Huiskamer
Cle0
07-01-2026 om 17:52
Mick87 schreef op 07-01-2026 om 10:36:
Blijkbaar negeren veel mensen tegenwoordig overheidsadviezen. Vanochtend viel me al op dat het best druk op de weg is. En nu lees ik ook op nieuwssite dat rijkswaterstaat geschrokken is van de drukte op de weg.Kijk en dat irriteert mij dan weer. Dat we steeds individualistischer worden en regels en adviezen negeren. Zoals met Corona, vorige week nog met oud en nieuw met al dat illegaal vuurwerk en buiten de gestelde tijden afsteken en nu dus weer veel mensen die lekker toch de weg op gaan. Onze maatschappij gaat failliet
Rijkswaterstaat zegt nu juist dat de rustige avondspits (wat zelfs geen spits te noemen is) te danken is aan het thuiswerkadvies dat goed is opgevolgd en dat de drukke ochtendspits van vanmorgen komt doordat de sneeuwbuien voor langzaam rijden zorgden, ook al waren er toen weinig mensen op de weg. De ANWB bevestigt het beeld dat veel mensen gehoor hebben gegeven aan het advies. Gelukkig.
Maar dat doet verder niet af aan je punt, want verder heb je natuurlijk wel helemaal gelijk over het individualisme.
Herfstappeltaart
07-01-2026 om 18:28
stokstaart schreef op 07-01-2026 om 16:30:
[..]
Ja en volgens mij is het gevoel van ergernis echt heel normaal en voelt iedereen dat wel op z’n tijd. Het schiet me echt volledig verkeerd dat het dan als liefdeloos wordt bestempeld als ik in anderhalve week tijd 3 keer 2 dagen alle zeilen moet bijzetten en op de laatste dag me ga ergeren..
Sterkte met je moeder.
Dat lijkt me super zwaar voor je en je familie!
Nou jammer voor je ergernis maar ik vind het echt liefdeloos als je je partner zo bekijkt tijdens een migraine-aanval. Ik ben blij dat mijn man me steunt en niet zo reageert.
En jouw opmerking 'ze doet zielig' schoot bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat.
Miekje6
07-01-2026 om 18:39
Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 18:28:
[..]
Nou jammer voor je ergernis maar ik vind het echt liefdeloos als je je partner zo bekijkt tijdens een migraine-aanval. Ik ben blij dat mijn man me steunt en niet zo reageert.
En jouw opmerking 'ze doet zielig' schoot bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat.
En ergert je man zich ook nooit aan de situatie? Het is toch ook gewoon klote als de gezondheid van je partner niet goed is en je daardoor op je tenen moet lopen. Dat doe je met liefde maar je kan je wel ergeren aan de situatie.
Dat stokstaart dat hier even uit betekent niet dat dat ook richting partner geuit wordt..
Koko67
07-01-2026 om 18:39
Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 18:28:
[..]
Ergeren is een normale menselijke emotie. Dat betekent niet dat je niet steunt en klaarstaat voor die ander. Misschien ergert je man zich ook enorm, maar laat hij dat niet merken. Dat doe ik ook niet. Ik sta voor haar klaar, maar inwendig zucht en kreun ik wel.
Herfstappeltaart
07-01-2026 om 18:40
Miekje6 schreef op 07-01-2026 om 18:39:
[..]
En ergert je man zich ook nooit aan de situatie? Het is toch ook gewoon klote als de gezondheid van je partner niet goed is en je daardoor op je tenen moet lopen. Dat doe je met liefde maar je kan je wel ergeren aan de situatie.
Dat stokstaart dat hier even uit betekent niet dat dat ook richting partner geuit wordt..
Ze ergert zich niet aan de situatie maar aan haar lief zegt ze. En sorry maar iemands gedrag tijdens een migraine-aanval beschrijven als 'ze doet zielig' valt bij mij verkeerd ja.
Cle0
07-01-2026 om 18:55
Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 18:40:
[..]
Ze ergert zich niet aan de situatie maar aan haar lief zegt ze. En sorry maar iemands gedrag tijdens een migraine-aanval beschrijven als 'ze doet zielig' valt bij mij verkeerd ja.
Ja ik snap wel wat je bedoelt. Je hebt 'he wat een kut situatie, het valt me even zwaar dat alles nu op mij aankomt, ik wou dat het anders was voor haar en voor mij', en je hebt 'ze doet zo traag en zielig'. Ik vind dat laatste ook wat anders overkomen, maar misschien is het ook weer niet zo bedoeld en is het ook even een druppeltje voor de poster. Wat natuurlijk ook wel weer menselijk is.
