Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Jojo63 schreef op 02-06-2026 om 11:48:

Mama Inge,

Hoe ga jij daar verder mee om met roddels etc, en negeren.
Bij haar gaan ze met die koekwaus in gesprek, ja vanwege de roddel, haar man negeert, en mijn vriendin houd die lang aan de praat, want anders word ze voor kutwijf etc uitgescholden.

Ik sluit me daar volledig voor af en reageer er niet op. En mijn gehoor is ook niet heel goed, dus ik hoor ook veel niet. Beste manier ook, want hij weet dat hij me daar totaal niet mee stuk kan krijgen. Mijn man daarintegen kan zich er heel kwaad om maken en gaat dan binnen zitten en ergert zich bont en blauw. Dat weet de buurman heel goed, dus die gaat gewoon door met etteren. Want hij krijgt precies de reactie die hij wenst, namelijk dat man naar binnen gaat en de boel de boel laat buiten. 

Ik heb al twee dagen achter elkaar tortellini met tomatensaus gegeten. Geen zin in lang in de keuken en totaal geen kook inspiratie. Vandaag weer niet.

ik heb me geërgerd aan dat er een dresscode voor het feest van mijn werk is. De dresscode is white summer chique. En dat terwijl we op het werk altijd al in het wit gekleed zijn. Ik heb helemaal geen witte kleding en ik hou ook niet van een dresscode. 

Kampeerder schreef op 31-05-2026 om 09:19:

[..]

Ik zou maar zo denken dat jij in mijn blok woont, alleen hebben wij geen balkons.

Dat vind ik dus weer ergerlijk… tenzij het een heel oud gebouw is, valt mij op dat ze tegenwoordig vaak hoogbouw maken zonder balkons. Ik ben helemaal voor hoogbouw wanneer het helpt tegen woningtekort maar gun mensen iig hun eigen buitenruimte, al is het maar 2m2. 

Bakblik schreef op 01-06-2026 om 14:13:

Vorige week dinsdag een mail ontvangen dat ik ben geselecteerd voor iets. Ik mag deelnemen aan wetenschappelijk onderzoek van iets waar ik bekend mee ben. Als ik echt wil deelnemen kan ik via de link de definitieve aanmelding doen. Als ik eerst nog meer informatie wil (en dat wil ik) moet ik contact opnemen. Mail gestuurd met mijn vragen en tot op heden geen antwoord. Aanmeldtermijn is met de komende vakantieperiode vrij krap dus ik had wel een antwoord verwacht binnen een paar dagen.
Heel ergerlijk.

Mijn ervaring leert dat wanneer je je aanmeldt je vrij snel gebeld wordt en dat je dan nog al je vragen kan stellen voor je definitief toezegt. Ik doe vaak mee aan wetenschappelijk onderzoek. 

Ysenda schreef op 01-06-2026 om 14:44:

[..]

zelfs de studentenhuizen naast mij houden zich aan beschaafde tijden: door de weeks 11 uur en in het weekend half 1. 2x per jaar hebben ze een langer feest in het weekend dan wordt het wel ja, ja: half 2.

En de meiden handhaven ook echt bij hun vriendjes en vrienden.

Vind dat ook nog best wel veel hoor, elk weekend tot half 1? Ik zou gek worden. 

SuzyQFive schreef op 03-06-2026 om 07:32:

[..]

Mijn ervaring leert dat wanneer je je aanmeldt je vrij snel gebeld wordt en dat je dan nog al je vragen kan stellen voor je definitief toezegt. Ik doe vaak mee aan wetenschappelijk onderzoek.

Ik vind het zo gek dat ze zeggen dat je dingen mag/moet vragen voordat je je aanmeldt en als je dat dan doet geven ze geen antwoord. 

kerst schreef op 02-06-2026 om 10:13:

Volgens mij is bijna heel Nederland zijn vakantiegeld online aan het uitgeven. Gevolg: bezorging van pakketdiensten lopen vertragingen op .

Aangezien ik momenteel relatief veel bij Vinted besteld heb, wacht ik al daaagen op bezorging.

Ik heb zaterdag de 23e bij MyMuesli besteld en normaliter heb ik dat dan binnen 5 dagen in huis. Vrijdag kreeg ik bericht dat er een verzending klaar zou staan maar gisteren was dat nog steeds niet verzonden. Het komt uit Duitsland maar dit duurt wel heel erg lang, zijn bijna twee weken verder. 

Mama-Inge schreef op 02-06-2026 om 09:55:

[..]

Klopt En dat weet hij ook, maar hij heeft er scheit aan. Al meerdere keren aangegeven bij de woningbouw en ook bij de politie. Ze zijn al met hem in gesprek erover geweest. En volgens hun staan de camera's goed en filmt hij ons niet, maar dat is dus niet zo. Heeft daarna achter zijn schuur nog een camera opgehangen die op onze achtertuin gericht staat. En er wordt verder dus niets aan gedaan.

Misschien leilindes in je tuin plaatsen? 

Bakblik schreef op 03-06-2026 om 07:36:

[..]

Ik vind het zo gek dat ze zeggen dat je dingen mag/moet vragen voordat je je aanmeldt en als je dat dan doet geven ze geen antwoord.

Ja, eens hoor. Niet netjes. 

ik weet dat regen nodig is maar ik heb zo weinig energie als het zo grijs is buiten. 

Kop op na tegen komt zonneschijn. Hier (westelijke rand Haarlemmermeer) doet de zon al dappere pogingen om door te breken. Nog geen langdurig succes maar ik heb 'm al gezien! 

🌥️⛅️🌤️

Lees net een verhaal op insta over een zus die vertelt op de bruiloft van haar zus dat zij zwanger is . Alle aandacht gaat naar de zus . Drama daarna . Er speelt iets  . Maar nu stopt het verhaal en weet ik niet hoe het afloopt 
🤔😅

Roos57 schreef op 03-06-2026 om 09:13:

Lees net een verhaal op insta over een zus die vertelt op de bruiloft van haar zus dat zij zwanger is . Alle aandacht gaat naar de zus . Drama daarna . Er speelt iets . Maar nu stopt het verhaal en weet ik niet hoe het afloopt
🤔😅

Heel ergerlijk. Op Facebook heb je ook van die verhalen.  En dan stopt  het opeens halverwege. Dan denk ik echt : shit, dat was weer zonde van mijn tijd. Moet ik het eind zelf verzinnen ofzo?

SuzyQFive schreef op 03-06-2026 om 07:28:

[..]

Dat vind ik dus weer ergerlijk… tenzij het een heel oud gebouw is, valt mij op dat ze tegenwoordig vaak hoogbouw maken zonder balkons. Ik ben helemaal voor hoogbouw wanneer het helpt tegen woningtekort maar gun mensen iig hun eigen buitenruimte, al is het maar 2m2.

Wij hebben een huis met een tuin. Geen flat zonder balkon. Zou ik inderdaad nooit kopen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.