Huiskamer
ToetieToover
10-04-2026 om 09:46
Rogue schreef op 10-04-2026 om 09:18:
[..]
mijn kat was een notoire muizenkiller, de eerste nacht dat hij bij ons woonde had hij er meteen een te pakken.
binnen een maand waren alle muizen weg, af en toe een muis die een verkeerde afslag nam
![]()
Ze moeten het echt leren, om muizen te vangen. Mijn ene kat doet het wel, maar dan komt-ie met volle bek vragen of die zijn nog levende muis mee naar binnen mag nemen. Nee natuurlijk niet!! En dan laat die ze weer gaan. Ooit had ik een dove (!) kat die was kampioen muizenvanger. Na diens dood kwam de buurvrouw klagen dat er zoveel muizen door haar tuin liepen.
Hij ving dagelijks wat, en at ze ook op: behalve de grote oren van de bosmuizen en staartjes bliefde die ook niet. Had die veel gevangen en gegeten, dan at hij alleen de hoofdjes.
Yumi
10-04-2026 om 09:54
Broadway schreef op 10-04-2026 om 07:45:
[..]
ja! dit viel mij ook al op! wel paddenstoelen die je eens per 100 jaar koopt, maar verder bar weinig. ik ga meteen tekenen!
wel jammer dat zelfs milieudefensie plantaardig eten en biologisch ook weer op één hoop gooien.. bijna een reden om niet te tekenen omdat ze wat mij betreft niets met elkaar te maken hebben. ik wil gewoon biologisch eten en dat hoeven geen spannende vega/superfood of andere dingen te zijn. gewoon piepers, groenten en vlees/vis. nieuwe ergernis...
Ik snap je ergernis... en ook ik heb er een nieuwe bij 
Krijg net een mailtje van AH;
Vanaf 9 mei 2026 stopt het dubbel sparen van Mijn Miles als onderdeel van het Albert Heijn Premium-abonnement
Ik heb al jaren dat abonnement maar het wordt elk jaar duurder en de voordelen minder. Ik haal het er wel uit, maar minder dan een paar jaar geleden en dan gaan ze nu tussentijds de voorwaarden veranderen
Yumi
10-04-2026 om 10:00
Nog een ergernis, Boels zet een Dixxie tegen de gevel naast het terras van mijn benedenbuurvrouw en onze balkons, en onder de keukenramen. Heb het al gemeld, moest het in de gaten houden dat ze hem verplaatsen voor dat ze hem maandag in gebruik namen
ToetieToover
10-04-2026 om 10:01
Yumi schreef op 10-04-2026 om 09:54:
[..]
Vanaf 9 mei 2026 stopt het dubbel sparen van Mijn Miles als onderdeel van het Albert Heijn Premium-abonnementIk heb al jaren dat abonnement maar het wordt elk jaar duurder en de voordelen minder. Ik haal het er wel uit, maar minder dan een paar jaar geleden en dan gaan ze nu tussentijds de voorwaarden veranderen
![]()
Ik heb het per ommegaande opgezegd. Ik kom er al bijna niet meer, terwijl ik voorheen enorm veel daar kocht. Ik ben helemaal afgeknapt op hun beleid.
SuzyQFive
10-04-2026 om 10:07
watertoren schreef op 10-04-2026 om 08:21:
Ik denk dat AH steeds minder biologische groenten verkoopt omdat het veel duurder is en ze er dan misschien mee blijven zitten. Zeker in deze tijd nu de boodschappen zo duur zijn letten veel mensen toch op de prijs.
Ik weet wel zeker dat ze ermee blijven zitten. Dochter moest de AH groenteman helpen (dat zijn hier altijd de oudere mannen van het filiaal 🤣) en ze zei: de gewone vakken zijn steeds leeg maar die bioproducten moesten we echt veel van wegdoen. Vond ze zo zonde. Maar goed, ik koop ook een ‘gewone’ paprika als het prijsverschil significant is.
SuzyQFive
10-04-2026 om 10:10
Yumi schreef op 10-04-2026 om 09:54:
[..]
Vanaf 9 mei 2026 stopt het dubbel sparen van Mijn Miles als onderdeel van het Albert Heijn Premium-abonnementIk heb al jaren dat abonnement maar het wordt elk jaar duurder en de voordelen minder. Ik haal het er wel uit, maar minder dan een paar jaar geleden en dan gaan ze nu tussentijds de voorwaarden veranderen
![]()
Oh! Die had ik nog niet gelezen! Sowieso heb je nog maar weinig aan de airmiles.
Rogue
10-04-2026 om 10:12
ToetieToover schreef op 10-04-2026 om 09:46:
[..]
Ze moeten het echt leren, om muizen te vangen. Mijn ene kat doet het wel, maar dan komt-ie met volle bek vragen of die zijn nog levende muis mee naar binnen mag nemen. Nee natuurlijk niet!! En dan laat die ze weer gaan. Ooit had ik een dove (!) kat die was kampioen muizenvanger. Na diens dood kwam de buurvrouw klagen dat er zoveel muizen door haar tuin liepen.
