Huiskamer
Herfstappeltaart
20-06-2026 om 15:18
Loulou39 schreef op 20-06-2026 om 12:23:
[..]
Nee, dit is nieuw. Afgelopen week had ik al een beetje zeurderige last maar het was wel te doen, maar gisteravond deed het zo’n pijn. En dat is nu constant.
@ Schemerlampje: het lijkt niet op een insectenbeet, maar koelen is een goed idee inderdaad. Neem ik ook meteen even twee paracetamol, misschien helpt dat ook.
En dan kijk ik even hoe het daarna gaat.
Dit klinkt niet goed Loulou...Even naar laten kijken maar.
Broodjebrie
20-06-2026 om 16:16
BlairW schreef op 20-06-2026 om 09:23:
Ow hou op over wegafsluitingen. Ik woon in de omgeving van Utrecht. Mijn ouders zijn afgelopen winter vanuit Duitsland terug verhuisd naar Brabant en ik kan vrij snel naar hen toe over de A27. Maar de keren dat dat kon tot nu toe…Echt, ik blijf omrijden elke keer als ik naar hen moet. Dan is het de A27, dan de A2, dan de A12. Ik wordt er niet goed van qua afsluitingen hier hoor 🙄 en dan verwijzen de naar de website “van a naar beter”. Echt, daar klopt nooit wat van!! Tijdje terug gaf die gewoon doodleuk aan dat ik de A2 op kon. Nou, die was toch echt afgesloten toen. Paar weken later hetzelfde met de A27. Is het nou echt zo moeilijk om gewoon een duidelijke website te maken met wat wanneer dicht is? Gelukkig snapt de navigatie het meestal wel, maar toch.
Jaa zo herkenbaar!!! Vandaag naar Brabant geweest, heenweg kon ik wel over de a12 en a27 maar terug moest ik omrijden. En dat is volgend weekend ook weer. En het is mooi weer en vakantietijd dus hartstikke druk overal..
Loulou39
20-06-2026 om 18:31
Bedankt voor jullie lieve reacties en adviezen 🌸.
Ik heb toch de huisartsenpost maar even gebeld vanmiddag. Helaas lukte videobellen niet (verbinding werd steeds verbroken), maar de arts denkt dat het een gewrichtsontsteking is.
Als ik koorts krijg, kortademig word, of me niet lekker voel, dan moet ik meteen langs komen. En maandag huisarts.
Voor nu is het advies (inderdaad 😁) koelen, ibuprofen, paracetamol en omeprazol.
Ben wel blij dat ik (dankzij jullie) gebeld heb, want nu kan ik tenminste actie ondernemen en hopelijk worden de pijn en de zwelling snel minder 🤞🏼.
Herfstappeltaart
20-06-2026 om 18:38
Loulou39 schreef op 20-06-2026 om 18:31:
Bedankt voor jullie lieve reacties en adviezen 🌸.
Ik heb toch de huisartsenpost maar even gebeld vanmiddag. Helaas lukte videobellen niet (verbinding werd steeds verbroken), maar de arts denkt dat het een gewrichtsontsteking is.
Als ik koorts krijg, kortademig word, of me niet lekker voel, dan moet ik meteen langs komen. En maandag huisarts.
Voor nu is het advies (inderdaad 😁) koelen, ibuprofen, paracetamol en omeprazol.
Ben wel blij dat ik (dankzij jullie) gebeld heb, want nu kan ik tenminste actie ondernemen en hopelijk worden de pijn en de zwelling snel minder 🤞🏼.
En je bent misschien ook een beetje gerustgesteld. Want niet weten wat er aan de hand is, is altijd vervelend. Beterschap ermee!
Loulou39
20-06-2026 om 18:42
Herfstappeltaart schreef op 20-06-2026 om 18:38:
[..]
En je bent misschien ook een beetje gerustgesteld. Want niet weten wat er aan de hand is, is altijd vervelend. Beterschap ermee!
🌸
Koettie
20-06-2026 om 18:44
Pff wil zo graag verhuizen maar zit er even niet in. Net de funda app maar verwijderd, werd er niet gezelliger van.
Loulou39
20-06-2026 om 21:32
Tuinfluiter schreef op 20-06-2026 om 12:56:
Sterkte Loulou zeker hiermee langs een arts.
Mijn ergernis betreft ook een pijnlijke voet, maar ik weet wel de oorzaak. Ik heb hem in volle vaart gestoten aan een pootje van het logeerbed en nu is hij dik en begint blauw te kleuren en lopen gaat moeizaam.
Auw! Jij ook sterkte, hopelijk is alles nog heel 🌷.
Loulou39
20-06-2026 om 21:33
Koettie schreef op 20-06-2026 om 18:44:
Pff wil zo graag verhuizen maar zit er even niet in. Net de funda app maar verwijderd, werd er niet gezelliger van.
Nou, hier ook.
