Huiskamer
Yumi
08-11-2025 om 16:39
Wieder schreef op 08-11-2025 om 09:33:
[..]
Ja, heerlijk, thuis laten bezorgen! En het scheelt me nog geld ook want ik ben me veel bewuster van de aanbiedingen én ik doe geen impulsaankopen. Dan ga ik nog een keer ik de week voor wat verse spulletjes op een rustig moment, maar no way dat ik op zaterdag in de supermarkt kom!
Yumi
08-11-2025 om 16:47
lientje69 schreef op 08-11-2025 om 09:48:
[..]
Ik ga juist altijd zaterdagochtend vroeg , lekker verse dingen voor het weekend en om 8 uur is er dan juist nog geen kip in de winkel. Iedereen slaapt uit. Eind van de dag zijn alle vakken hier leeg, door de week is man te werk en in de avond heb ik daar momenteel écht geen energie meer voor.
Bezorgen heb ik 2 x gedaan. Bevalt écht niet. Problemen met de boodschappen. Pinapparaat leeg. Om half 11 in de avond pas komen. Nee bedankt. Echt niet mijn ding. Ik wil graag zelf uitzoeken wat ik koop ook en zelf de houdbaarheid bepalen. Of eventueel zelf een alternatief bedenken.
Na 2x kan je misschien nog niet helemaal "de weg vinden", maar het wordt echt eenvoudiger. Pinapparaat leeg is niet jou probleem, dan maak je het over. Hoezo om half 11 in de avond, ze bezorgen in tijdsblokken van 2 uur en jij bepaalt wanneer. Als jij graag op zaterdag vroeg de boodschappen binnen hebt, dan kies je die bezorgtijd. De houdbaarheid is korter in supermarkt dan bij bezorgen.
Yumi
08-11-2025 om 16:52
lientje69 schreef op 08-11-2025 om 12:31:
[..]
Picnic bezorgt hier in de polder helaas niet. Heb ik al vaker naar gekeken omdat je daar idd goede dingen van hoort.
Succes met de verhuizing! Hier is de mist nu weggetrokken en een lekker zonnetje.
Bij AH en Jumbo heb je de keuze om te pinnen, maar het kan ook automatisch worden afgeschreven of voorruit betaald.
lientje69
08-11-2025 om 17:24
Yumi schreef op 08-11-2025 om 16:47:
[..]
Na 2x kan je misschien nog niet helemaal "de weg vinden", maar het wordt echt eenvoudiger. Pinapparaat leeg is niet jou probleem, dan maak je het over. Hoezo om half 11 in de avond, ze bezorgen in tijdsblokken van 2 uur en jij bepaalt wanneer. Als jij graag op zaterdag vroeg de boodschappen binnen hebt, dan kies je die bezorgtijd. De houdbaarheid is korter in supermarkt dan bij bezorgen.
Mijn tijdslot was 16-21 uur
Ze kwamen pas half 11 toen. En ik ben online veel meer geld kwijt. Hier bezorgt alleen jumbo en ah en die zijn duur. Was vanmorgen bij de Vomar weer een stuk goedkoper uit , alleen hebben die helaas geen zelfscan. Daarom was ik afgelopen weken naar de Jumbo , maar daar was ik flink meer kwijt.
kerst
08-11-2025 om 17:30
Stomme kat heeft mijn hete brandnetelthee over de vloer gegooid. Ik zat net lekker.
lientje69
08-11-2025 om 17:32
kerst schreef op 08-11-2025 om 17:30:
Stomme kat heeft mijn hete brandnetelthee over de vloer gegooid. Ik zat net lekker.
Katten zitten altijd daar waar ze niet mogen.
alle dieren trouwens. Onze kat is helaas overleden maar we hebben wel nog een heel eigenzinnig konijn. Geweldig toch dieren?
lientje69
08-11-2025 om 18:23
Iemand schreef ergens dat het komende week lekker weer wordt. Kijk ik naar de weersverwachting hier in mijn regio: 12-14 graden en 2 van de 5 dagen meer dan 50 procent kans op regen. Huilen.......
Kampeerder
08-11-2025 om 18:39
Bakblik schreef op 08-11-2025 om 12:35:
[..]
Dit inderdaad.
Stel je had gepland op donderdag kip kerrie te eten maar de kip blijkt maar houdbaar tot dinsdag dan gooi je de planning overhoop. Dan is het jammer dat de dochter die donderdag mee zou eten niet de kip kerrie krijgt die ze zo lekker vindt. Jouw herstel moet nu even op 1 staan en als huisgenoten dwingen dat ze toch op donderdag die kip kerrie willen eten dan regelen ze het zelf maar.
