Huiskamer
Herfstappeltaart
24-12-2025 om 13:45
Hemke schreef op 24-12-2025 om 13:43:
Kerst is een uit de hand gelopen Babyshowe.
Was de tekst op een kaartje.
Dat is dan wel weer humor
kerst
24-12-2025 om 14:00
Maheiden schreef op 24-12-2025 om 12:52:
Dat caissières etc. al de hele week: "Fijne dagen!" roepen. Hoezo zeg je dat nu? (Ja, ik snap het, is om kerst). Alle ander 51 weken hoeven niet fijn te zijn? Ik heb altijd de neiging om bijdehante antwoorden te geven maar ik houd me netjes in.
Ik erger me gewoon aan die overdreven aandacht voor kerst. Altijd al gedaan trouwens. Ik werd nu weer getriggerd door het topic Vrolijk kerstfeest!
Dat is een van de redenen waarom ik de supermarkt zoveel mogelijk ontloopt deze week.Andere reden zijn die voortdurende kerstliedjes in de winkel.
Maar ik begrijp wel dat deze week voor meeste personeel de klant fijne dagen wensen er gewoon bijhoort.
kerst
24-12-2025 om 14:01
LazyCat schreef op 24-12-2025 om 13:27:
Nou zeg, mag je nu ook al niet meer enthousiast zijn over Kerst?
Van mij we hoorl, zolang je van mij dat enthousiasme maar niet verwacht😉
Maheiden
24-12-2025 om 15:03
Haha, dat had ik wel verwacht, alle reacties op mijn ergernis. Gevoelig punt... Maar wees gerust hoor: Ik groet altijd vriendelijk, in de winkel of op straat, bekend of onbekend. Ik houd van aardigheid en lief doen en ik ben vooral van iedereen in zijn waarde laten. Maar het hele jaar graag. Dus als anderen kerst ontzettend extra leuk en vrolijk vinden, helemaal prima! Het mag er allemaal zijn. En ik heb dus er een kleine ergenis over, dat mag er ook zijn.
Dit is het topic over ergernissen dus ik dacht: mooie plek om om het te delen. Volgens mij is dat de bedoeling en doet iedereen dat hier.
LazyCat
24-12-2025 om 15:18
kerst schreef op 24-12-2025 om 14:01:
[..]
Van mij we hoorl, zolang je van mij dat enthousiasme maar niet verwacht😉
Oh nee hoor, ik kan wel begrijpen dat niet iedereen kerst leuk vind 🫠
BlairW
24-12-2025 om 15:25
Herfstappeltaart schreef op 24-12-2025 om 12:40:
[..]
Ach ja...aan mijn man hoef je de hele planning en het koken voor Kerst ook niet over te laten hoor. Dan komt er niks van terecht.Aan de andere kant heeft hij er wel voor gezorgd dat we door het hele huis t.v. kunnen kijken en internet hebben. Overal extra stopcontacten aangelegd, jarenlang zelf de auto onderhouden, altijd de fietsen van ons en onze kinderen gerepareerd enz. enz.
Ieder zijn kwaliteiten toch?
Hier ook, man doet ook de financiën. Ik vind dat echt niet leuk, dus ik doe andere dingen. En ik haalde ook altijd de ketel uit elkaar als er wat mee was, dan ging ik eerst zelf op onderzoek uit 😁 en vorig jaar heb ik de gootsteen nog ontstopt en de afvoer uit elkaar gehaald. Dat vind ik wel leuk om te doen, dus prima!
ik erger me aan alle mensen van wie er al zo’n 2 weken pakjes klaar liggen bij ons in de winkel, die dan precies vandaag komen.Het is al zo verdomd druk joh! Ik heb geen benen meer over, blij dat we zo de deur dicht kunnen trekken en we kerst kunnen gaan vieren 🥰
Kampeerder
24-12-2025 om 16:22
Cle0 schreef op 24-12-2025 om 13:21:
[..]
Bij mij zeggen ze altijd fijne dag, fijne avond of fijn weekend. Dus ik herken die behoefte om bijdehand hierover te worden niet zo.
Ik snap best dat Kerst niet voor iedereen leuk is, maar ik begin dat gemopper op Kerst en op de mensen die het wel leuk vinden, ook wel wat jammer te vinden.
Maar eerlijk, ik heb eigenlijk jouzelfde ergernis als het gaat om de lente en zomerhysterie. Dus wat betreft snap ik ook wel ergens hoe het voelt.
Nou inderdaad. Het was druk in de supermarkt, er werd gemopperd, maar tja, als je daar zelf ook loopt, ben je onderdeel van de drukte. In oktober hadden wij hier thuis een feestje voor 35 man. Ik liep om 8:30 door een bijna lege supermarkt en had alles zo in de kar.
Verschil: ik was toen een van de weinigen met een feestje te vieren en nu viert bijna iedereen tegelijk hetzelfde feestje.