Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Groentetuin schreef op 27-08-2026 om 09:08:

[..]

De hele winter 24-26 graden en tussen 2 en 4 uur 's nachts een plensbui dat lijkt mij ideaal.

En voor de liefhebbers 24 december een dik pak sneeuw

Maar helaas we hebben t niet voor t kiezen

T zou wel een oplossing voor t gas tekort deze winter zijn.

nee ik wil gewoon seizoenen. mooie herfstdagen waarop je kunt wandelen en in de tuin kunt prutsen afgewisseld met kletterende regen tegen de ramen, dekentje op de bank en houtkachel aan, langzaam over naar de winter waar het stil en kaal is en alles in rust. dan de koude februari door waarbij de carnaval heel zachtjes begint te fluisteren dat het langzaam weer voorjaar wordt. 

Broadway schreef op 27-08-2026 om 09:18:

[..]

nee ik wil gewoon seizoenen. mooie herfstdagen waarop je kunt wandelen en in de tuin kunt prutsen afgewisseld met kletterende regen tegen de ramen, dekentje op de bank en houtkachel aan, langzaam over naar de winter waar het stil en kaal is en alles in rust. dan de koude februari door waarbij de carnaval heel zachtjes begint te fluisteren dat het langzaam weer voorjaar wordt.

Afgelopen jaar de winter overgeslagen , en dat hoop ik dit jaar weer te gaan doen

Zoals je het brengt klinkt het niet verkeerd, maar ik zie meer: kou, regen en gladheid, de winter is zo niet mijn ding.

Broadway schreef op 27-08-2026 om 09:18:

[..]

Helemaal mijn ideale jaar.

Beetje misselijk, en de ergernis dat ik niet precies weet waarom.

Meestal trekt het ook in de ochtend weer weg, maar het is al elf uur geweest.

Waarom waait het hier toch altijd zo hard?

lientje69 schreef op 27-08-2026 om 12:02:

Waarom waait het hier toch altijd zo hard?

waarom heb ik al 2 dagen zowel heen als terug wind tegen...

Aan mijn man; 3 Lesebrillen mee genommen op vakantie, en ze liggen altijd in het huisje….

Happyapple schreef op 26-08-2026 om 22:34:

Dat je bij dhl maar tot middernacht aan kunt geven dat je een pakketje s avonds bezorgd wil hebben. Dikke kans dat er vannacht weer een aankondiging binnenkomt dat ze morgen overdag langs gaan komen. En dan kan ik dat morgenochtend nog wel aanpassen naar s avonds of pakketpunt maar dan wel pas voor vrijdag ipv morgen. En als ze het nu sturen, kan het wel nog morgen...

Vervolg ergernis: ik had het aangepast in morgen bezorgen bij het pakketpunt, appt vanmiddag de buurvrouw dat dhl een pakketje voor me bij haar heeft afgegeven. Waarom doet dhl niet gewoon wat ik vraag? En in de app staat het pakketje nog gewoon op wordt bezorgd bij pakketpunt.  🤷‍♀️🤦🏼‍♀️

Happyapple schreef op 27-08-2026 om 18:37:

[..]

Vervolg ergernis: ik had het aangepast in morgen bezorgen bij het pakketpunt, appt vanmiddag de buurvrouw dat dhl een pakketje voor me bij haar heeft afgegeven. Waarom doet dhl niet gewoon wat ik vraag? En in de app staat het pakketje nog gewoon op wordt bezorgd bij pakketpunt. 🤷‍♀️🤦🏼‍♀️

Dhl is echt ruk, en het tijdsblok veel te lang. In de mail staat altijd zodra de bezorger onderweg is krijgt u weer bericht, maar wat heb ik eraan als het tijdvak niet kleiner wordt?

Groentetuin schreef op 27-08-2026 om 09:08:

[..]

De hele winter 24-26 graden en tussen 2 en 4 uur 's nachts een plensbui dat lijkt mij ideaal.

En voor de liefhebbers 24 december een dik pak sneeuw

Maar helaas we hebben t niet voor t kiezen

T zou wel een oplossing voor t gas tekort deze winter zijn.

Dit klinkt mij echt vreselijk, 24-26 in de winter. 22 in de zomer en 15 in de herfst/lente en 8 in de winter ofzo. Doe mij dan dat maar. Geen plensbuien maar gewoon een paar uurtjes rustige regen gedurende de week, zo ook eens overdag. Vet onhandig ook die plensbuien 's nachts als je lekker de ramen open wil laten om je woning af te koelen. De ene dag bewolkt, de andere zonnig. 1 tropische dag in de zomer, voor de liefhebbers. Af en toe iets kouder met sneeuw in de winter.  

Ik denk dat het goed is dat we het niet voor het zeggen hebben

Cle0 schreef op 27-08-2026 om 19:20:

[..]

Dit klinkt mij echt vreselijk, 24-26 in de winter. 22 in de zomer en 15 in de herfst/lente en 8 in de winter ofzo. Doe mij dan dat maar. Geen plensbuien maar gewoon een paar uurtjes rustige regen gedurende de week, zo ook eens overdag. Vet onhandig ook die plensbuien 's nachts als je lekker de ramen open wil laten om je woning af te koelen. De ene dag bewolkt, de andere zonnig. 1 tropische dag in de zomer, voor de liefhebbers. Af en toe iets kouder met sneeuw in de winter.

Ik denk dat het goed is dat we het niet voor het zeggen hebben

Dan zouden er nog wat oorlogen bijkomen, ben ik bang.

Happyapple schreef op 27-08-2026 om 18:37:

[..]

Vervolg ergernis: ik had het aangepast in morgen bezorgen bij het pakketpunt, appt vanmiddag de buurvrouw dat dhl een pakketje voor me bij haar heeft afgegeven. Waarom doet dhl niet gewoon wat ik vraag? En in de app staat het pakketje nog gewoon op wordt bezorgd bij pakketpunt. 🤷‍♀️🤦🏼‍♀️

Ik heb juist problemen met GLS al drie weken bezig met een pakje tot twee keer een e-mail dat het niet in de pakketautomaat geleverd kon worden. Uiteindelijk zeiden ze dat ze het daar allang in gedaan hebben alleen ze hebben nooit een code gestuurd. Ze wilde met ons niet verder dat moest ik overlaten aan degene die pakje gestuurd had daar contact mee opgenomen. Die zeiden van nee hoor GLs heeft gezegd dat het bezorgd is.

Gelukkig wilde ze het wel opnieuw sturen en ik was juist blij dat ze het nu met DHL doet en niet met GLS en ook niet meer in een pakketautomaat

Stomme vuurwerk nu buiten.

kerst schreef op 27-08-2026 om 22:01:

Stomme vuurwerk nu buiten.

Onweer bedoel je? Het gaat hier flink te keer sinds 'n uur en de regen komt met bakken naar beneden. 

Hier zou er ook onweer zijn maar na één donderslag besloot het weer, nee, geen regen voor jullie.
Het regent ten oosten en ten westen maar niet hier.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.