Huiskamer
Schoondochter
07-01-2026 om 21:19
Loulou39 schreef op 07-01-2026 om 20:44:
[..]
Ik wil het inderdaad zonder app, helaas gaat het via andere browser ook niet. Ik kan wel op de site van Outlook komen: ik krijg gewoon verbinding, kan m’n mailadres invoeren, volgende scherm kan ik m’n wachtwoord invoeren, maar dan zegt ‘ie dat het niet gaat lukken en dat ik een ander “device” moet gebruiken.
Kun je wel je wachtwoord wijzigen? Dat zou kunnen helpen.
Loulou39
07-01-2026 om 21:32
Schoondochter schreef op 07-01-2026 om 21:19:
[..]
Kun je wel je wachtwoord wijzigen? Dat zou kunnen helpen.
Dat ga ik zo nog even proberen, daar had ik nog niet aan gedacht.
Dank je, en Rockstar ook, voor het meedenken!
SuzyQFive
08-01-2026 om 07:24
stokstaart schreef op 06-01-2026 om 18:49:
mijn lief. Ze heeft migraine en op de een of andere manier word ik dan zeer geïrriteerd op haar. Ze is traag, ze doet zielig en als ik een vraag stel hoort zij m in capslock. Echt serieus, ik ben het spuugzat
![]()
Ik hoop dat ze snel naar de neuroloog terug gaat want dit is aanval drie in 2 weken tijd.
Eh… migraine is een hersenziekte, niet zomaar hoofdpijn. Als ik migraine heb vallen lichaamsfuncties gewoon uit. Mijn spraak gaat slurren, mijn linker lichaamshelft raakt echt verlamd enz. Daar kan ik niks aan doen, de boel raakt gewoon compleet verstoord.
Mij moet je dan met rust laten.
Staat ze al wel op de wachtlijst bij de neuroloog?
Broadway
08-01-2026 om 07:25
Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 18:28:
[..]
Nou jammer voor je ergernis maar ik vind het echt liefdeloos als je je partner zo bekijkt tijdens een migraine-aanval. Ik ben blij dat mijn man me steunt en niet zo reageert.
En jouw opmerking 'ze doet zielig' schoot bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat.
menselijkheid lijkt me vrij normaal. we ergeren ons allemaal weleens aan dingen waarvan we weten dat het onderwerp van ergernis er helemaal niets aan kan doen. we vinden het zelfs heel erg voor het onderwerp van ergernis en toch ergeren we ons. dat is heel normaal, menselijk gedrag.
dat veroordelen van buitenaf ook trouwens, dus uiteindelijk zijn we allemaal maar mens
kerst
08-01-2026 om 07:41
Sneeuw weg en warme regen graag 🙂
Het schiet nu helemaal niet op met mijn klusjes.
Broadway
08-01-2026 om 07:45
kerst schreef op 08-01-2026 om 07:41:
Sneeuw weg en warme regen graag 🙂Het schiet nu helemaal niet op met mijn klusjes.
hier hetzelfde. mijn bijkeuken is een glasbak/oud papieropslag, maar ik weet hoe het terrein waar de glasbakken staan eruit ziet en heb er nu gewoon geen zin in.
maar vanochtend liep ik naar mijn auto en hoorde druppelen! het dooit!
Ginevra
08-01-2026 om 09:42
Misschien is het een idee om een mantelzorgfrustratietopic te openen? Of bestaat er al een mantelzorgtopic/ziekepartnerstopic?
Ik snap heel goed dat je het af en toe even helemaal zat bent, en dan uit je iets onredelijks terwijl je wéét dat het onredelijk is. Maar het loopt dan even over.
Met je verstand weet je dat diegene er niks aan kan doen maar daarmee is de frustratie nog niet weg en als het je zelf over de schoenen loopt dan lukt het op dat moment niet om je helemaal correct te uiten met de nodige nuanceringen. Dan wil iemand even stoom afblazen.
In een topic voor algemene ergernissen kun je dat kwijt, maar dan lezen ook mensen mee die zelf die aandoening (of een andere) hebben en zich aangesproken voelen. In een apart topic kun je misschien afspreken dat heus de veilige aanname mag zijn dat je liefdevol en zorgzaam bent, maar dat dit een plek is om even te ventileren.
Evaluna
08-01-2026 om 10:29
Ik zie regelmatig een moeder (ze had haar kinderen bij mijn kinderen op school) met een bakfiets. Oudste is al zeker 8 of 9, maar altijd in de bakfiets met nog 3 kinderen erbij. Waarom denk ik dan?
Vandaag het toppunt, al glibberend nog steeds met die bakfiets!
Laat die kids lekker fietsen! Of lopen in dit geval.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 10:54
Ginevra schreef op 08-01-2026 om 09:42:
Misschien is het een idee om een mantelzorgfrustratietopic te openen? Of bestaat er al een mantelzorgtopic/ziekepartnerstopic?
Ik snap heel goed dat je het af en toe even helemaal zat bent, en dan uit je iets onredelijks terwijl je wéét dat het onredelijk is. Maar het loopt dan even over.
Met je verstand weet je dat diegene er niks aan kan doen maar daarmee is de frustratie nog niet weg en als het je zelf over de schoenen loopt dan lukt het op dat moment niet om je helemaal correct te uiten met de nodige nuanceringen. Dan wil iemand even stoom afblazen.
