Huiskamer
Rogue
24-06-2026 om 21:53
Koettie schreef op 24-06-2026 om 20:04:
[..]
En nu hebben we weer geen auto want die kan weer niet op de nieuwe tijd. En het is bloedheet en dan moeten we nu opeens het eten om 1 uur al daar zetten in de bloedhitte in een koelboxje... Ipv gewoon rond 4/5 zodat we om 6 kunnen beginnen. Probeer de vriendin te bereiken waar ik dit mee organiseer, liefst bel ik de helft af en bestellen we gewoon eten. Ben er helemaal klaar mee.
hatelijk,
zo hielp ik ooit mee met het organiseren van een babyshower maar een persoon liet het steeds afweten, uiteindelijk nam vriendin B het over en toen liep het eindelijk goed.
Koettie
24-06-2026 om 22:18
Rogue schreef op 24-06-2026 om 21:53:
[..]
hatelijk,
zo hielp ik ooit mee met het organiseren van een babyshower maar een persoon liet het steeds afweten, uiteindelijk nam vriendin B het over en toen liep het eindelijk goed.
Nou dit ligt meer aan de vrouw die de zaal verhuurd dan aan m'n vriendin maar die wil toch perse 'het plan' aanhouden. Dus heb gezegd we doen 6 uur, ga echt niet twee keer heen en weer. Nu nog een auto regelen.
Schemerlampje
24-06-2026 om 22:36
Alias1 schreef op 24-06-2026 om 20:53:
[..]
Ach, hier heeft man eens met warme banden (na 150 km rijden, direct na n tankbeurt) de bandenspanning gecontroleerd... 'nee hoor, bandenspanning was prima, zelfs aan de hoge kant, dus alle banden wat lucht eruit laten lopen '....
Ik heb dat zojuist (gecontroleerd gedaan), nu hebben ze de goede spanning.
lientje69
25-06-2026 om 10:11
Je moet sowieso bandenspanning altijd " koud " meten. Warm is hij altijd hoger.
Ergernis: instanties die niks van zich laten horen na mail enz en het verzoek contact op te nemen.
Rogue
25-06-2026 om 10:11
Koettie schreef op 24-06-2026 om 22:18:
[..]
Nou dit ligt meer aan de vrouw die de zaal verhuurd dan aan m'n vriendin maar die wil toch perse 'het plan' aanhouden. Dus heb gezegd we doen 6 uur, ga echt niet twee keer heen en weer. Nu nog een auto regelen.
dat heb ik ook gehad.. de communicatie liep toen slecht tussen de zaalverhuurder en vriendin A
fijn dat er een ding wel al vast staat, succes☺️
OT, GVB heeft hun zomerdienst gedropt voor dit jaar en het is een klerezooi wederom weer werkzaamheden op mijn route, dus wordt weer een wereldreis naar werk
oudmaarnognietkoud
25-06-2026 om 11:18
Rogue schreef op 24-06-2026 om 19:58:
waarom is de klep van de papier container zo achterlijk klein
![]()
nu moet ik die klote doos weer terug naar huis slepen en in stukken snijden.
want blijkbaar moest de plakband ook op..
Als die klep groter is dan gooien mensen er hele dozen in en is de container snel vol. Ik snap wel dat het even lastig is maar idd de dozen even plat maken.
Happyapple
25-06-2026 om 11:24
Dat ik iets wil bestellen bij vinted en dat het pakketpunt in de wijk niet te selecteren is... Hopelijk is het artikel er straks nog, het pakketpunt bij mijn werk lukt namelijk ook niet.
Rogue
25-06-2026 om 11:55
oudmaarnognietkoud schreef op 25-06-2026 om 11:18:
[..]
