Huiskamer
Herfstappeltaart
20-06-2026 om 07:47
Hier ook noodweer gisteravond. De lucht was zwart en het rommelde, flitste en donderde met harde klappen. Soms bleef een flits een paar seconden in de lucht zichtbaar. Harde wind en de bomen zwiepten heen en weer.
Vannacht om half een flitste het nog steeds.
Kampeerder
20-06-2026 om 08:05
De wegafsluitingen voor onderhoud van de weg. Ik snap dat het nodig is, maar hoe fijn zou het zijn als alle partijen met elkaar zouden overleggen wat wanneer aangepakt wordt. De gemeente, de provincie en Rijkswaterstaat opereren langs elkaar.
Ik kan volgende week mijn dorp niet aan de goede kant uit. Door afsluiting van een snelweg hier in de buurt kom ik vervolgens in een verkeersinfarct terecht omdat iedereen die hier moet zijn eerder de snelweg af moet. En dan is de lange straat van mijn werk ook nog aan een kant afgesloten waardoor ik half om dat dorp heen moet rijden en vanaf de andere kant de straat in moet. Reistijd verdubbelt hierdoor.
BlairW
20-06-2026 om 09:23
Ow hou op over wegafsluitingen. Ik woon in de omgeving van Utrecht. Mijn ouders zijn afgelopen winter vanuit Duitsland terug verhuisd naar Brabant en ik kan vrij snel naar hen toe over de A27. Maar de keren dat dat kon tot nu toe…Echt, ik blijf omrijden elke keer als ik naar hen moet. Dan is het de A27, dan de A2, dan de A12. Ik wordt er niet goed van qua afsluitingen hier hoor 🙄 en dan verwijzen de naar de website “van a naar beter”. Echt, daar klopt nooit wat van!! Tijdje terug gaf die gewoon doodleuk aan dat ik de A2 op kon. Nou, die was toch echt afgesloten toen. Paar weken later hetzelfde met de A27. Is het nou echt zo moeilijk om gewoon een duidelijke website te maken met wat wanneer dicht is? Gelukkig snapt de navigatie het meestal wel, maar toch.
Rogue
20-06-2026 om 11:04
Yumi schreef op 19-06-2026 om 23:14:
[..]
Hier is nog geen druppel gevallen, de tijd wanneer er een bui zou komen schuift steeds op. Misschien wordt hij bezorgd met postnl
ZeusNL
nh hier hadden we een heuse lichtshow, hield maar niet op

Kampeerder
20-06-2026 om 11:08
BlairW schreef op 20-06-2026 om 09:23:
Ow hou op over wegafsluitingen. Ik woon in de omgeving van Utrecht. Mijn ouders zijn afgelopen winter vanuit Duitsland terug verhuisd naar Brabant en ik kan vrij snel naar hen toe over de A27. Maar de keren dat dat kon tot nu toe…Echt, ik blijf omrijden elke keer als ik naar hen moet. Dan is het de A27, dan de A2, dan de A12. Ik wordt er niet goed van qua afsluitingen hier hoor 🙄 en dan verwijzen de naar de website “van a naar beter”. Echt, daar klopt nooit wat van!! Tijdje terug gaf die gewoon doodleuk aan dat ik de A2 op kon. Nou, die was toch echt afgesloten toen. Paar weken later hetzelfde met de A27. Is het nou echt zo moeilijk om gewoon een duidelijke website te maken met wat wanneer dicht is? Gelukkig snapt de navigatie het meestal wel, maar toch.
Ja, dat dus, maar ook de afstemming tussen gemeente en Rijkswaterstaat. Je kunt niet groot onderhoud gaan doen aan de weg waar het omleidingsverkeer van de afgesloten snelweg/afrit overheen moet.
BlairW
20-06-2026 om 11:34
Kampeerder schreef op 20-06-2026 om 11:08:
[..]
