Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Rtl zit weer te spoileren. Gaat bij Rtl tonight  vanavond over The perfect neighbour. Nou als je hem nog niet gezien had en je ziet nu dit programma hoeft dat ook niet meer. 
Echt het hele verhaal en de uitkomst.
Ik had de docu al gezien maar zou anders echt balen als ik hem nog had willen zien.

Dochter’s bovenlicht (dom raampje boven een deur) zit recht tegenover die van ons. Ik lig in bed, zij heeft nog licht aan en dus is mijn slaapkamer verlicht. Zij slaapt aan de zuidoostkant wat betekent dat als ze er niet is, ik haar gordijnen dicht moet doen om niet heel vroeg wakker te worden! Kan ik degene die de bovenlichten bedacht heeft, met terugwerkende kracht vermoorden zodat het hier gewoon donker is?

Je kan het raampje toch gewoon dicht schilderen. Of er een houten plaat in zetten ipv glas? Dochter hier heeft een plaat, wij glas. Was eerst omgekeerd, maar ik vind glas fijner en dochter moet het zo donker mogelijk hebben.

Dorestad schreef op 31-10-2025 om 21:56:

[..]

Ik heb dat ooit met inlegkruisje plakken opgelost

Behangen.

BlairW schreef op 01-11-2025 om 00:09:

Je kan het raampje toch gewoon dicht schilderen. Of er een houten plaat in zetten ipv glas? Dochter hier heeft een plaat, wij glas. Was eerst omgekeerd, maar ik vind glas fijner en dochter moet het zo donker mogelijk hebben.

Klopt. Maar mooier wordt het er niet van. Gewoon een muur zou het beste zijn. Maar dan moet ik wel serieus geld over hebben om dat te laten doen.

Wij hebben toen we dit huis kochten de bovenlichten als meerwerk erin laten zetten, ze waren standaard dicht. Raadt eens waar ik spijt van heb?
We hebben er een of andere folie overheen geplakt maar mooi is het niet.

Netherfield schreef op 31-10-2025 om 23:35:

Dochter’s bovenlicht (dom raampje boven een deur) zit recht tegenover die van ons. Ik lig in bed, zij heeft nog licht aan en dus is mijn slaapkamer verlicht. Zij slaapt aan de zuidoostkant wat betekent dat als ze er niet is, ik haar gordijnen dicht moet doen om niet heel vroeg wakker te worden! Kan ik degene die de bovenlichten bedacht heeft, met terugwerkende kracht vermoorden zodat het hier gewoon donker is?

Wij hebben in de deuren boven ook ramen.  De kinderen vinden dat vreselijk. Die hebben en stuk karton op maat gesneden en in dat randje gedrukt.

Functioneel?  Ja!

Lelijk?  Ja?

"Schade" aan het huis?  Nee!

Het zit aan de binnenkant van de kamers voor een stuk bewerkt glas dus op de overloop zie ik eet niks van.

Zou een tijdelijke,  betere oplossing kunnen zijn die niet veel kost. 

Dolfje schreef op 01-11-2025 om 08:42:

Wij hebben toen we dit huis kochten de bovenlichten als meerwerk erin laten zetten, ze waren standaard dicht. Raadt eens waar ik spijt van heb?
We hebben er een of andere folie overheen geplakt maar mooi is het niet.

Wij hebben raampjes in de deuren. Met bewerkt glas. Ik vind het heerlijk. Wij zelf slapen altijd met slaapkamerdeur open. Goed verduisterend rolgordijn, en bij het wakker worden zie ik dus wat 'licht' op de overloop uit de andere kamers komen. Of doordat het buiten al licht wordt, of door de maan of doordat de straatverlichting nog brandt. Het is daardoor op de overloop en badkamer precies licht genoeg om je even te oriënteren als je naar de wc moet, maar nog altijd donker genoeg om niet meteen klaarwakker te zijn. 

Toen de kamers nog 'bewoont' werden door onze kinderen was dat wel eens even lastig. Bij eentje hing er een geïmproviseerd gordijntje voor. De ander zette altijd zijn kastdeur open en dus ervoor als hij nog licht aan had en wij wilden slapen.

Ik zit te wachten op het vliegveld en 2 stoeltjes verder zit iemand met geluid filmpjes te kijken. Hoe kom je erop om dan geen koptelefoon op te zetten?

Netherfield schreef op 01-11-2025 om 08:39:

[..]

Klopt. Maar mooier wordt het er niet van. Gewoon een muur zou het beste zijn. Maar dan moet ik wel serieus geld over hebben om dat te laten doen.

Hier staat beschreven hoe je het glas kunt vervangen en eventueel een plaat op maat kunt bestellen, die geen licht doorlaat.... goedkoop en het ziet er mooi uit.

Bovenlicht dichtmaken in 3 stappen | Bekijk het hier

Netherfield schreef op 31-10-2025 om 23:35:

Mijn slaapkamer heeft ook zo'n bovenlicht. Als kind in de avond/nacht naar de wc ging dan scheen het licht ook in mijn slaapkamer. Ik heb een plaatje board op maat van het raam ervoor geplakt en in de kleur van de muur mee geschilderd.  

Zijn waarschijnlijk maar weinig mensen die een raampje boven de slaapkamerdeur handig vinden...

kerst schreef op 01-11-2025 om 12:31:

Zijn waarschijnlijk maar weinig mensen die een raampje boven de slaapkamerdeur handig vinden...

En toch zijn er veel huizen zo gebouwd. Dat is denk ik gedaan om op de overloop lucht te hebben zonder altijd licht aan te moeten doen. Ik vindt het, zeker met helder glas, ook wel een gebrek aan privacy voor jezelf en de kinderen. Ik ben weleens bij een vriendin telogeren thuis geweest voor schoolwerk waar je,  als je van zolder kwam, via het raampje van de badkamer zo kon zien dat haar broer stond te douchen. Dat was jaren 90 vorige eeuw. 

Met je eigen gezin kan dat nog maar dat ik daar was maakte het wel ongemakkelijk. 

Wij hebben het bovenlicht gewoon aan beide kanten behangen. Ging heel makkelijk en ook weer makkelijk te verwijderen als het moet.

Ik erger me eraan dat ik de slogan van de Aldi reclames niet kan verstaan.
Heel stom van mezelf, want ik kom nooit bij de Aldi.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.