Huiskamer
Poezie
01-11-2025 om 14:26
De stress en paniek in Utrecht omdat er een bacterie in het drinkwater is aangetroffen.
De supermarkten zijn leeg en op social media wordt er gevraagd naar flessen water.
En dat terwijl het waterbedrijf heeft aangegeven dat als je het kraanwater 3 minuten kookt, je het gewoon kunt drinken.
Echt, wat een domheid![]()
Herfstappeltaart
01-11-2025 om 14:30
Poezie schreef op 01-11-2025 om 14:26:
De stress en paniek in Utrecht omdat er een bacterie in het drinkwater is aangetroffen.
De supermarkten zijn leeg en op social media wordt er gevraagd naar flessen water.
En dat terwijl het waterbedrijf heeft aangegeven dat als je het kraanwater 3 minuten kookt, je het gewoon kunt drinken.
Echt, wat een domheid
Ja weer zo'n overtrokken, paniekerige reactie, net als de w.c.rollen-hype tijdens de eerste maanden van de corona-crisis.
Loulou39
01-11-2025 om 14:46
Echt, wat een domheid
Ja echt hè! Er is niets meer te krijgen…. Ik snap dat echt niet. Water koken is toch veel makkelijker en relaxter?!
Edit: ik zag net een filmpje van RTL waarin een jongen zei dat hij geen water wilde koken “want dat duurt zo lang”, en een oudere man die zei dat hij wel limonade ging drinken: want dat is wel schoon” 😂 . Terwijl een moeder met een klein kindje zegt “ja, we koken het nu gewoon”. Zij snapt het tenminste.
Caroline80
01-11-2025 om 15:04
Echt, wat een domheid
Ja zei ik net ook thuis. Het kost meer tijd om naar de supermarkt te gaan dan 3 min water koken. En in de supermarkt loop je ook nog het risico dat het water uitverkocht is. Was net tenminste in de supermarkt waar ik was. Gelukkig wonen we in niet in het deel van onze woonplaats waar de bacterie in het water zit.
kerst
01-11-2025 om 17:03
Nodeloos voortdurend gas geven in je auto op de parkeerplaats. En dan nog toeteren als je weggaat. Denk eens na als iedereen dat gaat doen hier.
Cle0
01-11-2025 om 18:09
Loulou39 schreef op 01-11-2025 om 14:46:
[..]
Ja echt hè! Er is niets meer te krijgen…. Ik snap dat echt niet. Water koken is toch veel makkelijker en relaxter?!
Edit: ik zag net een filmpje van RTL waarin een jongen zei dat hij geen water wilde koken “want dat duurt zo lang”, en een oudere man die zei dat hij wel limonade ging drinken: want dat is wel schoon” 😂 . Terwijl een moeder met een klein kindje zegt “ja, we koken het nu gewoon”. Zij snapt het tenminste.
Wij hadden dat laatst ook en inderdaad ook een run op water in de supermarkt. Ik deed daaraan mee, want ik vind koken dus ook bijzonder onhandig. Even mijn katten water geven, even een paracetamolletje innemen. Ik zie niet hoe dat relaxter zou zijn met koken?
Yumi
01-11-2025 om 18:16
Cle0 schreef op 01-11-2025 om 18:09:
[..]
Wij hadden dat laatst ook en inderdaad ook een run op water in de supermarkt. Ik deed daaraan mee, want ik vind koken dus ook bijzonder onhandig. Even mijn katten water geven, even een paracetamolletje innemen. Ik zie niet hoe dat relaxter zou zijn met koken?
Je kan toch ineens x liter water koken en af laten koelen, het hoeft toch niet per glas of bakje?
Poezie
01-11-2025 om 18:18
Cle0 schreef op 01-11-2025 om 18:09:
[..]
Even een paar pannen water koken, af laten koelen en bewaren in flessen is toch veel makkelijker dan gestrest naar de supermarkt moeten gaan en daar elkaar de flessen water uit handen moeten rukken omdat je bang bent achter het net te vissen?
Ik heb altijd een aantal glazen flessen in de kelder staan voor het bewaren van bijvoorbeeld verse sap oid, en nu zijn ze dus heel makkelijk voor het bewaren van water.
Cle0
01-11-2025 om 18:25
Yumi schreef op 01-11-2025 om 18:16:
[..]
Je kan toch ineens x liter water koken en af laten koelen, het hoeft toch niet per glas of bakje?
Ja dat kan zeker. Je kan ook een fles water uit de supermarkt meenemen en die gebruiken. Ik koos voor dat laatste en zou dat een volgende keer opnieuw doen
Cle0
01-11-2025 om 18:28
Poezie schreef op 01-11-2025 om 18:18:
[..]
Even een paar pannen water koken, af laten koelen en bewaren in flessen is toch veel makkelijker dan gestrest naar de supermarkt moeten gaan en daar elkaar de flessen water uit handen moeten rukken omdat je bang bent achter het net te vissen?
