Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bailey26 schreef op 02-12-2025 om 09:56:

Ik heb mijn oren dicht zitten. Hopelijk kan ik ze morgen laten uitspuiten want dit is heel vervelend.

Ik had dit regelmatig, werd ook gek van. Ik heb uiteindelijk een rubberen balgje gekocht en dat vul ik met water. Dan spuit ik zelf mijn oren uit. Dat helpt echt enorm en scheelt enorm veel doktersafspraken. Het heet ook wel ballonspuit.

Mijn bovenbuurman zet standaard een hele dag zijn auto op de stoep.De parkeerplaats vind meneer blijkbaar te ver lopen

Dubbele post

kerst schreef op 02-12-2025 om 14:10:

Mijn bovenbuurman zet standaard een hele dag zijn auto op de stoep.De parkeerplaats vind meneer blijkbaar te ver lopen

Hier was het ook altijd drama. Toen ze de wijk gingen ophogen hebben ze voor de deur een lavendel strook gemaakt, een mooie manier van omdenken.

(Past meer in het blij topic)

Bellebelle schreef op 02-12-2025 om 13:36:

[..]

Ik had dit regelmatig, werd ook gek van. Ik heb uiteindelijk een rubberen balgje gekocht en dat vul ik met water. Dan spuit ik zelf mijn oren uit. Dat helpt echt enorm en scheelt enorm veel doktersafspraken. Het heet ook wel ballonspuit.

O dat kende ik helemaal niet! Denk dat het voor mij ook wel handig is om te hebben. Helaas werken alle andere tips niet (zoals klaren en neusspray gebruiken).

lientje69 schreef op 01-12-2025 om 08:27:

[..]

Ik ook. Maar waar wij dus voor 1 december de vakanties moeten doorgeven van 2e helft 2026 , hoor je pas richting de zomer of dit goed gekeurd wordt. Dus vroeg boeken is dan een risico. Het kan nog afgekeurd worden nl.

Dat mag volgens mij helemaal niet. Ik meen dat wettelijk bepaald is dat wanneer je verlof aanvraagt je binnen twee weken moet horen of dit wordt goedgekeurd en als je niks hoort het verlof in orde is. 

Broadway schreef op 01-12-2025 om 08:29:

[..]

dat is irritant. maar als je in NL woont ook niet rechtsgeldig. die eventuele andere termijn zal nooit maanden bedragen zoals bij jou

"
een werkgever moet binnen twee weken schriftelijk reageren op een verlofaanvraag. Als de werkgever niet binnen die termijn reageert, wordt de aanvraag stilzwijgend goedgekeurd en is het akkoord. Controleer wel altijd de afspraken in je cao of arbeidsovereenkomst, want daarin kan een andere termijn staan
"

Sorry, moest even verder lezen dan mijn neus lang was 😬

Bailey26 schreef op 02-12-2025 om 16:03:

[..]

O dat kende ik helemaal niet! Denk dat het voor mij ook wel handig is om te hebben. Helaas werken alle andere tips niet (zoals klaren en neusspray gebruiken).

Wellicht een beetje een onsmakelijk verhaal, maar ik heb het idee dat mijn oorsmeer wat dikker wordt naarmate ik ouder word en het daarom tot wat meer verstoppingen leidt. 

verdorie ik erger me aan de medewerkersportaal van huidige werk. Ik wil mijn contract nakijken op het opzegtermijn maar ik kom niet ingelogd  dus moet je weer contact met de helpdesk opnemen maar die zijn niet de hele dag bereikbaar 

SuzyQFive schreef op 02-12-2025 om 16:10:

[..]

Dat mag volgens mij helemaal niet. Ik meen dat wettelijk bepaald is dat wanneer je verlof aanvraagt je binnen twee weken moet horen of dit wordt goedgekeurd en als je niks hoort het verlof in orde is.

Dit klopt! Het is natuurlijk wel heel handig voor de werkgever als je eerder bent, maar ze mogen je niet verbieden een verlofaanvraag op een later moment in te dienen. Ze mogen die ook niet zomaar afwijzen onder het mom van 'te laat, jij hebt pech'. 

Oh Broodjebrie, betekent dit toevallig dat je je kennismakingsgesprek al gehad hebt? Ik duim voor je!

Schoondochter schreef op 02-12-2025 om 16:51:

Oh Broodjebrie, betekent dit toevallig dat je je kennismakingsgesprek al gehad hebt? Ik duim voor je!

Nee, die heb ik morgen. Maar wel handig om te weten hoelang mijn opzegtermijn is, mocht het kennismakingsgesprek goed verlopen 

SuzyQFive schreef op 02-12-2025 om 16:10:

[..]

Nou ben benieuwd  dan. Bij mijn vorige  aanvraag duurde het toch echt langer.

Broodjebrie schreef op 02-12-2025 om 16:56:

[..]

Nee, die heb ik morgen. Maar wel handig om te weten hoelang mijn opzegtermijn is, mocht het kennismakingsgesprek goed verlopen

Ik duim door, succes!

Schoondochter schreef op 02-12-2025 om 17:02:

[..]

Ik duim door, succes!

Dank je wel ♥️

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.