Huiskamer
Loulou39
09-11-2025 om 19:37
De voorstukjes voor een programma op tv. Als je die kijkt, hoef je vaak het hele programma niet meer te kijken. Bijvoorbeeld bij VT wonen, dan zie je, voordat het begint, de nieuwe kleur op de muren al en de reacties etc. Jammer!
kerst
09-11-2025 om 19:49
Alcohol verdampt niet binnen 5 minuten bij het koken 🙁
Moet minstens 15 minuten.
Marin125
09-11-2025 om 19:58
lientje69 schreef op 08-11-2025 om 12:38:
[..]
Bij vlees vind ik dat geen probleem. Vries dat dan in. Maar bij vleeswaren of toetjes kort op de datum raak ik aan het weggooien. Dat vind ik zonde. Ben vroeger erg arm geweest en dat zuinig doen ben ik nooit meer kwijtgeraakt.
Albert Heijn levert van uit het distributiecentrum en de houdbaarheid is daardoor langer dan in de winkel.
Marin125
09-11-2025 om 20:01
kerst schreef op 09-11-2025 om 19:49:
Alcohol verdampt niet binnen 5 minuten bij het koken 🙁
Moet minstens 15 minuten.
Dan zit er nog zo'n 40% alcohol in. Zelfs na een paar uur blijft er nog wat alcohol "over".
Koettie
09-11-2025 om 20:36
Ik heb een oud flatje met van die verwarmingsbuizen over de muren. En een luxe probleem, mn buren stoken te hard. Vind het vies warm binnen, nu 21 graden blegh.
Smulkruimel
09-11-2025 om 21:47
Afgelopen 2 weken tijdens een vakantie op fuerteventura enkele keren gebruik gemaakt van het diner buffet in het hotel. Verbaas me elke keer weer hoe vol sommige mensen hun borden scheppen er 2-3 happen van eten en dan een nieuw vol bord halen en daar weer maar een paar happen van eten en gewoon weer een nieuw vol bord halen. Tijdens het ontbijt viel dit me ook op. Bijna volle borden gewoon laten staan en van tafel gaan.
Vind dat dus echt zo zonde en voedselverspilling. Kan altijd zijn dat je iets opschept wat je niet zo lekker vindt en laat liggen maar hele borden vol aan de kant schuiven en dat dus ook zo met 4-5 borden doen snap ik echt niets van.
Bakblik
09-11-2025 om 21:57
Geërgerd aan mezelf. Me toch weer laten verleiden tot een ijsje na een dinertje. Barst van de buikpijn nu. Een ijsje als tussendoortje gaat aanrijding prima maar na het eten is het altijd bal. Wacht maar even met naar bed gaan, als ik naar de wc kan wordt het rustiger en da en kan ik slapen.
HAHA!wait..what
09-11-2025 om 22:40
Smulkruimel schreef op 09-11-2025 om 21:47:
Afgelopen 2 weken tijdens een vakantie op fuerteventura enkele keren gebruik gemaakt van het diner buffet in het hotel. Verbaas me elke keer weer hoe vol sommige mensen hun borden scheppen er 2-3 happen van eten en dan een nieuw vol bord halen en daar weer maar een paar happen van eten en gewoon weer een nieuw vol bord halen. Tijdens het ontbijt viel dit me ook op. Bijna volle borden gewoon laten staan en van tafel gaan.
Vind dat dus echt zo zonde en voedselverspilling. Kan altijd zijn dat je iets opschept wat je niet zo lekker vindt en laat liggen maar hele borden vol aan de kant schuiven en dat dus ook zo met 4-5 borden doen snap ik echt niets van.
Hier erger ik me ook zo aan!
Laatst waren we in een hotel aan het ontbijten en een vrouw had zo'n heel ongesneden brood op haar bord liggen. (Waar je normaal dus een plak vanaf snijdt). Daarbij een bord vol met vleeswaren en een glas champagne.
Na 1.5 uur had ze nog geen hap gegeten en nog geen kwart van de champagne gedronken. Echt heel vreemd 🤔
Evaluna
09-11-2025 om 22:43
Bakblik schreef op 09-11-2025 om 21:57:
Geërgerd aan mezelf. Me toch weer laten verleiden tot een ijsje na een dinertje. Barst van de buikpijn nu. Een ijsje als tussendoortje gaat aanrijding prima maar na het eten is het altijd bal. Wacht maar even met naar bed gaan, als ik naar de wc kan wordt het rustiger en da en kan ik slapen.
Herkenbaar, na het eten had ik geen trek in een ijsje. Net alsnog een schaaltje ijs gegeten, maar had het ook beter niet kunnen doen. Volgende week eet ik weet gewoon yoghurt als de rest aan het ijs zit.