In een topic voor algemene ergernissen kun je dat kwijt, maar dan lezen ook mensen mee die zelf die aandoening (of een andere) hebben en zich aangesproken voelen. In een apart topic kun je misschien afspreken dat heus de veilige aanname mag zijn dat je liefdevol en zorgzaam bent, maar dat dit een plek is om even te ventileren.
Ik snap heus óók dat het iemand over de schoenen kan lopen. Echt. Mijn punt was alleen dat het me in het verkeerde keelgat schoot dat Stokstaartje niet de situatie ergerlijk vond, maar echt haar partner. "Ze doet zielig en ze doet zo langzaam" . Tijdens een migraine-aanval ben je echt heel ziek en "doe" je niet zielig of sloom, je kunt niet anders. Sterker nog, als bij mij een aanval aanstaande is loop ik de hele tijd te geeuwen, terwijl ik niet moe ben. Ik ben in mijn leven al zo vaak aangelopen tegen mensen die dan zeggen: "ja hoor, ik heb ook wel eens hoofdpijn, daar hoef je toch niet voor thuis te blijven/in je bed te gaan liggen" . Dat frustreert enorm op den duur. Mensen begrijpen vaak niet hoe ziek je bent.
Maar goed, ik neem van Stokstaartje aan dat ze het niet zo rot bedoelde dan het haar toetsenbord uitkwam dus klaar ermee. Even goeie vrienden.
Bakblik
08-01-2026 om 11:18
Zojuist in de Jumbo omver gelopen door een man met haast. Ik was alvast de weekendboodschappen gaan doen met het idee dat ik dan morgen niet op mijn fiets door de storm over de sneeuwresten hoef.
Ben ik buiten niet gevallen maar landde ik met mijn ribben op de duwstang van mijn karretje. Zal wel bont en blauw worden.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 11:21
Bakblik schreef op 08-01-2026 om 11:18:
Zojuist in de Jumbo omver gelopen door een man met haast. Ik was alvast de weekendboodschappen gaan doen met het idee dat ik dan morgen niet op mijn fiets door de storm over de sneeuwresten hoef.
Ben ik buiten niet gevallen maar landde ik met mijn ribben op de duwstang van mijn karretje. Zal wel bont en blauw worden.
Auw
Ginevra
08-01-2026 om 11:28
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2026 om 10:54:
Mijn punt was alleen dat het me in het verkeerde keelgat schoot dat Stokstaartje niet de situatie ergerlijk vond, maar echt haar partner.
En dat is wat ik bedoel. Ik weet dat Stokstaartje haar partner ergerlijk vond en juist dát is wat ik beschreef en bedoelde. Maar het lijkt me goed om dit topic hier verder niet mee te belasten. Ik open een apart topic.
Thora
08-01-2026 om 11:51
Nog even over de sneeuw. Ik zou het het vliegtuig naar Spanje. Je raadt het reeds.......... En daar baal ik heel erg van.
Rockstar
08-01-2026 om 11:54
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2026 om 10:54:
[..]
Ik snap heus óók dat het iemand over de schoenen kan lopen. Echt. Mijn punt was alleen dat het me in het verkeerde keelgat schoot dat Stokstaartje niet de situatie ergerlijk vond, maar echt haar partner. "Ze doet zielig en ze doet zo langzaam" . Tijdens een migraine-aanval ben je echt heel ziek en "doe" je niet zielig of sloom, je kunt niet anders. Sterker nog, als bij mij een aanval aanstaande is loop ik de hele tijd te geeuwen, terwijl ik niet moe ben. Ik ben in mijn leven al zo vaak aangelopen tegen mensen die dan zeggen: "ja hoor, ik heb ook wel eens hoofdpijn, daar hoef je toch niet voor thuis te blijven/in je bed te gaan liggen" . Dat frustreert enorm op den duur. Mensen begrijpen vaak niet hoe ziek je bent.
Maar goed, ik neem van Stokstaartje aan dat ze het niet zo rot bedoelde dan het haar toetsenbord uitkwam dus klaar ermee. Even goeie vrienden.
Heb je dan ook de karakteristieke gevoeligheid voor licht? Ik ken iemand die af en toe ineens zware hoofdpijn krijgt en heel veel gaat geeuwen (hij geeuwt normaal echt nooit dus als hij dat doet weet ik meteen dat er wat is) en misselijk wordt en hij gaat zweten maar heeft het ook koud en gaat soms bibberen. Het enige wat op dat moment helpt is gaan slapen.
Ik zeg steeds ga naar de dokter want misschien is het migraine en daar zijn pillen voor, maar diegene zegt nee het is geen migraine want ik heb niet last van het licht.
Oh ja mijn ergenis voor ontopic: Ik wacht al sinds 23 december op snowboots. Sinds zaterdag eindelijk onderweg, sinds maandag gegijzeld door de sneeuw. Zou ik ze dan nu eindelijk vandaag krijgen als alles alweer aan het dooien is?
Dolfje
08-01-2026 om 11:55
Ik was net een ommetje maken door het park, daar is een heuvel waar dus het hele weekend veel plezier is gemaakt door mensen met sleetjes en andere glij-dingen. Maar wat er een troep is achter gelaten!! Kapotte ( plastic) sleetjes, grote boodschappentassen, vuilniszakken, schepjes etc.