Als die klep groter is dan gooien mensen er hele dozen in en is de container snel vol. Ik snap wel dat het even lastig is maar idd de dozen even plat maken.
doos was al plat, maar nog steeds te breed , plus degene die had ingepakt besloot om het ook nog is helemaal in te wikkelen met plakband
tis dat grof vuil al geweest was, anders had het echt daar gedumpt, veels te warm voor deze bs
Dolfje
26-06-2026 om 15:25
Ik heb gisteren een zorgdeclaratie ingezien via de app van de verzekering. Toevallig ligt hier een oude telefoon van man ,waarop ik spelletjes speel, waarop ook zijn mail binnkomt, zie ik een bevestiging van uitbetaling zorgkosten. Hij heeft niks ingediend en dat is dus van mij. Waarom krijgt hij die mail en niet ik? Een zorgverzekering is toch persoonlijk?
Yumi
26-06-2026 om 15:37
Dolfje schreef op 26-06-2026 om 15:25:
Ik heb gisteren een zorgdeclaratie ingezien via de app van de verzekering. Toevallig ligt hier een oude telefoon van man ,waarop ik spelletjes speel, waarop ook zijn mail binnkomt, zie ik een bevestiging van uitbetaling zorgkosten. Hij heeft niks ingediend en dat is dus van mij. Waarom krijgt hij die mail en niet ik? Een zorgverzekering is toch persoonlijk?
Ik lees dat vaker, waarschijnlijk omdat er net als bij de meeste verzekeringen, de persoon die de verzekering afsluit, ook wel de hoofdverzekerde, hoofdboeker, meestal alle gegevens zoals bankrekeningnummer en mailadres worden ingevuld.
Dolfje
26-06-2026 om 15:52
Yumi schreef op 26-06-2026 om 15:37:
[..]
Ik lees dat vaker, waarschijnlijk omdat er net als bij de meeste verzekeringen, de persoon die de verzekering afsluit, ook wel de hoofdverzekerde, hoofdboeker, meestal alle gegevens zoals bankrekeningnummer en mailadres worden ingevuld.
Ja dat zal wel maar toch vind ik dat stom.
lientje69
26-06-2026 om 16:08
Achter mijn ziektewetuitkering aan gebeld. Er is " iets misgegaan " met het dossier. We bellen u er vandaag nog over terug. Nou. Mooi niet dus. Ik verwacht niet dat ze nu nog gaan bellen.
Verder ben ik al sinds vannacht echt hondsberoerd. Ook een stevige ergernis. Hoop maar dat ik snel wat op ga knappen.
Yumi
26-06-2026 om 16:54
Dolfje schreef op 26-06-2026 om 15:52:
[..]
Ja dat zal wel maar toch vind ik dat stom.
Ik schrijf nergens dat ik het niet stom vind, Ik begrijp het wel. Er komen elke dag gigantisch veel declaraties binnen, ik denk dat het bijna onmogelijk is om ook nog eens bij te houden van wie de declaratie is, als er meerdere personen op de polis staan. Er hangt gewoon één contactpersoon, mailadres en bankrekening aan. Om dit afzonderlijk te verwerken, per persoon in te voeren kost allemaal extra handelingen, daar is geen tijd en personeel voor.
Overigens kan je afzonderlijk van je man een verzekering afsluiten, de kosten worden dan wel hoger. Het heeft ook wellicht ook invloed op de collectiviteitskorting en aanvullende verzekering. Als het je stoort dan kan je daarvoor kiezen, kan bij dezelfde zorgverzekeraar maar je kunt ook voor een andere kiezen.
Ted68
26-06-2026 om 17:48
Dolfje: daar erger ik mij ook enorm aan; hier in CH hetzelfde. Win ik morgen de Lotto, dan neem ik een advocaat: en die stuur ik naar Brussel. Voor mij heeft het met discriminatie te doen; en aan het niet voldoen aan gelijkstelling van man en vrouw…..
Schemerlampje
26-06-2026 om 18:48
Ted68 schreef op 26-06-2026 om 17:48:
Dolfje: daar erger ik mij ook enorm aan; hier in CH hetzelfde. Win ik morgen de Lotto, dan neem ik een advocaat: en die stuur ik naar Brussel. Voor mij heeft het met discriminatie te doen; en aan het niet voldoen aan gelijkstelling van man en vrouw…..
Heeft niets met man vrouw te maken. Het gaat om wie de hoofdverzekerde is. Bij ons ben ik (vrouw) dat ivm collectiviteit via mijn werk.