Ben al bijna drie jaar bezig, wat een waardeloze woningmarkt…
Deci
20-06-2026 om 23:00
ik erger me aan het weer, vind het zo naar deze temperaturen en helemaal als je ziet dat het ook nog lang gaat aanhouden komende dagen/weken 🥵
Word er echt chagrijnig van
Jujubee
21-06-2026 om 07:48
Sterkte ermee, Loulou. Hoe is het nu met je? Dit zijn altijd enge dingen. Ik zou volledig in de stress schieten.
Dat heb ik gisteren ook gedaan toen ik ineens drie bultjes op mijn benen zag die ik niet kon verklaren. Het leken insectenbeten, maar ik heb al weken geen mug binnen gehad en na even zoeken heb ik die ook niet gevonden. Dus tja, dan ga je googelen op plaatjes en wat het kan zijn en kom je uit bij bedwantsen. Wat letterlijk mijn ergste nachtmerrie is. Maar ja, daar leek het wel erg op. Dus ik heb de stofzuiger volledig in paniek om half tien s'avonds gepakt en mijn hele bed uitgepluist en gezogen, inclusief de bank. Niets gevonden, maar ja, ze schijnen zich goed te verstoppen. Ondertussen jeukte alles al van de gedachte. Meteen kleding in de was gegooid op 60 graden. Om er vervolgens achter te komen dat het meer lijkt op folliculitis, dus ontstoken haarvaten. Want ik had mijn benen immers de dag ervoor geschoren. Die bultjes lijken veel meer op die waar ik last van heb en die ook jeuken. Dus tja, een hoop drama voor niets. Hopelijk. Maar wat kan je in paniek raken van de gedachte aan dat ongedierte. Ik kan daar echt niet tegen. Dus ik heb mezelf heerlijk in het zweet lopen werken voor niks.
Grindelwald
21-06-2026 om 10:13
Nou niet voor niks Jujubee, je huis is weer schoon. Hoef je je daar niet meer druk over te maken de rest van de week 😄
Koettie
21-06-2026 om 11:00
Loulou39 schreef op 20-06-2026 om 21:33:
[..]
Nou, hier ook.
Ben al bijna drie jaar bezig, wat een waardeloze woningmarkt…
Ja, het gaat zo snel en de prijzen lopen zo op. En verstandig gezien blijf ik hier nog even twee jaar maar heb er geen zin meer in. Dit flatje gekocht uit noodzaak, niet omdat ik zo fan was.
Yumi
21-06-2026 om 12:36
Marktplaats man komt iets ophalen, ik roep door intercom kom eraan, als ik beneden kom zit hij in de hal op een bankje. Hij bleef kletsen en me van boven tot onder opnemen, opmerkingen van zo jij ziet er goed uit, als ik blijf slapen ga ik niet op de grond liggen 🤨 Negeerde het, 3 keer aangegeven ik ga weer naar boven maar hij bleef zitten. Nog eens, nu ga ik je eruit gooien ik moet nog weg. Bleef zitten, ohh heb je het zo druk en maar doorgaan met praten, heb de deur opengehouden en gezegd ik moet nu weg, veel plezier met de spullen. Wou hem niet in de hal achterlaten, want dan was hij me misschien naar boven gevolgd. Niet dat ik bang voor dit ranzig mannetje was, maar geen zin in nog meer gedoe.
Broodjebrie
21-06-2026 om 13:06
Yumi schreef op 21-06-2026 om 12:36:
Marktplaats man komt iets ophalen, ik roep door intercom kom eraan, als ik beneden kom zit hij in de hal op een bankje. Hij bleef kletsen en me van boven tot onder opnemen, opmerkingen van zo jij ziet er goed uit, als ik blijf slapen ga ik niet op de grond liggen 🤨 Negeerde het, 3 keer aangegeven ik ga weer naar boven maar hij bleef zitten. Nog eens, nu ga ik je eruit gooien ik moet nog weg. Bleef zitten, ohh heb je het zo druk en maar doorgaan met praten, heb de deur opengehouden en gezegd ik moet nu weg, veel plezier met de spullen. Wou hem niet in de hal achterlaten, want dan was hij me misschien naar boven gevolgd. Niet dat ik bang voor dit ranzig mannetje was, maar geen zin in nog meer gedoe.
Dit is dus precies de reden dat ik nauwelijks meer iets verkoop. Ooit een oven aan iemand verkocht en die man hing zijn hele levensverhaal op en was net gescheiden, hij zag me wel zitten blablabla die kerel kon m'n vader zijn.. uiteindelijk heb ik hem met een smoesje weggekregen. Daarna begon hij me te stalken via SMS en bellen.. hij stond ook nog een paar keer voor m'n deur te wachten. Uiteindelijk heeft iemand hem een keer aangesproken en toen was het klaar.
Als ik al iets verkoop of weggeef zorg ik dat er iemand bij me is.