat mijn lamp naar beneden. Het fietspad is op een gegeven moment zo smal dat je elkaar amper kunt passeren.
Jujubee
10-12-2025 om 10:16
Bloemenzee schreef op 09-12-2025 om 22:55:
Dat ik me zo laat raken…
Hier nog een. En het ligt aan mij, want het was niet persoonlijk en het was opbouwende kritiek maar ik kon het even niet hebben en pak het dan weer persoonlijk op. En dan voel ik me rot en paranoide en ben ik weer bang dat niemand me mag. Dat stomme pestverleden ook.
Als ik ooit het gekkenhuis in moet is het vanwege paranoia.
Anna76
10-12-2025 om 10:55
Deze week al meerdere akkefietjes met een chatbot, zowel privé als op m'n werk. Ik wil iets regelen of aanpassen bij een instantie, krijg foutmeldingen terwijl alles klopt. Dus naar de klantenservice, chatten, en dan die chatbot, "ik begrijp de vraag niet". Overnieuw, maar dan simpel. "Dat je kun gemakkelijk zelf aanpassen via deze link". Nee, stom ding, daar ging het nou juist om, dat lukt niet!!!! IK WIL EEN MEDEWERKER SPREKEN!!!
Het is allemaal opgelost hoor, ik heb ik alle gevallen een medewerker op de chat gekregen die me wel begreep en het probleem kon oplossen.
Koettie
10-12-2025 om 10:58
lientje69 schreef op 09-12-2025 om 21:30:
[..]
Bij mij zou mijn pakket in de brievenbus zitten. Ook mooi niet natuurlijk. Ik wacht t nog wel even af. Merk dat ze hier vaak al pakketten afgemeld hebben de dag vóór de bezorging.
Zo irritant want nu mag ik weer achter m'n geld/pakket aan!
kerst
10-12-2025 om 14:36
Dat sommige mensen voor mij willen bepalen hoe lang ik boos mag zijn over een bepaalde gebeurtenis.
Enn dat de radio al weken voor de kerst kerstliedjes draait. In de supermarkt ook steeds kerstliedjes, dus ik was heel snel klaar met boodschappen doen daar.
Dolfje
10-12-2025 om 15:02
kerst schreef op 10-12-2025 om 14:36:
Dat sommige mensen voor mij willen bepalen hoe lang ik boos mag zijn over een bepaalde gebeurtenis.
Bood en rouw staat geen tijd voor
BlairW
10-12-2025 om 15:55
Yumi schreef op 09-12-2025 om 22:41:
[..]
Dat herken ik wel, tegenwoordig wordt overal afval gedumpt en met al die hondenpoep lijkt het wel een hindernisbaan. En waarom zetten sommige hun oude zooi buiten, met een briefje erop, gratis meenemen? Oude meubels, een aquarium dat helemaal groen is, doosje met een paar boeken, deurklink en een paar bekers. Waarom?! Breng dat naar de afvalverwerking, niemand wil die troep.
Ik heb laatst de campingstoel van dochter voor de deur gezet met een briefje er op. Volgende ochtend was hij weg hoor. Een wat oudere man had hem meegenomen 😊 dus ja, er zijn soms wel mensen die het willen hebben. Ik heb zelf ooit een oude step meegenomen en opgeknapt.
Netherfield
10-12-2025 om 16:03
Het liefst zou ik een week in mijn eentje weggaan, onbereikbaar zijn en genieten van zon en zee. Waarom ik dat niet doe? Omdat ik denk dat het hier dan helemaal mis gaat thuis. Plus, ik neem mezelf mee, en alle dingen waar ik me druk om maak ook, dat is echt niet zomaar weg.
Yumi
10-12-2025 om 17:32
BlairW schreef op 10-12-2025 om 15:55:
[..]
Ik heb laatst de campingstoel van dochter voor de deur gezet met een briefje er op. Volgende ochtend was hij weg hoor. Een wat oudere man had hem meegenomen 😊 dus ja, er zijn soms wel mensen die het willen hebben. Ik heb zelf ooit een oude step meegenomen en opgeknapt.
Prima Blair, maar hier heeft weken een oude bank gelegen, bekleding was stuk en na al die regen het hele ding verrot, lag ook een zelfgemaakte "kast", zag er niet uit. Als iets blijft liggen, ruim het dan op als het niet wordt meegenomen. Anderen gooiden er plastic zakken met afval bij en binnen no time, creëer je een vuilnishoop op de stoep.