Hij ving dagelijks wat, en at ze ook op: behalve de grote oren van de bosmuizen en staartjes bliefde die ook niet. Had die veel gevangen en gegeten, dan at hij alleen de hoofdjes.
een keer heeft hij het geflikt om een levende muis in ons bed te leggen, maar vriend werd zo kwaad, dat hij het daarna nooit meer gedaan heeft.
hahaha heerlijk, die van mij vrat de muis helemaal op, tenzij er iets mis mee was dan at hij de helft 🤢
vriendin heeft er 4 en dat zijn ook killers, komen aanzetten met : muizen, libellen, kleine vogels, eentje had zelfs een keer een teek in de bek.
watertoren
10-04-2026 om 10:22
SuzyQFive schreef op 10-04-2026 om 10:07:
[..]
Ik weet wel zeker dat ze ermee blijven zitten. Dochter moest de AH groenteman helpen (dat zijn hier altijd de oudere mannen van het filiaal 🤣) en ze zei: de gewone vakken zijn steeds leeg maar die bioproducten moesten we echt veel van wegdoen. Vond ze zo zonde. Maar goed, ik koop ook een ‘gewone’ paprika als het prijsverschil significant is.
Dat vermoeden had ik al. Bedankt voor de uitleg.
Yumi
10-04-2026 om 10:23
ToetieToover schreef op 10-04-2026 om 10:01:
[..]
Ik heb het per ommegaande opgezegd. Ik kom er al bijna niet meer, terwijl ik voorheen enorm veel daar kocht. Ik ben helemaal afgeknapt op hun beleid.
Dat begrijp ik, moest net een enquête invullen en heb me uitgeleefd
Ik bestel 1 keer per week mijn boodschappen bij AH, zou ook liever een andere keuze kunnen maken. De Plus bezorgservice heb ik 1 x geprobeerd, waardeloos zoveel artikelen die niet op voorraad waren en nauwelijks biologisch. Picnic een hele tijd gehad, maar het assortiment is te klein. Odin zit hier ook, maar die vraagt een lidmaatschap van eenmalig € 100,- en een bijdrage van € 16,- per maand voor 5 tot 15% korting.
AH heeft standaard te weinig biologische groenten, dus die haal ik bij Eko plaza, maar die zit te ver en is te duur om er al mijn boodschappen te doen. Zucht....
Yumi
10-04-2026 om 10:28
SuzyQFive schreef op 10-04-2026 om 10:07:
[..]
Volgens de medewerkers van dit filiaal wordt er standaard te weinig geleverd. Ik denk dat het van de wijk afhankelijk is of er meer of minder verkocht wordt.
Broadway
10-04-2026 om 10:35
Yumi schreef op 10-04-2026 om 10:28:
[..]
Volgens de medewerkers van dit filiaal wordt er standaard te weinig geleverd. Ik denk dat het van de wijk afhankelijk is of er meer of minder verkocht wordt.
dat denk ik ook. hier zijn de shi takes altijd afgeprijsd, de rest is op. paprika's blijven liggen want die zijn veel te duur tegenover de gewone
daarnaast is het assortiment gewoon te klein dus de mensen die hun boodschappen bio willen doen komen niet bij AH hiervoor. die kunnen beter bij lidl terecht bijvoorbeeld
Dolfje
10-04-2026 om 11:22
Mijn man trapte mij vannacht om een uur of 1 wakker . Hij schrok ergens van ( onweer, een harde knalscheet van mij? Geen idee) maar om mij dan wakker te trappen
Daarna kon ik dus niet lekker meer slapen want ik schrok me dus kapot van die trap.
Rockstar
10-04-2026 om 11:34
Yumi schreef op 10-04-2026 om 10:23:
[..]
Dat begrijp ik, moest net een enquête invullen en heb me uitgeleefd
Ik bestel 1 keer per week mijn boodschappen bij AH, zou ook liever een andere keuze kunnen maken. De Plus bezorgservice heb ik 1 x geprobeerd, waardeloos zoveel artikelen die niet op voorraad waren en nauwelijks biologisch. Picnic een hele tijd gehad, maar het assortiment is te klein. Odin zit hier ook, maar die vraagt een lidmaatschap van eenmalig € 100,- en een bijdrage van € 16,- per maand voor 5 tot 15% korting.
AH heeft standaard te weinig biologische groenten, dus die haal ik bij Eko plaza, maar die zit te ver en is te duur om er al mijn boodschappen te doen. Zucht....
Heb je Picnic lang geleden gebruikt? Hun assortiment is echt enorm uitgebreid sinds een tijdje. Misschien de moeite waard om weer eens te kijken. En anders Crisp misschien?
Rogue
10-04-2026 om 12:07
Dolfje schreef op 10-04-2026 om 11:22:
Mijn man trapte mij vannacht om een uur of 1 wakker . Hij schrok ergens van ( onweer, een harde knalscheet van mij? Geen idee) maar om mij dan wakker te trappen
![]()
Daarna kon ik dus niet lekker meer slapen want ik schrok me dus kapot van die trap.
vriend deed dat laatst ook bij mij, ik heb een flinke trap terug gegeven merkt die toch niks van.
lientje69
10-04-2026 om 12:39
Mijn rechterbeen en arm hebben besloten vandaag maar weer eens een keer niet mee te doen.