Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

HAHA!wait..what schreef op 07-12-2025 om 15:09:

[..]

Helemaal niet (te) vroeg! Doen jullie aan online lootjes trekken? Is super makkelijk en heel snel te regelen dus kost toch weinig moeite/tijd om deze even in te vullen?

Ja, we doen het altijd online regelen. Ze gaan vandaag beslissen want nog niet iedereen was erover uit of we het dit jaar ook weer doen, of een keer overslaan (mijn wens)

dat je op marktplaats niet op merk kunt selecteren. Als ik de merknaam intik in het zoekvenster, zelfs tussen aanhalingstekens, krijg ik 78000 resultaten van alle mogelijke meuk erbij terwijl ik alléén het originele merkproduct zoek.

Vanmiddag KPN radio reclame voor Black Friday 

Mijn poes heeft het draad van haakwerk naar bol doorgebeten🙄

Dat er bij een theater concert waar we vanavond waren verschillende mensen gewoon aan het kletsen waren. Zowel naast ons als schuin achter ons heel irritant.
lijkt ook wel of dat steeds vaker gebeurd en boos omkijken hielp niet.

Nieuwe update op mijn iphone. Ziet alles er weer anders uit. Ik wil dat helemaal niet, laat me de oude layout en lettertype houden! Stom gedoe. 

Ted68 schreef op 07-12-2025 om 12:53:

Ik moest ook altijd lachen....maar nu vind ik het langzaam heel vervelend....Afgelooen week gingen we zijn auto inruilen, en mocht ik het koopverdrag voorlezen....
Uit eten, andere paren lezen de kaart, en ik lees voor.....terwijl mijn kinderen volwassen zijn

ik heb besloten deze ergernis over te slaan en heb altijd een bril in mijn tas. als hij begint te piepen dat hij "verdomme niets kan lezen door het slechte licht in het restaurant" dan overhandig ik de bril zwijgend 

Pooh-Bear schreef op 07-12-2025 om 23:30:

Dat er bij een theater concert waar we vanavond waren verschillende mensen gewoon aan het kletsen waren. Zowel naast ons als schuin achter ons heel irritant.

Ik hoor dat steeds meer idd, 

Pooh-Bear schreef op 07-12-2025 om 23:30:

Als je bij,  noem eens wat,  Coldplay in de ziggodome staat dan is het geluid zo overdonderd dan stoor ik mij niet zo snel aan even wat geklets. Toen ik 14 dagen geleden in een kerk zat met acapella zang heb ik mij dood geërgerd aan het geklets en gehoest.

Man belt met ING. Eerst moet je je vraag inspreken, wat ze vervolgens pas na 4 keer begrijpen. Dan zeggen ze bel vanuit de bankieren app (dat deed hij) en hoe dat moet. Nu dan eindelijk in de wachtrij.

Bakblik schreef op 08-12-2025 om 12:26:

[..]

Als je bij, noem eens wat, Coldplay in de ziggodome staat dan is het geluid zo overdonderd dan stoor ik mij niet zo snel aan even wat geklets. Toen ik 14 dagen geleden in een kerk zat met acapella zang heb ik mij dood geërgerd aan het geklets en gehoest.

dat hoesten! hoe dan? waarom heeft 80% van dit soort voorstellingen of bijeenkomsten ineens copd? ik erger mij er gek aan

als ik naar theater ga, zorg ik altijd voor aantal 'anti-hoest bonbons' . Voel ik kriebels dan meteen één in de mond. Zouden ze gratis moeten uitdelen.
Afgelopen september met dochter naar Canarisch Eiland geweest met een dagtocht door grotten, werd in Spaans en Engels eea verteld, zit er een italiaans echtpaar achter ons erdoorheen te kletsen. Dochter en ik tegelijk (zonder afspreken) ons omgedraaid en keihard 'sssstt' gesist. Geen last meer van gehad

Broadway schreef op 08-12-2025 om 12:55:

[..]

dat hoesten! hoe dan? waarom heeft 80% van dit soort voorstellingen of bijeenkomsten ineens copd? ik erger mij er gek aan

Griepseizoen?

Maar kletsen tijdens concerten wordt ook wel the Dutch disease genoemd. Niet altijd storend qua geluid, als de muziek wat harder is, alhoewel je dan nog steeds dat gekakel hoort als ze vlak bij je staan. En als die mensen voor me staan en steeds naar elkaar toe buigen blokkeren ze iedere keer mijn zicht (ik ben niet zo groot).

In het verleden heb ik wel nachtwandelingen gemaakt met Natuurmonumenten, op verschillende plekken. Ik vind het dan juist mooi en fijn om stil te zijn en de stilte te ervaren en om te horen welke geluiden er dan nog wel zijn, maar menigeen vind het juist een mooi moment om de week te bespreken met elkaar. Heel storend vind ik dat. 

Anna76 schreef op 08-12-2025 om 13:30:

[..]

Griepseizoen?

Maar kletsen tijdens concerten wordt ook wel the Dutch disease genoemd. Niet altijd storend qua geluid, als de muziek wat harder is, alhoewel je dan nog steeds dat gekakel hoort als ze vlak bij je staan. En als die mensen voor me staan en steeds naar elkaar toe buigen blokkeren ze iedere keer mijn zicht (ik ben niet zo groot).

In het verleden heb ik wel nachtwandelingen gemaakt met Natuurmonumenten, op verschillende plekken. Ik vind het dan juist mooi en fijn om stil te zijn en de stilte te ervaren en om te horen welke geluiden er dan nog wel zijn, maar menigeen vind het juist een mooi moment om de week te bespreken met elkaar. Heel storend vind ik dat.

neehhh. het is eigenlijk altijd wel. 

het kletsen is gewoon irritant. ik heb het over dat gekke kuchen. welk niet ziek mens moet er nou zo vaak kuchen? en hoe verzamelen al die kuch mensen zich altijd ergens waar je stilte wenst?

Anna76 schreef op 08-12-2025 om 13:30:

[..]

Griepseizoen?

Daarom huren wij privé gidsen in. Om bijvoorbeeld in stilte op het Wad te lopen.  Daarom loop ik vaak alleen in de natuur.  Mijn eigen tempo.  Maar ook meer oog en oor voor mijn omgeving dan wanneer er 1 of meerderen meelopen. Dat vind ik zeer zeker ook leuk maar ik wil ook de stilte hebben. 

Broadway schreef op 08-12-2025 om 13:53:

[..]

neehhh. het is eigenlijk altijd wel.

het kletsen is gewoon irritant. ik heb het over dat gekke kuchen. welk niet ziek mens moet er nou zo vaak kuchen? en hoe verzamelen al die kuch mensen zich altijd ergens waar je stilte wenst?

Ik krijg van sommige parfums kriebel in neus en keel. Als ik de pech heb dat degene voor mij een "verkeerd geurtje" op heeft kan ik ook uit het niets gaan niezen en kuchen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.