Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 10-04-2026 om 10:23:

[..]

Dat begrijp ik, moest net een enquête invullen en heb me uitgeleefd

Ik bestel 1 keer per week mijn boodschappen bij AH, zou ook liever een andere keuze kunnen maken. De Plus bezorgservice heb ik 1 x geprobeerd, waardeloos zoveel artikelen die niet op voorraad waren en nauwelijks biologisch. Picnic een hele tijd gehad, maar het assortiment is te klein. Odin zit hier ook, maar die vraagt een lidmaatschap van eenmalig € 100,- en een bijdrage van € 16,- per maand voor 5 tot 15% korting.

AH heeft standaard te weinig biologische groenten, dus die haal ik bij Eko plaza, maar die zit te ver en is te duur om er al mijn boodschappen te doen. Zucht....

Ik ben overgestapt op Crisp. Ik zie daar vaak bio en regeneratief geteelde groenten voorbijkomen. Die hebben ook glutenvrije wildvang vis in het assortiment. Echter, reteduur. En manlief wandelt bijna dagelijks naar de buurtsuper. 

mut

mut

10-04-2026 om 13:27

Rogue schreef op 10-04-2026 om 10:12:

[..] 

vriendin heeft er 4 en dat zijn ook killers, komen aanzetten met : muizen, libellen, kleine vogels, 

Onze zwarte kater heeft tot op hoge leeftijd veel gevangen en dat ook aan zijn stiefdochters geprobeerd te leren. Dan kwam hij triomfantelijk miauwend met muis in de bek thuis, wachtte tot iedereen er was en liet dan de muis los zodat de dochters konden oefenen met vangen. Ook goudvissen (sorry , nooit uit kunnen vinden waarvandaan) , mol en rat stonden op zijn repertoire. Opeten deed hij maar zelden. De dames kunnen wel vangen maar laten de muizen liever binnen los. Helaas zijn er 2 nu zo krakkemikkig dat ze niet meer kunnen vangen denk ik, vandaar de muizenplaag in de garage. Wat een gedoe en wat knagen ze allemaal kapot. Ergernis: ik dacht een pak soep te pakken (mozzarella tomaat) , staat er een leeg pak op de plank met onderin een knaaggat.

Dolfje schreef op 10-04-2026 om 11:22:

Mijn man trapte mij vannacht om een uur of 1 wakker . Hij schrok ergens van ( onweer, een harde knalscheet van mij? Geen idee) maar om mij dan wakker te trappen
Daarna kon ik dus niet lekker meer slapen want ik schrok me dus kapot van die trap.

Mijn vriend doet dat dus heel vaak in zijn slaap. Tot het punt waarop ik bijna niet meer sliep omdat mijn lijf meteen in standje stress schoot bij een kleine schokkende beweging van hem. 

Bleek hij slaapapneu en diabetes te hebben. Het is daarmee niet 100% over maar ik slaap in ieder geval weer redelijk. 😬

mut schreef op 10-04-2026 om 13:27:

[..]

Onze zwarte kater heeft tot op hoge leeftijd veel gevangen en dat ook aan zijn stiefdochters geprobeerd te leren. Dan kwam hij triomfantelijk miauwend met muis in de bek thuis, wachtte tot iedereen er was en liet dan de muis los zodat de dochters konden oefenen met vangen. Ook goudvissen (sorry , nooit uit kunnen vinden waarvandaan) , mol en rat stonden op zijn repertoire. Opeten deed hij maar zelden. De dames kunnen wel vangen maar laten de muizen liever binnen los. Helaas zijn er 2 nu zo krakkemikkig dat ze niet meer kunnen vangen denk ik, vandaar de muizenplaag in de garage. Wat een gedoe en wat knagen ze allemaal kapot. Ergernis: ik dacht een pak soep te pakken (mozzarella tomaat) , staat er een leeg pak op de plank met onderin een knaaggat.

Hahahahaha! Hilarisch wel. Hier vind ik vooral lege verpakkingen doordat de pubers ze niet weggooien. 

ToetieToover schreef op 10-04-2026 om 13:22:

[..]

Ik ben overgestapt op Crisp. Ik zie daar vaak bio en regeneratief geteelde groenten voorbijkomen. Die hebben ook glutenvrije wildvang vis in het assortiment. Echter, reteduur. En manlief wandelt bijna dagelijks naar de buurtsuper.

