Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mn zusje is blijkbaar al een paar weken haar baan kwijt. Dacht ik al maar hoorde het net officieel van mn moeder. Dat gedraai elke keer, pff 

Anna76 schreef op 05-05-2026 om 08:21:

Mensen, zoals mijn buurvrouw, die wel op Koningsdag en 5 mei de vlag uithangen maar niet op 4 mei. Respectloos.

Wat is daar respectloos aan? Of maakt ze ook herrie op 4 mei om 8 uur?

Een collega die zonder te weten waar het over gaat eerst keihard gaat ontkennen... Waarom?

Hi, weet je toevallig waar de fictieve nietmachine is
- Nee, ik heb niets weggelegd, ik heb helemaal niks ermee gedaan. wat zocht je? 
de nietmachine
- Oh, is die weg dan?

Huh?

4 en 5 mei zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, vlaggen op 5 mei is ook vlaggen op 4 mei, uit respect en eerbied.
Maar daar denken een hoop mensen blijkbaar anders over, het zij zo. 

Anna76 schreef op 05-05-2026 om 13:24:

4 en 5 mei zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, vlaggen op 5 mei is ook vlaggen op 4 mei, uit respect en eerbied.

Op 4 mei is het de bedoeling dat je de vlag pas vanaf 17.00 buiten hebt hangen. Ik was ruim op tijd thuis en ik heb de trap gepakt en heb hem buiten gehangen.

Mijn alleenstaande buurvrouw is op dinsdag vaak pas om 19.45 thuis. Die moest gisteren eerst even snel met de hond naar buiten,  voor 20.00 weer binnen. Eten maken en opeten,  nog een keer met hond wat langer naar buiten. Die had dit jaar geen vlag buiten hangen op 4 mei, vandaag wel. 

Hier verderop mensen die 4 en 5 mei consequent vlaggen maar niet op koningsdag, omdat ze tegen het koningshuis zijn. En dat mag. Je krijgt hier geen boete als je vlag niet buiten hangt gelukkig. 

Dus als je op 4 mei niet op tijd thuis kan zijn, mag je niet vlaggen op 5 mei terwijl je die dag wel vrij bent? Of vind je dat je op 4 mei een paar uur vrij moet nemen van je werk als je 5 mei wil vlaggen? 

We hebben een nieuwe vloer nodig in de waskamer en omdat het gedoe is (weghalen kasten, wasmachine) gingen we naar een zaak die adverteert met "Wij denken mee  en ontzorgen! De planning en afstemming is bij ons in goede handen." Nou, dat meedenken was vooral een mededeling was ze niet doen.

Huh? Heb je mijn reactie gelezen? Misschien ligt het wel heel ergens anders aan.

Mijn ergernis: Mensen die zonder kennis of vragen oordelen over anderen. 

ziggo heeft weer eens storing.. 

Krijg de uitslag van jaarlijkse checkup bij de praktijkondersteuner. Heb je ze al gezien vraagt ze? Ja, ik was verbaast over de hoge B12 en de lage glucosewaarde terwijl ik geen suikerziekte heb. Kijkt in het scherm, B12 zou ik me niet druk over maken die mag hoog zijn. Glucose kan wel een keer, had je niet gegeten? Jawel, dus hoe kan dat en moet dat verder onderzocht worden? Daar was ze niet voor, ze gaf alleen de uitslag door, als ik klachten had moest ik naar de huisarts. 

Ik snap het, maar online zie ik ook of de waardes goed zijn. Na aandringen op verder onderzoek kon ik morgen de assistente bellen, zucht! 

Had gedacht dat ik vandaag mijn puffers op zou kunnen halen. 10 april besteld, het is nu 5 mei. Naar huisarts gebeld. Zijn niet meer leverbaar krijg nu anderen. Hopen met gratie gods Dat ze morgen bij de apotheek liggen.. Maar ik ga wel eerst bellen. Ben al vier keer voor niks geweest. 😡 Ook geen idee waar ik zo moe van ben.. 😤 

Dat ik toch nog post /rekeningen krijg van mijn overleden ouder waar ik de erfenis van heb verworpen.

Dolfje schreef op 05-05-2026 om 18:27:

Dat ik toch nog post /rekeningen krijg van mijn overleden ouder waar ik de erfenis van heb verworpen.

Zo waardeloos en bloedirritant dit!

Ik heb dit twee jaar geleden meegemaakt en nu sta ik er weer voor: ik weet zo goed wat je bedoelt. Je wilt het afsluiten, je wilt het al zo lang afsluiten, maar gaat nooit 100% lukken.

Ik hoop dat ze je met rust laten en bij deze een dikke knuffel voor jou, want je hebt het al een tijdje niet makkelijk

Wéér een slechte dag... en het is niet alsof ik nu zo megaveel doe ofzo...
Lig nagenoeg  de hele dag op de bank op een paar kleine momenten van activiteit na. Wanneer komt hier nu eens verbetering in?

Loulou39 schreef op 05-05-2026 om 19:08:

[..]

Zo waardeloos en bloedirritant dit!

Ik heb dit twee jaar geleden meegemaakt en nu sta ik er weer voor: ik weet zo goed wat je bedoelt. Je wilt het afsluiten, je wilt het al zo lang afsluiten, maar gaat nooit 100% lukken.

Ik hoop dat ze je met rust laten en bij deze een dikke knuffel voor jou, want je hebt het al een tijdje niet makkelijk

Dankjewel. Ik wil gewoon onderhand eens rustiger vaarwater en gezond van lijf en leden worden. Dit soort dingen helpen niet mee.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.