Ja, dat dus, maar ook de afstemming tussen gemeente en Rijkswaterstaat. Je kunt niet groot onderhoud gaan doen aan de weg waar het omleidingsverkeer van de afgesloten snelweg/afrit overheen moet.
Hier ook, dan is in de stad hier al 1 hoofdstraat dicht en dan de snelweg erbij. Gooi er nog wat evenementen tussendoor, ook altijd een succes. We hebben hier al een paar weekenden echt verkeersinfarcten in de stad gehad. Konden geen kant meer op…
Loulou39
20-06-2026 om 11:59
Ik heb zo’n verschrikkelijke constante pijn aan de bovenkant van mijn voet die verergert als ik loop. Ik kan bijna niets doen van de pijn en ik moet juist nog zoveel doen.
Het is ook helemaal opgezwollen en rood.
Geen idee waardoor het komt of wat het is. Zo vervelend dit!
Nehalennia
20-06-2026 om 12:08
Loulou39 schreef op 20-06-2026 om 11:59:
Ik heb zo’n verschrikkelijke constante pijn aan de bovenkant van mijn voet die verergert als ik loop. Ik kan bijna niets doen van de pijn en ik moet juist nog zoveel doen.
Het is ook helemaal opgezwollen en rood.
Geen idee waardoor het komt of wat het is. Zo vervelend dit!
Dit klinkt als iets waar je wellicht even mee naar de huisartsenpost wil of niet? Of heb je dit vaker?
Schemerlampje
20-06-2026 om 12:11
Nehalennia schreef op 20-06-2026 om 12:08:
[..]
Dit klinkt als iets waar je wellicht even mee naar de huisartsenpost wil of niet? Of heb je dit vaker?
Of in ieder geval even bellen voor overleg. Voor nu zou ik het koelen. Kan het zijn dat je gestoken bent door één of ander beest? Dan kan een hooikoortstabletje ook nog iets helpen.
Neweve
20-06-2026 om 12:22
Het was al een rommelige nacht met de hitte en onweer. Toch maakte man het nog erger, toen hij naar de wc ging gooide hij onderweg terug de deur zo hard dicht dat peuter wakker werd...
Kortom vandaag is iedereen een beetje grumpy en prikkelbaar.
Loulou39
20-06-2026 om 12:23
Nehalennia schreef op 20-06-2026 om 12:08:
[..]
Nee, dit is nieuw. Afgelopen week had ik al een beetje zeurderige last maar het was wel te doen, maar gisteravond deed het zo’n pijn. En dat is nu constant.
@ Schemerlampje: het lijkt niet op een insectenbeet, maar koelen is een goed idee inderdaad. Neem ik ook meteen even twee paracetamol, misschien helpt dat ook.
En dan kijk ik even hoe het daarna gaat.
Roos57
20-06-2026 om 12:31
opgezwollen rood pijnlijk
Is het warm?
Heb je koorts?
anders toch even overleggen met de huisartsenpost 😊
Neweve
20-06-2026 om 12:56
en nog een ergernis. De pakketbezorger heeft ontdekt dat we een pakketbox hebben. Daar heeft hij dus 3 pakketjes voor buren in gedaan (zonder aan te bellen)... (En niks voor onszelf dus bij heeft niks hier te zoeken).
Tuinfluiter
20-06-2026 om 12:56
Sterkte Loulou zeker hiermee langs een arts.
Mijn ergernis betreft ook een pijnlijke voet, maar ik weet wel de oorzaak. Ik heb hem in volle vaart gestoten aan een pootje van het logeerbed en nu is hij dik en begint blauw te kleuren en lopen gaat moeizaam.
Herfstappeltaart
20-06-2026 om 15:17
Tuinfluiter schreef op 20-06-2026 om 12:56:
Sterkte Loulou zeker hiermee langs een arts.
Mijn ergernis betreft ook een pijnlijke voet, maar ik weet wel de oorzaak. Ik heb hem in volle vaart gestoten aan een pootje van het logeerbed en nu is hij dik en begint blauw te kleuren en lopen gaat moeizaam.
Auw...