Huiskamer
Jujubee
21-06-2026 om 13:32
Grindelwald schreef op 21-06-2026 om 10:13:
Nou niet voor niks Jujubee, je huis is weer schoon. Hoef je je daar niet meer druk over te maken de rest van de week 😄
Haha, goed punt. Dat is het voordeel. Er moest toch nodig gezogen worden achter de bank en in alle hoekjes en gaatjes. Maar soms heb ik echt een hekel aan mijn obsessieve buien. Ik word er echt gek van. Ik ben zo'n neuroot.
Maar het idee dat er kriebelende beestjes s'nachts langskomen om me te prikken kan me echt gek maken. Goddank heb ik wel lekker geslapen tot bijna zeven uur. Een wonder.
Jujubee
21-06-2026 om 13:35
@ Yumi, wat vervelend. Dat zijn van die situaties waarbij je niet meer weet hoe je je eruit moet kletsen he. Zo ongemakkelijk. Daarom verkoop ik niks meer online. Er lopen veel mafketels rond op MP. Als ik iets verkocht, zette ik het buiten de deur neer. Ik weiger een wildvreemde vent in mijn huis te laten. Ik woon alleen dus ik neem liever geen risico. Gelukkig ging deze vent wel gewoon weg uiteindelijk. Maar ik zou het voortaan echt gewoon buiten doen hoor. Niet mee naar binnen nemen. Geld pakken en de groeten.
Yumi
21-06-2026 om 18:27
Broodjebrie schreef op 21-06-2026 om 13:06:
[..]
Dit is dus precies de reden dat ik nauwelijks meer iets verkoop. Ooit een oven aan iemand verkocht en die man hing zijn hele levensverhaal op en was net gescheiden, hij zag me wel zitten blablabla die kerel kon m'n vader zijn.. uiteindelijk heb ik hem met een smoesje weggekregen. Daarna begon hij me te stalken via SMS en bellen.. hij stond ook nog een paar keer voor m'n deur te wachten. Uiteindelijk heeft iemand hem een keer aangesproken en toen was het klaar.
Als ik al iets verkoop of weggeef zorg ik dat er iemand bij me is.
Ik geef geen telefoonnummer meer, betaling via marktplaats pas als het binnen is krijgen ze mijn adres. Ik woon in een appartement, laat ze niet binnen, maar ga naar beneden en laat ze buiten wachten. Deze man is waarschijnlijk met iemand naar binnen gelopen en zat beneden in de centrale hal. Heb meteen de advertentie verwijderd dus hij kan me niet bereiken.
Vervelend dat het zo moet broodjebrie, maar we zijn voorbereid op sukkels en mijn knie ook
Yumi
21-06-2026 om 18:35
Jujubee schreef op 21-06-2026 om 13:35:
@ Yumi, wat vervelend. Dat zijn van die situaties waarbij je niet meer weet hoe je je eruit moet kletsen he. Zo ongemakkelijk. Daarom verkoop ik niks meer online. Er lopen veel mafketels rond op MP. Als ik iets verkocht, zette ik het buiten de deur neer. Ik weiger een wildvreemde vent in mijn huis te laten. Ik woon alleen dus ik neem liever geen risico. Gelukkig ging deze vent wel gewoon weg uiteindelijk. Maar ik zou het voortaan echt gewoon buiten doen hoor. Niet mee naar binnen nemen. Geld pakken en de groeten.
Rare snuiters zijn het, want wat willen ze ermee bereiken?
Ik woon ook allleen en laat ze niet binnen zoals ik al aan brie schreef. Voor de deur zetten, dat kan hier niet maar als dat kan is dat een goede manier om sukkels buiten te houden 
Kampeerder
21-06-2026 om 18:38
Een toch is het jammer. Er zijn nog zoveel goede spullen die een tweede leven verdienen en meestal gaat het gewoon goed. Onlangs een paar dingen verkocht en gekocht via Marktplaats en louter leuke ervaringen. Dat mensen later nog een berichtje sturen hoe ze het gekochte nu gebruiken of hoe blij de ontvanger was. Vorig jaar een bijzettentje verkocht en dan weken later een berichtje krijgen hoe blij de kinderen met hun tentje waren. Carnavalskleding verkocht en dan een berichtje krijgen hoe blij het kind met de prinsessenjurk was.
Soms komen mensen wel binnen en soms is het handelen op de stoep. Naast laatstemomentafzeggingen nog nooit gedonder gehad.
Broodjebrie
21-06-2026 om 19:04
Yumi schreef op 21-06-2026 om 18:27:
[..]
Ik geef geen telefoonnummer meer, betaling via marktplaats pas als het binnen is krijgen ze mijn adres. Ik woon in een appartement, laat ze niet binnen, maar ga naar beneden en laat ze buiten wachten. Deze man is waarschijnlijk met iemand naar binnen gelopen en zat beneden in de centrale hal. Heb meteen de advertentie verwijderd dus hij kan me niet bereiken.
Vervelend dat het zo moet broodjebrie, maar we zijn voorbereid op sukkels en mijn knie ook
![]()
Precies, wij staan ons mannetje wel haha!
Loulou39
21-06-2026 om 20:18
Jujubee schreef op 21-06-2026 om 07:48:
Sterkte ermee, Loulou. Hoe is het nu met je? Dit zijn altijd enge dingen. Ik zou volledig in de stress schieten.
Dat heb ik gisteren ook gedaan toen ik ineens drie bultjes op mijn benen zag die ik niet kon verklaren. Het leken insectenbeten, maar ik heb al weken geen mug binnen gehad en na even zoeken heb ik die ook niet gevonden. Dus tja, dan ga je googelen op plaatjes en wat het kan zijn en kom je uit bij bedwantsen. Wat letterlijk mijn ergste nachtmerrie is. Maar ja, daar leek het wel erg op. Dus ik heb de stofzuiger volledig in paniek om half tien s'avonds gepakt en mijn hele bed uitgepluist en gezogen, inclusief de bank. Niets gevonden, maar ja, ze schijnen zich goed te verstoppen. Ondertussen jeukte alles al van de gedachte. Meteen kleding in de was gegooid op 60 graden. Om er vervolgens achter te komen dat het meer lijkt op folliculitis, dus ontstoken haarvaten. Want ik had mijn benen immers de dag ervoor geschoren. Die bultjes lijken veel meer op die waar ik last van heb en die ook jeuken. Dus tja, een hoop drama voor niets. Hopelijk. Maar wat kan je in paniek raken van de gedachte aan dat ongedierte. Ik kan daar echt niet tegen. Dus ik heb mezelf heerlijk in het zweet lopen werken voor niks.
Hahahaha, wat een avond heb je gehad 😁.
Maar wel alles lekker schoon!
Ik heb best wel veel pijn eigenlijk en het is nog steeds heel dik en warm, jammer, en het helpt ook niet mee dat het in huis inmiddels bijna 27 graden is en de luchtvochtigheid is ook heel hoog, dus ik kan ook niet zo goed inschatten hoe ik me voel.
Wel een goed excuus om lekker vroeg naar bed te gaan met een spannend boek 😇 (en een ventilator 😅). Morgen weer een dag!
Netherfield
21-06-2026 om 21:45
Dochter zegt ik ga een stukje fietsen, naar een vriendin. Ik ben om 22:00 thuis. Om vervolgens naar een strandje te fietsen. Nou, daar kan ze dan 5 minuten zijn anders is ze niet op tijd terug. Ze is 16,5 jaar oud en begint losgeslagen te raken.