Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dolfje schreef op 04-01-2026 om 21:29:

Morgen weer maandag. Vrije dagen deze week en vorige week met kerst niet veel aan gehad vanwege vette verkoudheden.

Ik ken het 

Ted68 schreef op 04-01-2026 om 09:42:

Ik snap er niets van: een beetje sneeuw en in NL gaat niets meer: waar ik woon hebben we veel meer sneeuw, en dat gaat gewoon: vliegtuigen vliegen, treinen en bussen rijden gewoon. Snap daar dus niets van…

Ja nou hier reden de bussen dus gisteren en vandaag gewoon niet tot 18u.... Dus ik ben heel benieuwd of ze morgenochtend rijden... 

Ted68 schreef op 04-01-2026 om 09:42:

Ik snap er niets van: een beetje sneeuw en in NL gaat niets meer: waar ik woon hebben we veel meer sneeuw, en dat gaat gewoon: vliegtuigen vliegen, treinen en bussen rijden gewoon. Snap daar dus niets van…

April 2025:

Zwitserland

Ook in Zwitserland is de overlast groot, vooral in Wallis. De treintunnel tussen Kandersteg en Goppenstein is dicht net als de Simplontunnel. De treinverbinding naar Zermatt is eveneens onderbroken. De bevolking in Sion en Brig wordt aangeraden thuis te blijven omdat bomen onder de sneeuwlast dreigen te bezwijken. In Grächen (1605m) viel 60 centimeter sneeuw, meer dan er de hele winter 2024/2025 heeft gelegen.

60 cm is niet 30 cm……

Heb je de rest van de reacties ook gelezen, Ted68? Reageer je daar expres niet op? Of wil je er geen begrip voor krijgen zodat je je kan blijven ergeren ofzo?

Ted68 schreef op 05-01-2026 om 06:40:

60 cm is niet 30 cm……

Jij zei "nog meer dan nu in Nederland"....

Wat bovendien in Nederland meespeelt is dat de temperatuur vaak rond het vriespunt is. Dat afwisselend vriezen en dooien zorgt voor ijsbanen. Ik verwacht dat het bij jullie vaker kouder is en dit dus veel minder een probleem is.

ik irriteer me aan die kut buren die steeds brood om het pand heen gooien. Hele zaken krentenbollen, afbakbroodjes en boterhammen. Ik vermoed om de vogels te voeren. Vaker tref ik geschimmelde boterhammen aan. Ik ruim het iedere keer maar op. Geen zin in een rattenplaag. Heb nu een briefje opgehangen in de hal met het vriendelijke verzoek daar mee te kappen. Zal wel niet helpen, maar toch  

Gisteren uit eten, aan de tafel achter me zat een vrouw die alleen maar gepraat heeft. Voornamelijk onzin en ze ging maar door, hoe die gegeten heeft weet ik niet , alles heel doorgeslikt denk ik, want veel pauzes heeft ze niet genomen. Af en toe konden haar tafelgenoten iets zeggen maar veel kans hadden ze niet.

Ik reageer nog 1 keer: Lees hat AD….waarom rijd de treib in Zweden en Zwitserland wel als het sneeuwt.

is het niet omdat er daar elk jaar sneeuw valt, en niet zoals hier wanneer ''moeder natuur'' een uitschieter heeft  

dd51a38769e68a36f17846e42f115890.jpg

Ted68 schreef op 05-01-2026 om 17:47:

Ik reageer nog 1 keer: Lees hat AD….waarom rijd de treib in Zweden en Zwitserland wel als het sneeuwt.

Ik heb eens gehoord van een NS medewerker dat Nederland enorm veel wissels heeft. En ons spoornetwerk zit ontzettend vol. In Zweden en Zwitserland wonen veel minder mensen.

Dan reageer ik ook nog 1 keer: in die landen sneeuwt het veel vaker en daardoor kunnen ze er zich beter op instellen. In Nederland sneeuwt het gelukkig niet vaak.

Om nog een ander voorbeeld te geven: in Japan zijn gebouwen steviger gebouwd omdat er daar vaak aardbevingen voorkomen.

Dus fijn voor jou dat in jouw land alles lekker vlot verloopt, maar dat is dus omdat ze het daar meer gewend zijn.

Snap je het nu?? 

Uit dat artikel:

Het is vooral een nuchtere kosten-batenafspraak. ProRail wil niet te veel belastinggeld uitgeven aan winterbestendige infrastructuur die we gemiddeld maar enkele dagen per jaar nodig hebben. Landen als Zwitserland geven daar tot drie keer meer aan uit, maar daar sneeuwt het ook veel vaker.

Dat is toch logisch? En wat al eerder gezegd is hier. Is dit nou jouw manier van zeggen dat anderen gelijk hadden? Ik snap je reactie niet.

Ik erger me aan mijn eigen gebrek aan voorbereiding. Sta ik daar mijn auto uit te graven met een stoffer (van een stoffer en blik) zonder handschoenen (want ja wie heeft die nou in huis). Krijg ik nog wel een krabber gedoneerd van een vriendelijke buurtgenoot omdat ik ja zei op blijkbaar een andere vraag dan ik hoorde. Terwijl ik drie dezelfde krabbers in de auto heb liggen (sorry meneer, toch bedankt ☺️). Om vervolgens naar de supermarkt te gaan om met name brood te halen, is daar al het brood op en kom ik ten slotte weer thuis en zie ik nog net de juiste hoeveelheid brood in de vriezer liggen. 

Cle0 schreef op 05-01-2026 om 18:56:

Ik erger me aan mijn eigen gebrek aan voorbereiding. Sta ik daar mijn auto uit te graven met een stoffer (van een stoffer en blik) zonder handschoenen (want ja wie heeft die nou in huis). Krijg ik nog wel een krabber gedoneerd van een vriendelijke buurtgenoot omdat ik ja zei op blijkbaar een andere vraag dan ik hoorde. Terwijl ik drie dezelfde krabbers in de auto heb liggen (sorry meneer, toch bedankt ☺️). Om vervolgens naar de supermarkt te gaan om met name brood te halen, is daar al het brood op en kom ik ten slotte weer thuis en zie ik nog net de juiste hoeveelheid brood in de vriezer liggen.

Die kunnen zo in het blooper topic!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.