Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Werkelijk  elke keer als mijn man de afwas heeft gedaan laat hij de spoelbak vol met het water zitten. Hij heeft er geen verklaring voor en ik erger me elke keer rot. En dan erger ik me weer aan mezelf dat ik me er zo aan stoor 

Dorestad schreef op 10-09-2025 om 19:57:

ik stond gisteren geparkeerd in een parkeervak. Rijdt er automobilist schuin achteruit tegen de voorkant van mijn auto aan. Automobilist wilde daarna wegrijden. Net op tijd kon ik uit auto stappen en op raampje tikken. "Normaal piept hij altijd, nu niet. " We bekijken de schade aan mijn auto. Volgens veroorzaker niet de moeite waard, ze had haast. Foto gemaakt en ik kreeg haar telefoonnummer.
Ben na schadebedrijf gereden. Schade is 600 euro. Heb offerte gisteren begin van de geappt. Heb vandaag gebeld. Het blijft oorverdovend stil. Het enige wat ik kan doen is volgende week op dezelfde tijd kijken. Automobilist haalde kind op bij peuterspeelzaal.

Vervolg.  Een week later ben ik geweest.  Was ze er niet.  Vorige week was ik zelf niet in de buurt.  Vandaag wel. Ik heb in afgelopen weken geprobeerd haar te bereiken,  via telefoon en WhatsApp.  Ze reageerde niet. Nu stond ze er. Ze herkende mij direct en begon te tieren dat ze het mij verbood om haar te volgen en dat ik mij bij mijn autoverzekering moest melden die vervolgens contact met haar verzekering zou opnemen.  En dat het volgens haar man onmogelijk was dat wij schade hadden aangezien hun auto geen schade had.  Ik vroeg haar hoe of dat ze dat voor zich zag: ik naar mijn verzekering met uitsluitend haar telefoonnummer en voornaam.  Toen zei ze dat ze de schade niet ging erkennen omdat we geen schadeformulier hadden ingevuld, geen schade aan haar auto had, geen foto's waren gemaakt.  

Goed,  ik heb een foto van haar auto genomen zodat ik kenteken had. Heb mijn verzekering gebeld en alles doorgegeven.  Bij de aanrijding had ik wel foto's gemaakt op de plek.  Ook zijn bij het schadebedrijf ook foto's gemaakt.  Afwachten wat er gaat gebeuren. 

Ik vind het onvoorstelbaar wat hier gebeurt.  Dat ze nu keihard gaat ontkennen.  Zoiets vreet aan mij. En mij zo schofferend aanspreken.  Zo zit ik totaal niet in elkaar.  Ik stond het uur erna nog te bibberen op mijn benen 

Dorestad schreef op 30-09-2025 om 20:44:

[..]

Vervolg. Een week later ben ik geweest. Was ze er niet. Vorige week was ik zelf niet in de buurt. Vandaag wel. Ik heb in afgelopen weken geprobeerd haar te bereiken, via telefoon en WhatsApp. Ze reageerde niet. Nu stond ze er. Ze herkende mij direct en begon te tieren dat ze het mij verbood om haar te volgen en dat ik mij bij mijn autoverzekering moest melden die vervolgens contact met haar verzekering zou opnemen. En dat het volgens haar man onmogelijk was dat wij schade hadden aangezien hun auto geen schade had. Ik vroeg haar hoe of dat ze dat voor zich zag: ik naar mijn verzekering met uitsluitend haar telefoonnummer en voornaam. Toen zei ze dat ze de schade niet ging erkennen omdat we geen schadeformulier hadden ingevuld, geen schade aan haar auto had, geen foto's waren gemaakt.

Goed, ik heb een foto van haar auto genomen zodat ik kenteken had. Heb mijn verzekering gebeld en alles doorgegeven. Bij de aanrijding had ik wel foto's gemaakt op de plek. Ook zijn bij het schadebedrijf ook foto's gemaakt. Afwachten wat er gaat gebeuren.

Ik vind het onvoorstelbaar wat hier gebeurt. Dat ze nu keihard gaat ontkennen. Zoiets vreet aan mij. En mij zo schofferend aanspreken. Zo zit ik totaal niet in elkaar. Ik stond het uur erna nog te bibberen op mijn benen

OMG wat heftig Dorestad! Heb je rechtsbijstand? 
hoe reageerde je verzekering? 

stokstaart schreef op 30-09-2025 om 20:55:

[..]

OMG wat heftig Dorestad! Heb je rechtsbijstand?
hoe reageerde je verzekering?

De verzekering,  waar ook de rechtsbijstandverzekering is,  gaat zeker op tegenpartij proberen te verhalen.  Gelukkig dat ik dus sindsvandaag het kenteken heb. Het gaat mij helemaal niet meer zozeer om het geld, dat beschouw ik als verloren.  Ik ben verbijsterd over de andere partij.  

Dorestad schreef op 30-09-2025 om 21:51:

[..]

De verzekering, waar ook de rechtsbijstandverzekering is, gaat zeker op tegenpartij proberen te verhalen. Gelukkig dat ik dus sindsvandaag het kenteken heb. Het gaat mij helemaal niet meer zozeer om het geld, dat beschouw ik als verloren. Ik ben verbijsterd over de andere partij.

