Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

teveel....halve nacht last gehad van kramp in mijn benen, kon amper lopen net 
mijn onderkaak doet pijn dus eten was gister ramp, zo maar de tandarts bellen geen zin in  

en als klapper moet er een belangrijke afspraak verplaats worden, waardoor ik misschien in tijdnood kom...  ik ga maar even in een hoekje liggen 

200w.gif

Rogue schreef op 02-06-2026 om 09:17:

teveel....halve nacht last gehad van kramp in mijn benen, kon amper lopen net
mijn onderkaak doet pijn dus eten was gister ramp, zo maar de tandarts bellen geen zin in

en als klapper moet er een belangrijke afspraak verplaats worden, waardoor ik misschien in tijdnood kom... ik ga maar even in een hoekje liggen

Sterkte vandaag!

Alleen de tandarts zou voor mij al voldoende zijn  om te flippen. 

lientje69 schreef op 02-06-2026 om 09:04:

De zorgverzekering. In de aanvullende polis stast dat ik recht heb op 20 behandelingen ergotherapie. Alleen staat er niet bij dat de ergo in kwartieren gerekend en gedeclareerdwordt. Dus 20 behandelingen is 20 kwartier. Erg onduidelijk. Dit blijkt overigens wel bij meer verzekeringen zo te worden aangegeven. Ik vind het erg onduidelijk en zeker voor iemand met hersenletsel zoals ik , niet te begrijpen. Zeg dan gewoon zoveel minuten!

Dit klopt niet hoor Lientje, vanuit de basisverzekering krijg je al 10 uur. Heb je meer nodig, dan zit er een x aantal uren in de aanvullende verzekering die je waarschijnlijk hebt afgesloten.

De Ergo behandelingen worden inderdaad in kwartieren gerekend en gedeclareerd. 

U krijgt per kalenderjaar maximaal 10 behandeluren vergoed vanuit de basisverzekering. 
De kosten voor ergotherapie vallen onder het verplichte eigen risico.

Herfstappeltaart schreef op 02-06-2026 om 07:17:

[..]

Volgens mij is filmen van je buren strafbaar hoor.

Klopt En dat weet hij ook, maar hij heeft er scheit aan. Al meerdere keren aangegeven bij de woningbouw en ook bij de politie. Ze zijn al met hem in gesprek erover geweest. En volgens hun staan de camera's goed en filmt hij ons niet, maar dat is dus niet zo. Heeft daarna achter zijn schuur nog een camera opgehangen die op onze achtertuin gericht staat. En er wordt verder dus niets aan gedaan.

lientje69 schreef op 02-06-2026 om 09:30:

[..]

Sterkte vandaag!

Alleen de tandarts zou voor mij al voldoende zijn om te flippen.

ik flipte hem al half, ik was nooit echt dol op tandartsen maar sinds ik een heftige paniekaanval kreeg na het trekken van een verstandskies bij de kaakchirurg, ben ik doodsbang en heb ik nog grotere hekel aan het bezoek gekregen. 

ben ook al bijna 2 jaar niet geweest🙈 

Volgens mij is bijna heel Nederland zijn vakantiegeld online aan het uitgeven. Gevolg: bezorging van pakketdiensten lopen vertragingen op .

Aangezien ik  momenteel  relatief veel bij Vinted besteld heb, wacht ik al daaagen op bezorging.

mama Inge, woon jij toevallig bij mijn vriendin in de buurt.
Bij haar ook al zo n koekwaus.
Haar man wilt er wel eens wat van zeggen, maar dan kan het van kwaad tot erger worden.
En op een lollige manier er wat van zeggen, nee dan is deze gast niet thuis, nee want hij doet niks, roddelen is zn favo bezigheid ook.

Oh en tandarts, brrr ik jank altijd.
Eerder kreeg ik nooit een hap door mn keel, weken( goed voor de lijn ).
De soort mondhygiëniste daar ben ik laatst in 2x geweest, dat ging gelukkig wel goed, zonder tranen.

Yumi schreef op 02-06-2026 om 09:44:

[..]

Dit klopt niet hoor Lientje, vanuit de basisverzekering krijg je al 10 uur. Heb je meer nodig, dan zit er een x aantal uren in de aanvullende verzekering die je waarschijnlijk hebt afgesloten.

De Ergo behandelingen worden inderdaad in kwartieren gerekend en gedeclareerd.

U krijgt per kalenderjaar maximaal 10 behandeluren vergoed vanuit de basisverzekering.
De kosten voor ergotherapie vallen onder het verplichte eigen risico.

Ja ik had het ook over de aanvullende verzekering. Daar staat 20 behandelingen maar dat zijn dus 20 kwartieren. Vond ik dus erg verwarrend. Ik heb in totaal  idd 15 uur ( 10 uit basis en 5 uit aanvullend )

En nog een ergernis: ik trok vanmorgen een leuk shirtje aan. Foute boel, te druk qua patronen voor mijn hoofd dus duizelig.  Dus ander aangedaan. Zelfde resultaat.  Dus nu maar weer een saai effen shirt aan.  Hoop toch echt dat dat nog verbeterd anders kan ik mijn halve kledingkast wegdoen.

Jojo63 schreef op 02-06-2026 om 10:30:

mama Inge, woon jij toevallig bij mijn vriendin in de buurt.
Bij haar ook al zo n koekwaus.
Haar man wilt er wel eens wat van zeggen, maar dan kan het van kwaad tot erger worden.
En op een lollige manier er wat van zeggen, nee dan is deze gast niet thuis, nee want hij doet niks, roddelen is zn favo bezigheid ook.
.

Mijn man heeft daar ook een handje van,  maar ik houd hem steeds voor, niets zeggen en compleet negeren. Dat roddelen herken ik ook. Hij heeft ons compleet zwart gemaakt bij de buurman aan de andere kant van hem. Met die man hadden we nooit problemen (tot deze kerel naast ons kwam wonen) en als er wat was, stond mijn klaar om te helpen. Mijn man heeft die man rechtstreeks gevraagd wat er was en waarom. Niet mals wat hij toen terug kreeg, die was zelfs aan het bedreigen, heel raar.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.