Maar ik snap ook wel dat het iets met je doet als je leest dat er mensen zijn die dus tegen zoiets aan kunnen kijken op de manier 'ze doet zo traag en zielig'. Maar misschien zit dat emmertje dan te vol om te realiseren dat zulke woorden dus ook bij een ander binnenkomen
Herfstappeltaart
07-01-2026 om 18:58
Cle0 schreef op 07-01-2026 om 18:55:
[..]
Ja ik snap wel wat je bedoelt. Je hebt 'he wat een kut situatie, het valt me even zwaar dat alles nu op mij aankomt, ik wou dat het anders was voor haar en voor mij', en je hebt 'ze doet zo traag en zielig'. Ik vind dat laatste ook wat anders overkomen, maar misschien is het ook weer niet zo bedoeld en is het ook even een druppeltje voor de poster. Wat natuurlijk ook wel weer menselijk is.
Maar ik snap ook wel dat het iets met je doet als je leest dat er mensen zijn die dus tegen zoiets aan kunnen kijken op de manier 'ze doet zo traag en zielig'. Maar misschien zit dat emmertje dan te vol om te realiseren dat zulke woorden dus ook bij een ander binnenkomen
Dat kan inderdaad ja. Ik reageer misschien ook wat fel omdat het echt een behoorlijk invaliderende ziekte is (want dat is het, een hersenziekte). Degene die het heeft lijdt daar echt onder.
stokstaart
07-01-2026 om 19:18
Fijn dat er mensen zijn die lezen dat het niet liefdeloos bedoeld is. Die aannemen dat ik haar steun en er voor haar ben en dat het niet betekent dat als ik het hier uit ik het ook tegen haar uit (dat komt niet eens in me op). Ze is fantastisch en zal haar altijd steunen, anders zou ik niet geen samenwonen, maar even een ergernis droppen in een topic waar het voor bedoeld is zou volgens mij moeten kunnen. Jammer dat ik dan hier ook nog eens op m’n woorden moet letten.
Daarnaast heb ik ook niet de illusie dat ze zich nooit aan mij ergert als ik een slechte dag heb op trauma gebied. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze dan zich ook gierend kan ergeren.
kerst
07-01-2026 om 19:21
stokstaart schreef op 07-01-2026 om 14:07:
Nee migraine is geen hoofdpijntje, ik weet het zelf ook. Maar dit is een ergernis topic en volgens mij mag ik hier dat dus ook kwijt.
Ik was me niet bewust dat ik met mijn ergernis op wat tenen zou staan.
Bij mij niet hoor, daar is dit topic toch inderdaad voor.
Ot ; luxe probleem maar waarom zijn alle spullen niet bij dezelfde webwinkel te koop? En dan staat er bij Medpets dat voor 21.30 uur besteld, de bestelling morgen in huis is.. Dat is toch niet te doen, en helemaal niet met de huidige weg omstandigheden..
Pooh-Bear
07-01-2026 om 19:27
even een update van mijn dochter. Mijn man heeft haar vanmorgen naar haar werk gebracht. Zijn wel wat later weggegaan vanwege de files. Uiteindelijk was ze een uur te laat op haar werk in de hoop dat de bussen inderdaad om 12:00 uur weer zouden gaan rijden zodat ze aan het eind van de werkdag weer naar huis kon komen. Helaas besloten de bussen vandaag niet meer te gaan rijden. Mijn man is ondertussen op zijn werk en ik durf eigenlijk niet te rijden.
Ze slaap nu bij een vriendin op een half uur lopen van haar werk. Op zich een goeie oplossing hoewel ze natuurlijk liever thuis was geweest een voordeel en ze kan morgen op dezelfde manier weer terug naar werk.
Een andere ergeris is dat ik lees dat bij Schiphol alle hotels de prijzen heel veel duurder maken vind dat wel een beetje gebruik maken van andermans ellende
Cle0
07-01-2026 om 19:34
stokstaart schreef op 07-01-2026 om 19:18:
Fijn dat er mensen zijn die lezen dat het niet liefdeloos bedoeld is. Die aannemen dat ik haar steun en er voor haar ben en dat het niet betekent dat als ik het hier uit ik het ook tegen haar uit (dat komt niet eens in me op). Ze is fantastisch en zal haar altijd steunen, anders zou ik niet geen samenwonen, maar even een ergernis droppen in een topic waar het voor bedoeld is zou volgens mij moeten kunnen. Jammer dat ik dan hier ook nog eens op m’n woorden moet letten.