En wat een onzin ook, zij is toch ook gewoon verzekerd? Ik zou hier ook laaiend om zijn.

aan alles en iedereen, mensen die lastige vragen stellen/ dom doen.
En zon die precies in mijn gezichtsveld schijnt ondanks de luxaflex. 

Wieder schreef op 30-09-2025 om 22:39:

[..]

En wat een onzin ook, zij is toch ook gewoon verzekerd? Ik zou hier ook laaiend om zijn.

Ik denk dat ze wellicht eigen risico hebben,  dat voelen ze dus in de portemonnee. 

Dorestad schreef op 01-10-2025 om 09:59:

[..]

Ik denk dat ze wellicht eigen risico hebben, dat voelen ze dus in de portemonnee.

ze voelen het sowieso want je noclaim gaat omlaag en daarmee de premie onhoog

Dakwerkers gooien elke week wel troep op mijn balkon. Hoelang moet je op dat dak werken zeg. Volgens mij zitten er nu al tien lagen dakbedekking op..

Dorestad schreef op 01-10-2025 om 09:59:

[..]

Ik denk dat ze wellicht eigen risico hebben, dat voelen ze dus in de portemonnee.

Ja, en, dus. Ze heeft de schade toch ook veroorzaakt. Puur asociaal dit. Maar ja, wat doe je er verder aan. Hopelijk komt de verzekering eruit

Wieder schreef op 01-10-2025 om 16:33:

[..]

Ja, en, dus. Ze heeft de schade toch ook veroorzaakt. Puur asociaal dit. Maar ja, wat doe je er verder aan. Hopelijk komt de verzekering eruit

Dat hoop ik ook. Even afwachten nog maar.

Weer ergernis bij de Lidl, ze hebben sinds circa 3 maanden zelfscankassa's, 4 stuks. Das niet zoveel, want er is standaard maar 1 gewone kassa open. Dus bij beide tegenwoordig een rij.

Er is vaak controle of er gaat ook vaak iets mis in het scannen, waardoor de zelfscankassa aangeeft dat je moet wachten op een medewerker. Die staat alleen niet, zoals bij de AH of Jumbo, in de buurt van de zelfscankassa's, maar moet ergens vanuit de winkel komen. Dan zijn er regelmatig drie van de vier zelfscankassa's in de 'wacht' daardoor.

Daarnaast gaan mensen hele boodschappen karren vol, nog scannen bij die kassa, wat ergerlijk lang duurt. De bedoeling is dat je je boodschappen in de winkel al scant met je telefoon. Dan ben je daarna bij de kassa binnen een halve minuut klaar. Ik snap het nog als je een stuk of 5 artikelen hebt, maar doe alsjeblieft géén volle kar!!!! Grrrrrr😡

Fossiel Netherfield gebruikt nog een Raboscanner. Tijd om daar vanaf te komen vond meneer Netherfield. Dus ik mijn rijbewijs scannen. Mijn gezicht scannen. En vervolgens zegt de app: de naam op je bankpas komt niet overeen met je id-bewijs. Op bankpas heet ik voorletters mansnaam-meisjesnaam. Op rijbewijs heet ik voorletters meisjesnaam e/v mansnaam. En zo’n kutcomputer snapt dat dan niet! Dus moet ik morgen bellen. Want ze zijn open tot 17:00. Grrrrrrrrr 

Netherfield schreef op 01-10-2025 om 20:38:

Fossiel Netherfield gebruikt nog een Raboscanner. Tijd om daar vanaf te komen vond meneer Netherfield. Dus ik mijn rijbewijs scannen. 

Haha, ik gebruik ook nog een Ing scanner. Bevalt me prima 🙂

Deci schreef op 01-10-2025 om 18:50:

Weer ergernis bij de Lidl, ze hebben sinds circa 3 maanden zelfscankassa's, 4 stuks. Das niet zoveel, want er is standaard maar 1 gewone kassa open. Dus bij beide tegenwoordig een rij.

Er is vaak controle of er gaat ook vaak iets mis in het scannen, waardoor de zelfscankassa aangeeft dat je moet wachten op een medewerker. Die staat alleen niet, zoals bij de AH of Jumbo, in de buurt van de zelfscankassa's, maar moet ergens vanuit de winkel komen. Dan zijn er regelmatig drie van de vier zelfscankassa's in de 'wacht' daardoor.

Daarnaast gaan mensen hele boodschappen karren vol, nog scannen bij die kassa, wat ergerlijk lang duurt. De bedoeling is dat je je boodschappen in de winkel al scant met je telefoon. Dan ben je daarna bij de kassa binnen een halve minuut klaar. Ik snap het nog als je een stuk of 5 artikelen hebt, maar doe alsjeblieft géén volle kar!!!! Grrrrrr😡

Waarom zou je geen hele kar mogen scannen bij de zelfscan? Ik heb die hele app niet op mijn telefoon en hoef hem ook niet. Maar ik heb ook nog nooit bij de zelfscan van de Lidl gezien dat je met je telefoon moet scannen en dat je niet bij de zelfscankassa de boodschappen mag scannen. Bij onze Lidl hebben ze overigens een weegschaal waar je alle gescande producten op moet zetten en dan weegt hij wat je scant en checkt zo of je alles heb gescand. Dat impliceert dat het dus gewoon is toegestaan om boodschappen bij de kassa te scannen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.