Huiskamer
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 12:18
Rockstar schreef op 08-01-2026 om 11:54:
[..]
Heb je dan ook de karakteristieke gevoeligheid voor licht? Ik ken iemand die af en toe ineens zware hoofdpijn krijgt en heel veel gaat geeuwen (hij geeuwt normaal echt nooit dus als hij dat doet weet ik meteen dat er wat is) en misselijk wordt en hij gaat zweten maar heeft het ook koud en gaat soms bibberen. Het enige wat op dat moment helpt is gaan slapen.
Ik zeg steeds ga naar de dokter want misschien is het migraine en daar zijn pillen voor, maar diegene zegt nee het is geen migraine want ik heb niet last van het licht.Oh ja mijn ergenis voor ontopic: Ik wacht al sinds 23 december op snowboots. Sinds zaterdag eindelijk onderweg, sinds maandag gegijzeld door de sneeuw. Zou ik ze dan nu eindelijk vandaag krijgen als alles alweer aan het dooien is?
Ja ik ben dan ook extreem gevoelig voor licht. Alles moet verduisterd worden. Maar migraine is er in vele soorten. Ik zie geen flitsen voor mijn ogen of aura's. Wel kan ik geen geluid verdragen. Een tikkende wekker bijvoorbeeld klinkt als mokerslagen in mijn hoofd dan. Ik heb migrainemedicijnen (sinds een half jaar want ik heb ook altijd gedacht dat het geen migraine was). Ik heb nu Sumatriptan.
Yumi
08-01-2026 om 12:52
Thora schreef op 08-01-2026 om 11:51:
Nog even over de sneeuw. Ik zou het het vliegtuig naar Spanje. Je raadt het reeds.......... En daar baal ik heel erg van.
Ohhh dat is meer dan een ergernis met dit takkeweer! Hoop dat je later toch nog kunt gaan, want dit is echt zuur.
Yumi
08-01-2026 om 13:02
Dolfje schreef op 08-01-2026 om 11:55:
Ik was net een ommetje maken door het park, daar is een heuvel waar dus het hele weekend veel plezier is gemaakt door mensen met sleetjes en andere glij-dingen. Maar wat er een troep is achter gelaten!! Kapotte ( plastic) sleetjes, grote boodschappentassen, vuilniszakken, schepjes etc.
Vraag me regelmatig af of dit bij deze tijd "hoort", of was dit vroeger ook zo en leek het minder dan nu, omdat we met veel meer mensen zijn? Volgens mij niet, althans ik kan het me niet herinneren.
Er ligt tegenwoordig sowieso standaard afval op straat, plastic tasjes en dozen vol, daarnaast gaat die afvalzak op elk moment de deur uit, niet alleen op de ophaaldag.
Loulou39
08-01-2026 om 13:10
Rockstar schreef op 08-01-2026 om 11:54:
[..]
Heb je dan ook de karakteristieke gevoeligheid voor licht? Ik ken iemand die af en toe ineens zware hoofdpijn krijgt en heel veel gaat geeuwen (hij geeuwt normaal echt nooit dus als hij dat doet weet ik meteen dat er wat is) en misselijk wordt en hij gaat zweten maar heeft het ook koud en gaat soms bibberen. Het enige wat op dat moment helpt is gaan slapen.
Ik zeg steeds ga naar de dokter want misschien is het migraine en daar zijn pillen voor, maar diegene zegt nee het is geen migraine want ik heb niet last van het licht.Oh ja mijn ergenis voor ontopic: Ik wacht al sinds 23 december op snowboots. Sinds zaterdag eindelijk onderweg, sinds maandag gegijzeld door de sneeuw. Zou ik ze dan nu eindelijk vandaag krijgen als alles alweer aan het dooien is?
Ik heb ook last van migraine zonder gevoeligheid voor licht. De huisarts heeft mij destijds, jaren geleden, doorverwezen naar een neuroloog ivm extreme hoofdpijn, misselijkheid etc. en die diagnosticeerde migraine. Dat kan dus wel. Misschien moet je kennis inderdaad toch even langs de huisarts.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 13:14
Loulou39 schreef op 08-01-2026 om 13:10:
[..]
Ik heb ook last van migraine zonder gevoeligheid voor licht. De huisarts heeft mij destijds, jaren geleden, doorverwezen naar een neuroloog ivm extreme hoofdpijn, misselijkheid etc. en die diagnosticeerde migraine. Dat kan dus wel. Misschien moet je kennis inderdaad toch even langs de huisarts.
Dat lijkt mij ook. Kan sowieso geen kwaad om even te laten beoordelen. Ik heb ook jaren gedacht dat het geen migraine was omdat ik geen aura's zag en geen lichtflitsen. Maar dat blijkt dus helemaal niet te hoeven. Nu spijt omdat ik veel eerder goede medicijnen had kunnen hebben en jaren heb doorgesukkeld met paracetamol en véél, véél ibuprofen.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 13:46
Evaluna schreef op 08-01-2026 om 10:29:
Ik zie regelmatig een moeder (ze had haar kinderen bij mijn kinderen op school) met een bakfiets. Oudste is al zeker 8 of 9, maar altijd in de bakfiets met nog 3 kinderen erbij. Waarom denk ik dan?
