Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

mut schreef op 23-08-2026 om 23:17:

Pff ergeren is een te groot woord . Dochter was bij ons geweest, gezellig en zoon was nog "even" met haar mee naar buiten naar de auto gegaan. Ze had al haar tas met sleutel, huissleutel etc. in de auto gedaan. Te lang blijven kletsen, auto op slot. Man is nu met haar en onze sleutel naar haar huis om reserve sleutel te halen. Zijn over ongeveer een uur weer terug als het verkeer meezit.

Fijn die zelfdenkende auto's...

Alias1 schreef op 23-08-2026 om 21:26:

[..]

Ik snap niet waarom er niet gewoon n regel is: de supporters/club die met vuurwerk gooit, heeft verloren. Klaar, hop, naar huis.

Ik snap niet dat er überhaupt nog met publiek gevoetbald wordt. Het is altijd ellende.  Dat zie nooit bij bijvoorbeeld schaatsen of F1.

Alias1 schreef op 23-08-2026 om 21:26:

[..]

Ik snap niet waarom er niet gewoon n regel is: de supporters/club die met vuurwerk gooit, heeft verloren. Klaar, hop, naar huis.

Als voetbalclub heb je geen invloed op wat je supporters uithalen. Lekker lullig als je als club keihard traint en dan door zoiets zou verliezen. Dat slaat nergens op. Buiten dat kan je als supporter van een andere voetbalclub prima in een thuisvak van de tegenstander zitten en zou je dan vanuit daar vuurwerk kunnen afsteken en je eigen club daar voordeel mee geven. Dat lijkt me geen goede situatie, om supporters aan te gaan moedigen om op deze manier het spel te gaan beïnvloeden. 

Overigens ben ik het er wel mee eens dat er een sanctie op moet komen. Mag hopen dat dat gebeurt en dat er bijvoorbeeld de komende x wedstrijden geen uitsupporters mee mogen. Al beïnvloed ook dat weer het spel, want voor de spelers is een wedstrijd zonder eigen publiek ook lastiger. 

mut schreef op 23-08-2026 om 23:17:

Pff ergeren is een te groot woord . Dochter was bij ons geweest, gezellig en zoon was nog "even" met haar mee naar buiten naar de auto gegaan. Ze had al haar tas met sleutel, huissleutel etc. in de auto gedaan. Te lang blijven kletsen, auto op slot. Man is nu met haar en onze sleutel naar haar huis om reserve sleutel te halen. Zijn over ongeveer een uur weer terug als het verkeer meezit.

Wat irritant zeg. Onze auto gaat niet op slot als er een sleutel in ligt. Handige feature wel 😁

lientje69 schreef op 24-08-2026 om 06:14:

[..]

Ik snap niet dat er überhaupt nog met publiek gevoetbald wordt. Het is altijd ellende. Dat zie nooit bij bijvoorbeeld schaatsen of F1.

Waar denk je dat de inkomsten van een voetbalclub vandaan komen? 

BlairW schreef op 24-08-2026 om 07:59:

[..]

Waar denk je dat de inkomsten van een voetbalclub vandaan komen?

Maar lientje heeft wel een punt.

Broodjebrie schreef op 24-08-2026 om 08:35:

[..]

Maar lientje heeft wel een punt.

Een punt ja, maar het is niet de oplossing. En altijd ellende valt ook wel mee. Genoeg wedstrijden waar niks bij gebeurt natuurlijk, maar daar hoor je niks over want dat is geen nieuws. En ik zal niet ontkennen dat er problemen zijn met supporters hoor. Het systeem zoals ze het in Engeland hebben aangepakt mag van mij wel ingevoerd worden hier. 
https://nos.nl/collectie/13934/artikel/2470386-de-engelse-oplossing-voor-voetbalgeweld-verplichte-zitplaatsen-en-alcoholverbod

Ik snap niet dat ze daar niet gewoon mee aan de slag gaan. Het werkt, dat zie je.

Ik ben het er ook niet mee eens dat voetbal zonder publiek moet worden gespeeld. Daar is geen lol aan, dat hebben we met corona wel gezien. Die lege stadions waren echt treurig. De meeste fans gedragen zich ook gewoon normaal en die hoeven niet bestraft te worden voor zo'n stelletje malloten. 
De regels moeten gewoon tien keer strenger worden, zoals in Engeland inderdaad. Misdraag je je? Stadionverbod en fikse boete en eventueel celstraf. Daar gebeurt er zelden wat, want je weet wat de consequentie zal zijn. 
In Spanje zijn ze ook veel harder. De politie dan. Daar staat altijd zat politie bij wedstrijden en die zijn niet bang om hard in te grijpen als het moet. Maar ook daar gebeurt zelden wat. Want men is in Spanje (terecht) bang voor de politie. Ik ben bij veel wedstrijden geweest in Madrid en heb nog nooit iets geks meegemaakt. Een alcoholverbod zou je nog kunnen invoeren in stadions, maar ja, wat heeft dat voor nut? Dan zuipen ze zich lam voor ze het stadion in komen, dus tja. Gewoon hard optreden. Overal hangen camera's. Pik die mensen eruit, geef ze een stadionverbod, een boete en een weekje cel en het is opgelost. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.