Daarnaast heb ik ook niet de illusie dat ze zich nooit aan mij ergert als ik een slechte dag heb op trauma gebied. Ik kan me zomaar voorstellen dat ze dan zich ook gierend kan ergeren.
Ik vind dat je je zeker mag ergeren en dat ook mag uiten en ik geloof ook echt dat het niet slecht bedoeld is en je haar steunt en wat ik hierboven ook zeg menselijk, maar het verbaast mij dan een beetje dat je volledig blind bent voor hoe het bij een ander binnenkomt als er zo over hun ziekte wordt gepraat. Hoe dat voor hen is. En als ze daar dan wat van zeggen, is dat hún ergernis, die dan toch dus ook gewoon gedeeld mag worden in dit topic met ergernissen?
Zelf vind ik het dan een beetje jammer dat je in derde instantie nog steeds volledig in de verdediging schiet met 'moet ik ook nog op mijn woorden letten', in plaats van ook maar enigszins dat gevoel te erkennen. Maar goed, dat is dan weer mijn ergernis. En daar hoef je verder niets mee.
Broodjebrie
07-01-2026 om 19:53
Pooh-Bear schreef op 07-01-2026 om 19:27:
even een update van mijn dochter. Mijn man heeft haar vanmorgen naar haar werk gebracht. Zijn wel wat later weggegaan vanwege de files. Uiteindelijk was ze een uur te laat op haar werk in de hoop dat de bussen inderdaad om 12:00 uur weer zouden gaan rijden zodat ze aan het eind van de werkdag weer naar huis kon komen. Helaas besloten de bussen vandaag niet meer te gaan rijden. Mijn man is ondertussen op zijn werk en ik durf eigenlijk niet te rijden.
Ze slaap nu bij een vriendin op een half uur lopen van haar werk. Op zich een goeie oplossing hoewel ze natuurlijk liever thuis was geweest een voordeel en ze kan morgen op dezelfde manier weer terug naar werk.
Een andere ergeris is dat ik lees dat bij Schiphol alle hotels de prijzen heel veel duurder maken vind dat wel een beetje gebruik maken van andermans ellende
Wat fijn dat ze bij een vriendin terecht kan om te slapen.
En ook fijn dat je laat weten hoe het ging, ik was er benieuwd naar.
Loulou39
07-01-2026 om 19:57
Dat ik niet meer op m’n tablet mijn mailtjes kan openen. Ik kan op de site van Outlook komen, vervolgens mijn mailadres en het wachtwoord invoeren en dan staat er ineens dat ik het maar op een ander apparaat moet proberen… Heel irritant!
(Als iemand een oplossing weet…. Ik heb al een paar keer helemaal afgesloten en opnieuw opgestart, en alle cookies gewist etc.)
Rockstar
07-01-2026 om 20:27
Loulou39 schreef op 07-01-2026 om 19:57:
Dat ik niet meer op m’n tablet mijn mailtjes kan openen. Ik kan op de site van Outlook komen, vervolgens mijn mailadres en het wachtwoord invoeren en dan staat er ineens dat ik het maar op een ander apparaat moet proberen… Heel irritant!
(Als iemand een oplossing weet…. Ik heb al een paar keer helemaal afgesloten en opnieuw opgestart, en alle cookies gewist etc.)
Waarom gebruik je de app van Outlook niet gewoon? Of de Gmail app. Of een andere browser als je het perse zonder app wil.
Loulou39
07-01-2026 om 20:44
Rockstar schreef op 07-01-2026 om 20:27:
[..]
Waarom gebruik je de app van Outlook niet gewoon? Of de Gmail app. Of een andere browser als je het perse zonder app wil.
Ik wil het inderdaad zonder app, helaas gaat het via andere browser ook niet. Ik kan wel op de site van Outlook komen: ik krijg gewoon verbinding, kan m’n mailadres invoeren, volgende scherm kan ik m’n wachtwoord invoeren, maar dan zegt ‘ie dat het niet gaat lukken en dat ik een ander “device” moet gebruiken.
Dat lijkt me super zwaar voor je en je familie!