Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Chiquita schreef op 28-09-2026 om 08:35:

[..]

Petje af jujubee! Ondanks dat je bang was heb je haar netjes verteld en je eigen grens getrokken. Niets mis met haar begroeten als je haar tegenkomt en verder niets

Dank je! Ik was ook best trots op mezelf. Soms moet je voor jezelf opkomen. Ik heb genoeg shit van haar geslikt, ik ben er klaar mee. 

Ik erger me kapot aan die luie mannen die niets doen in huis en hun vrouwen alles laten opknappen. Maar ik erger me nog meer aan de vrouwen die het toelaten en accepteren. Ik zit Supernanny te kijken en het gros van die mannen doet niets in huis. Ze komen uit hun werk, gaan zitten en mam mag het opknappen met 5 koters of meer. Woest kan ik ervan worden. En mam is zwaar overspannen. Joh. Geef die slapzak een schop onder zijn kloten. Ga een avondje weg en laat hem het opknappen met de kinderen. Dan loopt het maar in de soep. Who cares? Dan weet hij in elk geval dat het niet zo makkelijk is als hij dacht. Als moeders morgen overlijdt, zal pa het ook zelf moeten rooien. En ja, dan kan het wel. Echt. "Nee, mijn man kan dat niet hoor. Die weet niet hoe een wasmachine werkt of op welke dag de kinderen de sportkleren moeten hebben." Echt, hou toch op met smoesjes voor die mannen te maken. Dan leren ze het maar. Ik heb zat singlevaders gekend die het prima konden, hoor. En zij maar genieten van hun luie leventje dat bestaat uit werk en thuis lekker relaxen. Emancipatie is nog ver te zoeken. Ik ben zonder vader opgegroeid en wij moesten gewoon meehelpen in huis, vanaf jongs af aan. Is niets mis mee. Maar als je met twee ouders bent, hoort een vader geen free ride te krijgen omdat hij het huishouden niet allemaal kan en snapt. Of omdat de vrouw vindt dat hij het niet goed genoeg doet. Mijn moeder maakt ook het huis van haar vriend schoon, want hij kan er niets van. Leer het hem dan, denk ik dan. En hij werkt zo hard, dus hij verdient wel een pauze. Ze werken bijna evenveel uren. Maar nee hoor, altijd weer smoesjes maken voor hem. Mijn oma rolt zich om in haar graf als ze het zou zien. 

Echt, ik word er pislink van en snap niet dat de vrouwen dat zelf niet worden. 

Jujubee schreef op 28-09-2026 om 07:16:

[..]

Ik denk dat ik het opgelost heb. Ik heb haar gisteren even gesproken en het uitgelegd. Dat ik me niet zo fijn voel bij contact met haar en geen behoefte heb aan bakjes koffie doen. Ze snapte niet echt waarom (echt wtf???) maar accepteerde het wel. Zei ze. Dus hopelijk laat ze me lekker met rust. Ik wil het verleden best loslaten en normaal contact met haar hebben, maar meer zit er niet in. Ze is ook totaal niet mijn type mens, dus ik heb geen enkele behoefte aan gezellig contact. Ik snap echt niet hoe iemand zo blind kan zijn voor het eigen gedrag. Maar ze was ook vaak onder invloed van alcohol en drugs, dus wellicht is ze het gewoon vergeten. Ik helaas niet. Maar goed, ik ben toch trots op mezelf dat ik voor mezelf opgekomen ben en mijn ei kwijt ben. Ik vond het een hele overwinning. Hopelijk laat ze me nu ook echt lekker met rust.

Goed gedaan zeg! Hopelijk laat ze je lekker met rust!

vrijwilligerswerk gevonden, in een winkel voor tweedehands kleding.
Drie weken uit geprobeerd, besloten om te blijven.
Alleen niet elke week, maar om de andere week.
Krijg ik een appje, ze hadden liever een vrijwilliger voor elke week op vaste dag.
Als besluit, het leek hun beter toe, dat ik van mijn pensioen kan gaan genieten.

Tja, ik snap dat het vervelend is Hemke, maar zo werkt het op veel plekken. Ook niet perse heel gek: als je eens in de twee weken komt en je moet ns een keer overslaan of je bent ziek, ben je er meteen een maand niet. Is niet echt lekker voor de regelmaat en ook niet voor de verbinding. 
Bij mij op werk hebben we ook veel vrijwilligers, eens per week komen is echt het minimum. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.