Jujubee
10-11-2025 om 10:56
Ik ben een beetje nijdig op mijn tandarts. Ik ben al in een pesthumeur want de hele nacht liggen hoesten en nog steeds ziek ( in mijn vakantie ) en ik kwam voor mijn nieuwe kroon. Ik was dolblij van die noodkroon af te kunnen want dat ding doet zeer en is echt ellendig. Dus hij me verdoven, trekt die noodkroon eraf en ik ging bijna door het dak van de pijn. Alles deed gruwelijk veel zeer. Pas later viel het kwartje bij mij dat de verdoving gewoon niet werkte of niet sterk genoeg was. Hij zat wat te zuchten en berispte me nog even dat ik wel stil moest blijven zitten anders kreeg ik napijn. Uh. Tja. Dus ik heb het maar doorstaan, met tranen in mijn ogen. Daarna moest hij het nog schoonmaken en dat doet hier ook zeer want teruggetrokken tandvlees overal. Ik moest wel even ontspannen hoor, want mijn wang was zo strak. Vind je het gek vent, je hebt me zitten martelen! Kroon bleek wat te hoog dus nog even wat bij boren, foto maken en weer naar huis. Pas op de fiets had ik door dat mijn wang helemaal niet verdoofd voelde, normaal voel je dat echt wel want dan is hij dik maar nu niks. Maar als je ziet dat je patient zoveel pijn hebt gooi je er toch even een spuitje bij? Sowieso raffelt hij dingen best vaak af vind ik. Dat hier een kroon op moest had hij ook even gemist vorige keer, verkeerd gekeken/ingeschat.
Aardige gozer verder hoor en meestal snel en effectief maar hier was ik even niet zo blij mee. 
Yumi
10-11-2025 om 11:29
Afspraak voor vanmorgen afgezegd, zaterdag bericht dat pakketje vanmorgen tussen 10 en 13 u komt. Krijg net een update u bezorgtijd is gewijzigd tussen 13 en 15 u
Niet normaal, daar zeg ik mijn afspraak voor af 
lientje69
10-11-2025 om 11:32
Wat erg jujubee, ik krijg de rillingen van je verhaal ( maar ben dan ook erg bang voor de tandarts )
kerst
10-11-2025 om 11:33
Jujubee schreef op 10-11-2025 om 10:56:
Ik ben een beetje nijdig op mijn tandarts. Ik ben al in een pesthumeur want de hele nacht liggen hoesten en nog steeds ziek ( in mijn vakantie ) en ik kwam voor mijn nieuwe kroon. Ik was dolblij van die noodkroon af te kunnen want dat ding doet zeer en is echt ellendig. Dus hij me verdoven, trekt die noodkroon eraf en ik ging bijna door het dak van de pijn. Alles deed gruwelijk veel zeer. Pas later viel het kwartje bij mij dat de verdoving gewoon niet werkte of niet sterk genoeg was.
Dit zou ik nog wel even melden bij je tandarts.
Jujubee
10-11-2025 om 13:40
lientje69 schreef op 10-11-2025 om 11:32:
Wat erg jujubee, ik krijg de rillingen van je verhaal ( maar ben dan ook erg bang voor de tandarts )
Ja, dat snap ik. Ik was vroeger ook doodsbang voor de tandarts maar na alles wat ik al meegemaakt heb met mijn gebit ( en dat is heeeel veel ) ben ik niet echt bang meer. Ik heb er ook zelden zin in hoor, zeker in dit soort dingen niet maar echt bang, neuh. De mondhygienist vind ik eigenlijk nog de grootste martelaar, dat doet altijd flink pijn dankzij mijn teruggetrokken tandvlees. Maar dat gaat ook wel weer voorbij. Ik moet het gewoon bij houden als ik niet voor mijn vijftigste al een kunstgebit wil hebben. Het is gewoon niet anders. Maar juist met mijn "ervaring" baal ik dat ik niet doorhad dat de verdoving niet werkte en niet om meer gevraagd heb. Maar ja, hij had dat zelf ook kunnen bedenken natuurlijk. Ik betaal hem er genoeg voor om zijn werk goed te doen lijkt me. Ik ben dit jaar al wel bijna 3000 euro lichter in kosten.
Echt zo balen.
JtM
10-11-2025 om 13:56
Ik heb vandaag veel meer honger dan normaal. Heb nog een appel, en te gaan tot 16.30 uur op kantoor. We hebben geen kantine oid op het werk, dus kan ook niks halen. Vaak als ik al wat honger heb wakkert een appel alleen maar extra honger aan. Wordt echt uitzitten.