Vandaag het toppunt, al glibberend nog steeds met die bakfiets!
Laat die kids lekker fietsen! Of lopen in dit geval.
Maar een bakfiets is toch veel stabieler bij gladheid dan een gewone fiets?
Anna76
08-01-2026 om 13:50
Yumi schreef op 08-01-2026 om 13:02:
[..]
Vraag me regelmatig af of dit bij deze tijd "hoort", of was dit vroeger ook zo en leek het minder dan nu, omdat we met veel meer mensen zijn? Volgens mij niet, althans ik kan het me niet herinneren.
Er ligt tegenwoordig sowieso standaard afval op straat, plastic tasjes en dozen vol, daarnaast gaat die afvalzak op elk moment de deur uit, niet alleen op de ophaaldag.
Ik ben bang dat het vroeger ook al zo was https://www.anwb.nl/over-anwb/geschiedenis/laat-niet-als-dank---actie-zwerfvuil
Bakblik
08-01-2026 om 13:53
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2026 om 13:46:
[..]
Dat zou ik alleen denken bij een driewielbakfiets, die kan niet omvallen. Die tweewielerbakfietsen zijn volgens mij minder stabiel. Met mijn boerenverstand denk ik dan ook nog dat de bewegende lading (kinderen) de boel nog instabieler maakt.
Ik heb vandaag boodschappen gedaan met mijn fietstassen helemaal vol. De eerste 3 meter kon ik nog niet fietsen en merkte toen al dat mijn achterwiel wegdraaide door de zware lading.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 13:57
Bakblik schreef op 08-01-2026 om 13:53:
[..]
Dat zou ik alleen denken bij een driewielbakfiets, die kan niet omvallen. Die tweewielerbakfietsen zijn volgens mij minder stabiel. Met mijn boerenverstand denk ik dan ook nog dat de bewegende lading (kinderen) de boel nog instabieler maakt.
Ik heb vandaag boodschappen gedaan met mijn fietstassen helemaal vol. De eerste 3 meter kon ik nog niet fietsen en merkte toen al dat mijn achterwiel wegdraaide door de zware lading.
O ja dat is zo. Mijn kinderen hebben een driewieler. Die kan idd niet omvallen.
Cle0
08-01-2026 om 14:11
Ik erger me aan de hoeveelheid lawaai in en rondom mijn appartementencomplex vandaag. Ik trek dat slecht vandaag, merk ik. Het appartement verlaten moet blijkbaar met veel kabaal, thuiskomen ook en we lopen niet de trap op maar we stormen de trap op. Het is zo onrustig en ik word daar vandaag zelf heel onrustig van
Evaluna
08-01-2026 om 15:18
Herfstappeltaart schreef op 08-01-2026 om 13:46:
[..]
Een twee wielige niet hoor!
Auwereel
08-01-2026 om 16:26
Yumi schreef op 08-01-2026 om 13:02:
[..]
Ik herinner me van de zee van plastic melkbekertjes die rond mijn middelbare school gestrooid lagen, dat was werkelijk onvoorstelbaar veel troep.
Mick87
08-01-2026 om 17:06
een collega ergert me. Verder een prima kerel. Maar die gast meurt en krijg er milde migraine van. Het is een mengeling van tabak, redbull en parfum. Op sommige dagen valt het mee. Maar als hij in dienst is ruik ik het echt al bij de voordeur. Het kantoor waar ook zijn jas hangt is echt bedwelmend. Als hij er is hang ik ook nooit mijn jas aan de kapstok. Vanmiddag half uurtje met hem in kantoor gezeten. Nu nog steeds hoofdpijn en misselijk. Zo toch maar paracetamol innemen. Zou dit soort migraine zijn?
Grindelwald
08-01-2026 om 17:15
Mick87 schreef op 08-01-2026 om 17:06:
een collega ergert me. Verder een prima kerel. Maar die gast meurt en krijg er milde migraine van. Het is een mengeling van tabak, redbull en parfum. Op sommige dagen valt het mee. Maar als hij in dienst is ruik ik het echt al bij de voordeur. Het kantoor waar ook zijn jas hangt is echt bedwelmend. Als hij er is hang ik ook nooit mijn jas aan de kapstok. Vanmiddag half uurtje met hem in kantoor gezeten. Nu nog steeds hoofdpijn en misselijk. Zo toch maar paracetamol innemen. Zou dit soort migraine zijn?
Kan maar zo. Ik krijg migraine van die parfumdingen die je in de auto kunt hangen. Meestal krijg je ze bij de wasstraat.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 18:16
Evaluna schreef op 08-01-2026 om 15:18:
[..]
Een twee wielige niet hoor!
Nee klopt, daar had ik even niet aan gedacht 😉