Ik heb altijd een aantal glazen flessen in de kelder staan voor het bewaren van bijvoorbeeld verse sap oid, en nu zijn ze dus heel makkelijk voor het bewaren van water.
Nou ja als je toch al in de supermarkt moet zijn. En het was daar bij ons ook geen slagveld ofzo. Ik heb ook weleens een flesje water uit de kantine op het werk gekocht en meegenomen. Ik heb 'even die fles gekocht water uit de koelkast halen' als heel makkelijk en relaxt ervaren. Dan vind ik 'pannen water koken, af laten koelen en bewaren in flessen' niet per se makkelijker of als minder gedoe klinken
Poezie
01-11-2025 om 18:48
Cle0 schreef op 01-11-2025 om 18:28:
[..]
Nou ja als je toch al in de supermarkt moet zijn. En het was daar bij ons ook geen slagveld ofzo. Ik heb ook weleens een flesje water uit de kantine op het werk gekocht en meegenomen. Ik heb 'even die fles gekocht water uit de koelkast halen' als heel makkelijk en relaxt ervaren. Dan vind ik 'pannen water koken, af laten koelen en bewaren in flessen' niet per se makkelijker of als minder gedoe klinken
Normaal gesproken wel ja, maar als iedereen als een hysterische idioot naar de supermarkt raced en de supermarkt leeg gaat trekken dan is jouw 'even een flesje kopen' fles niet meer verkrijgbaar.
Utrechters kopen volle karren met drinkwater na kookadvies - https://nos.nl/l/2588755
Cle0
01-11-2025 om 19:14
Poezie schreef op 01-11-2025 om 18:48:
[..]
Normaal gesproken wel ja, maar als iedereen als een hysterische idioot naar de supermarkt raced en de supermarkt leeg gaat trekken dan is jouw 'even een flesje kopen' fles niet meer verkrijgbaar.
Utrechters kopen volle karren met drinkwater na kookadvies - https://nos.nl/l/2588755
O ja dan koop ik dus in de kantine/tankstation/treinstation. Afhankelijk van waar ik ben. Ik heb echt geen enkel gedoe ondervonden daarvan de laatste keer, ook al waren diezelfde nieuwsberichten er. Echt niets. Maar ik werk ook zeer ruim buiten mijn woonplaats, dus heb nog wel legio mogelijkheden om simpel en relaxed water te kopen.
En als het dan in het weekend gebeurt en geen winkel is 'en route', ja dan zal ik uiteindelijk wel water moeten koken en daar ook heus niets aan overhouden. Maar om nou te zeggen dat ik dat nou zo lekker relaxed vind, neuh.
Poezie
01-11-2025 om 20:04
Cle0 schreef op 01-11-2025 om 19:14:
[..]
O ja dan koop ik dus in de kantine/tankstation/treinstation. Afhankelijk van waar ik ben. Ik heb echt geen enkel gedoe ondervonden daarvan de laatste keer, ook al waren diezelfde nieuwsberichten er. Echt niets. Maar ik werk ook zeer ruim buiten mijn woonplaats, dus heb nog wel legio mogelijkheden om simpel en relaxed water te kopen.
En als het dan in het weekend gebeurt en geen winkel is 'en route', ja dan zal ik uiteindelijk wel water moeten koken en daar ook heus niets aan overhouden. Maar om nou te zeggen dat ik dat nou zo lekker relaxed vind, neuh.
Ik ondervind ook geen gedoe omdat ik water wel kook.
Maar jij vindt dat water hamsteren heel normaal en relaxed dus? Ik vind dat achterlijk.
Loulou39
01-11-2025 om 20:07
Cle0 schreef op 01-11-2025 om 19:14:
[..]
Niemand zegt ook dat het lekker relaxed is.
Ik heb gezegd dat ik koken relaxter vind dan flessen in een winkel te gaan halen, waar het druk is en alles uitverkocht is. Lekker relaxed is als je het water uit je kraan gewoon kunt drinken.
Verder sluit ik me volledig aan bij de reacties van Herfstappeltaart, Poezie, Yumi en Caroline80.
Cle0
01-11-2025 om 20:16
Loulou39 schreef op 01-11-2025 om 20:07:
[..]
Niemand zegt ook dat het lekker relaxed is.
Ik heb gezegd dat ik het relaxter vind dan flessen in een winkel te gaan halen, waar het druk is en alles uitverkocht is. Dat is mijn mening, en jij hebt jouw mening. Prima, maar ga niet mijn woorden verdraaien.
Nou sorry hoor, dat was niet mijn bedoeling. Minder relaxed dan kopen, dan. En ja, ook dan naar de winkel gaan. Vind ik inderdaad ja. Jij vraagt/zegt dat 'water koken toch veel makkelijker en relaxter is?!'. Ik geef mijn visie daarop. Maar prima. Sorry ik wist niet dat mijn voorkeur voor water kopen zo onbegrijpelijk was.