Die twee keer dat ik heb besteld werd ik ook niet blij van picknick al het vlees was houdbaar tot onvermogen wat betekende dat ik het moest bereiden en/of invriezen. Daar heb je als herstellende geen of voor. Als ik nu kinderen of man boodschappen niet laten doen stuur ik goed op houdbaarheidsdatums. Inmiddels lukt dat redelijk.
Hier altijd vlees dat tenminste zes dagen houdbaar is, meestal langer.
Ik wordt altijd heel blij van Picnic. De enige klacht die ik ooit had was dat een blikje mijn komkommer had beschadigd. Als ze iets niet hebben zie je dat meestal al bij bestellen kun je gelijk een alternatief kiezen. Nog nooit een manco gehad en pas één keer een vervangend product.
Bezorgvenster klopt altijd of minimale verschillen. Eén keer gehad dat ze onverwacht niet reden in verband met de storm.
Ik ben fan. Past misschien niet zo in dit topic. 🤪 Ongeveer zes/zeven keer per jaar werk ik een week fulltime, dan laat ik altijd even bezorgen. Verder soms ook als ik ziek ben, of geblesseerd. Gebroken ledematen of zo. 😟
Kampeerder
08-11-2025 om 19:23
On topic:
Ik erger me nogal aan mezelf. Vijf keer naar de supermarkt geweest omdat ik morgen en handje vol mensen op visite krijg.
Eerst thuisgekomen net niet alle boodschappen omdat niet alles voorradig was. Andere supermarkt de missende dingen gehaald.
Was ik thuis aan het voorbereiden bleken we geen kruimel suiker in huis te hebben. Dat werd de derde keer.
Man ging lekker bakkie voor mij zetten. Ineens schoot door mijn hoofd dat vriendin altijd rooibosthee drinkt. Dat ging ik dus eerst snel nog even halen. Vierde keer.
Vanavond zouden we iets makkelijks eten met friet. Welke friet, de friet die wel op mijn lijstje stond? Vijfde keer.
Gelukkig supermarkt op driehonderd meter, maar dat maakt ook dat ik altijd zo makkelijk ben met dingen vergeten.
Herfstappeltaart
08-11-2025 om 19:24
Kampeerder schreef op 08-11-2025 om 19:23:
On topic:
Ik erger me nogal aan mezelf. Vijf keer naar de supermarkt geweest omdat ik morgen en handje vol mensen op visite krijg.
Eerst thuisgekomen net niet alle boodschappen omdat niet alles voorradig was. Andere supermarkt de missende dingen gehaald.
Was ik thuis aan het voorbereiden bleken we geen kruimel suiker in huis te hebben. Dat werd de derde keer.
Man ging lekker bakkie voor mij zetten. Ineens schoot door mijn hoofd dat vriendin altijd rooibosthee drinkt. Dat ging ik dus eerst snel nog even halen. Vierde keer.
Vanavond zouden we iets makkelijks eten met friet. Welke friet, de friet die wel op mijn lijstje stond? Vijfde keer.
Gelukkig supermarkt op driehonderd meter, maar dat maakt ook dat ik altijd zo makkelijk ben met dingen vergeten.
Nou, je bent in elk geval héél gastvrij 
Broodjebrie
08-11-2025 om 19:33
On topic:
Jeetje, jij kunt geen supermarkt meer zien denk ik
lientje69
08-11-2025 om 19:37
On topic:
die kan zo in het bloopertopic
Netherfield
08-11-2025 om 22:41
Ik erger me aan hoe dochter met haar vriend omgaat. Ze deed vanavond tijdens een familie-uitje arrogant en onaardig tegen hem. Het is een leuke vriendelijke jongen en hij verdient dit niet vind ik. Zo heb ik haar niet opgevoed. Nu bedenken hoe ik haar dat duidelijk kan maken.
Yumi
08-11-2025 om 22:55
lientje69 schreef op 08-11-2025 om 18:23:
Iemand schreef ergens dat het komende week lekker weer wordt. Kijk ik naar de weersverwachting hier in mijn regio: 12-14 graden en 2 van de 5 dagen meer dan 50 procent kans op regen. Huilen.......
Vandaag was het heerlijk weer, lekker in het zonnetje. Komende week 12 tot 16 graden, af en toe een bui, normaal is het 10...