Glutenvrije wildvangvis? Zitten er dan gluten in andere vis? Help me even, ik snap dit niet helemaal geloof ik…ik ken gluten alleen uit tarweprodukten.

verse onbewerkte vis is gelutenvrij idd, maar bewerkte visproducten zoals gepaneerde vis, vissticks, kibbeling of vis in saus/marinade hebben vaak wel gluten.

madee schreef op 10-04-2026 om 15:35:

[..]

Glutenvrije wildvangvis? Zitten er dan gluten in andere vis? Help me even, ik snap dit niet helemaal geloof ik…ik ken gluten alleen uit tarweprodukten.

Ja, gluten zitten in heel veel vis in de supermarkt doordat het in aanraking komt met gluten tijdens de verwerking: kruisbesmetting. Het veiligste is voor mij vis die op de boot wordt ingevroren en niet in aanraking komt met andere bewerkingen zoals paneren. Lees ter bevestiging maar eens je eerstvolgende visverpakking in de supermarkt: ‘kan gluten bevatten’.

Wildvangvis is niet perse ‘glutenvrijer’ maar in mijn optiek wel gezonder dan kweekvis die met antibiotica wordt behandeld en onvolwaardige voeding krijgt. Inclusief granen in de voeding, en het is niet ondenkbaar dat de maaginhoud terechtkomt op de rest van de vis bij het fileren. Kleine kans, maar wel een kans. 

je krijgt bijna zin om net als de voorouders je eigen eten te gaan vangen/planten 🙃

Ik me geërgerd aan mijn grote teen. Zoveel pijn.. Kan bijna niet lopen... 🙄 

Rogue schreef op 10-04-2026 om 15:45:

je krijgt bijna zin om net als de voorouders je eigen eten te gaan vangen/planten 🙃

Mijn ouders leefden/leven zo.  Mijn vader was jager en visser. Mijn ouders en nu dus mijn moeder nog heeft een moestuin waar ze jaarrond van eet (en heel veel weggeeft zoveel is er)

Broadway schreef op 10-04-2026 om 10:35:

[..]

dat denk ik ook. hier zijn de shi takes altijd afgeprijsd, de rest is op. paprika's blijven liggen want die zijn veel te duur tegenover de gewone

daarnaast is het assortiment gewoon te klein dus de mensen die hun boodschappen bio willen doen komen niet bij AH hiervoor. die kunnen beter bij lidl terecht bijvoorbeeld

En die hebben we hier niet 

Inderdaad is het ah assortiment te klein en daarom vul ik het standaard aan met eko plaza. Maar op het moment is het daar ook onbetaalbaar, blij dat ik alleen ben en daardoor minder nodig. Tot nu toe koop ik nog steeds mijn groenten uitsluitend biologisch, dus die tomaten van € 9,98 de kilo heb ik heel rustig opgegeten 

Ik wilde een pakje ophalen bij een winkel die tot 19 uur open is. Ben er om 17.40. Krijg ik te horen dat pakjes tot 17.30 opgehaald kunnen worden. 

Rockstar schreef op 10-04-2026 om 11:34:

[..]

Heb je Picnic lang geleden gebruikt? Hun assortiment is echt enorm uitgebreid sinds een tijdje. Misschien de moeite waard om weer eens te kijken. En anders Crisp misschien?

Ik ben meerder jaren klant geweest bij picnic, in 2018 was ik een van de eerste klanten. Dus tot 'n jaar of 3/4 geleden, ik zal eens kijken of ik in mijn oude account kan komen. Crisp is vrij vaag over biologisch en heeft het over meer administratief werk voor de teler,  terwijl dat er genoeg producten zijn die zonder label ook goed zijn...leuk verhaal maar daar vroeg ik niet om

Bedankt voor de tip ik ga het binnenkort proberen.

Rogue schreef op 10-04-2026 om 12:07:

[..]

vriend deed dat laatst ook bij mij, ik heb een flinke trap terug gegeven merkt die toch niks van.

Rogue 

madee schreef op 10-04-2026 om 15:35:

[..]

Bewerkte vis, gepaneerd of gemarineerd denk ik? 

Mosterd, of er gluten inzitten weet ik niet

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.