Huiskamer
Alias1
27-08-2026 om 23:46
manlief besluit z'n verjaardag morgen te vieren ipv zaterdag. En dat hij dan graag n taart wil die 3 uur kost om te maken. Terwijl de cadeauwinkel gesloten was (okay, daar kon mn man niets aan doen) en ik dat morgen ook nog moet regelen...
Auwereel
27-08-2026 om 23:56
Aan de gemeente. Er staan bomen langs het fietspad met duidelijk dode takken en af en toe liggen er dode takken op het fietspad. Dus heb ik dat gemeld, maar de gemeente doet niets, want "de bomen worden regelmatig gecontroleerd en zijn in goede conditie". En daarom laten die boom hun takken dan vallen? Bovendien moet ik na deze droogte de eerste boom met goede conditie nog tegenkomen, laat staan als er al dode takken in zitten. Het is wachten op de eerste fietser die een tak in z'n nek of op z'n neus krijgt.
En de boom mag misschien in redelijke conditie zijn, die dode takken zijn dat echt niet, waarom die niet gesnoeid? Ach, het zijn maar fietsers....
Koettie
28-08-2026 om 01:24
Zusje heeft terugval. Al irritant genoeg maar andere zus en moeder waren erg ongezellig aan het discusseren 'wat ze nou moesten doen en meer controle en blabla'. Laat gewoon gaan joh. En was m'n verjaardagsetentje, gaat het alsnog over m'n zusje.
Broodjebrie
28-08-2026 om 08:05
Koettie schreef op 28-08-2026 om 01:24:
Zusje heeft terugval. Al irritant genoeg maar andere zus en moeder waren erg ongezellig aan het discusseren 'wat ze nou moesten doen en meer controle en blabla'. Laat gewoon gaan joh. En was m'n verjaardagsetentje, gaat het alsnog over m'n zusje.
Och nee toch
Yumi
28-08-2026 om 09:09
Auwereel schreef op 27-08-2026 om 23:56:
Aan de gemeente. Er staan bomen langs het fietspad met duidelijk dode takken en af en toe liggen er dode takken op het fietspad. Dus heb ik dat gemeld, maar de gemeente doet niets, want "de bomen worden regelmatig gecontroleerd en zijn in goede conditie". En daarom laten die boom hun takken dan vallen? Bovendien moet ik na deze droogte de eerste boom met goede conditie nog tegenkomen, laat staan als er al dode takken in zitten. Het is wachten op de eerste fietser die een tak in z'n nek of op z'n neus krijgt.
En de boom mag misschien in redelijke conditie zijn, die dode takken zijn dat echt niet, waarom die niet gesnoeid? Ach, het zijn maar fietsers....
Precies, de Gemeente denkt daar te simpel over.
Jaren geleden kreeg ik zo'n tak op mijn hoofd, onderweg naar de fysio. Heb daar zitten huilen, was helemaal van slag volgende dag naar huisarts geweest, hersenschudding.
Iets wat uit het niets bovenop je valt, schrok me helemaal naar.
Sindsdien bel ik regelmatig naar de gemeente als er ergens een tak naar beneden dreigt te komen, kan weken/maanden duren voor ze er iets mee doen of ze negeren het...
Auwereel
28-08-2026 om 09:17
Yumi schreef op 28-08-2026 om 09:09:
[..]
Precies, de Gemeente denkt daar te simpel over.
Jaren geleden kreeg ik zo'n tak op mijn hoofd, onderweg naar de fysio. Heb daar zitten huilen, was helemaal van slag volgende dag naar huisarts geweest, hersenschudding.
Iets wat uit het niets bovenop je valt, schrok me helemaal naar.Sindsdien bel ik regelmatig naar de gemeente als er ergens een tak naar beneden dreigt te komen, kan weken/maanden duren voor ze er iets mee doen of ze negeren het...
Ik probeer het elk seizoen opnieuw, maar nee, bomen worden niet gesnoeid en ondertussen hangen die dooie takken als een zwaard van Damocles boven het fietspad. En komen ze soms naar beneden. Gelukkig meestal in kleinere brokstukken, maar ook die zijn groot genoeg om je een rotje te schrikken.
kerst
28-08-2026 om 13:45
De kattenbakvulling begint al minder fris te ruiken. Volgens de fabrikant kon ik 60 dagen met 1 kattenbakvulling doen. Zit vandaag op dag 38..
Anna76
28-08-2026 om 13:57
Pooh-Bear schreef op 27-08-2026 om 19:57:
[..]
Ik heb juist problemen met GLS al drie weken bezig met een pakje tot twee keer een e-mail dat het niet in de pakketautomaat geleverd kon worden. Uiteindelijk zeiden ze dat ze het daar allang in gedaan hebben alleen ze hebben nooit een code gestuurd. Ze wilde met ons niet verder dat moest ik overlaten aan degene die pakje gestuurd had daar contact mee opgenomen. Die zeiden van nee hoor GLs heeft gezegd dat het bezorgd is.
Gelukkig wilde ze het wel opnieuw sturen en ik was juist blij dat ze het nu met DHL doet en niet met GLS en ook niet meer in een pakketautomaat
Mijn pakje dat met GLS kwam werd bij een buurvrouw verderop bezorgd. Beetje gek, ik heb geen bel gehoord maar had wel een Teams meeting dus ik geef hem het voordeel van de twijfel. Maar de info in de track and trace, "Arie 93". Op nummer 93 woont geen Arie, daar woont een vrouw alleen wiens naam niet eens lijkt op Arie, ik ken ook geen Arie hier in de straat. Toch maar aangebeld en mn pakje lag inderdaad daar. Ik had zelf "de buren op nr.93" iets duidelijker gevonden.
Milala
28-08-2026 om 14:10
Vanmorgen boodschappen gaat doen want vanmiddag code geel bladiebla. Lichamelijk past dit niet in mijn routine maar door onweer en hagel de straat op is ook weer zoiets. Vanmorgen was het grijzig en het druppelde.. nu schijnt de zon, stralend weer.. en ik zonder energie op de bank.
Geef me dan maar 30 graden, dan weet ik iig waar ik aan toe ben.
lientje69
28-08-2026 om 15:10
De post.nl app. Ik heb hem verwijderd. Heeft totaal géén toegevoegde waarde meer. Sinds de zogenaamde privacyregels zie je geen enkel poststuk meer in de app. Heb het ook nog geprobeerd met naam wijzigen maar óók niks. Nou klaar ermee dan.
Groentetuin
28-08-2026 om 16:12
Ted68 schreef op 28-08-2026 om 15:27:
Aan de muggen....
Nou dat! En een beetje aan partner die om 3.30 last had van de beestjes , t licht aandeed en op muggen jacht ging.
Dat je wat moet snap ik, maar ik had er geen last van en sliep lekker( daarna niet meer)