Huiskamer
Dolfje
30-11-2025 om 18:04
kerst schreef op 30-11-2025 om 17:57:
Nog steeds reclame van Black Friday
![]()
Wanneer is het nou eens afgelopen?
Na cybermonday
Dolfje
30-11-2025 om 18:05
Tuinfluiter schreef op 30-11-2025 om 16:22:
Ik snap de vakantie ergernis maar toen ik schoolgaande kinderen had wilde ik ook in december weten waar ik aan toe was om op tijd te kunnen boeken. Dus ik begrijp de vraag wel.
Ja dat snap ik maar ik heb geen kinderen en ga buiten de vakanties om.
Koko67
30-11-2025 om 20:38
Ik erger me er enorm aan dat ik tijdens het kijken naar het NOS journaal nauwelijks iets hoor over de gruwelijke wreedheden in Soedan. De verkrachtingen, de hongersnood. Kindjes van 1 die verkracht worden. Wreedheden waarvan je echt niet wist dat die bestonden. En toch, ik hoor er weinig over.
Jujubee
01-12-2025 om 08:15
En ja hoor. Daar gaat mijn vrije dag. Waar ik nog best veel behoefte aan had na de drukke zaterdag. Zucht. Zo geen zin vandaag.
Broadway
01-12-2025 om 08:21
Jujubee schreef op 01-12-2025 om 08:15:
En ja hoor. Daar gaat mijn vrije dag. Waar ik nog best veel behoefte aan had na de drukke zaterdag. Zucht. Zo geen zin vandaag.
hoe kan dat? wat is er gebeurd waardoor je geen vrije dag hebt?
lientje69
01-12-2025 om 08:26
Jujubee schreef op 01-12-2025 om 08:15:
Ziekmelding collega?
lientje69
01-12-2025 om 08:27
Dolfje schreef op 30-11-2025 om 18:05:
[..]
Ja dat snap ik maar ik heb geen kinderen en ga buiten de vakanties om.
Ik ook. Maar waar wij dus voor 1 december de vakanties moeten doorgeven van 2e helft 2026 , hoor je pas richting de zomer of dit goed gekeurd wordt. Dus vroeg boeken is dan een risico. Het kan nog afgekeurd worden nl.
Broadway
01-12-2025 om 08:29
lientje69 schreef op 01-12-2025 om 08:27:
[..]
Ik ook. Maar waar wij dus voor 1 december de vakanties moeten doorgeven van 2e helft 2026 , hoor je pas richting de zomer of dit goed gekeurd wordt. Dus vroeg boeken is dan een risico. Het kan nog afgekeurd worden nl.
dat is irritant. maar als je in NL woont ook niet rechtsgeldig. die eventuele andere termijn zal nooit maanden bedragen zoals bij jou
"
een werkgever moet binnen twee weken schriftelijk reageren op een verlofaanvraag. Als de werkgever niet binnen die termijn reageert, wordt de aanvraag stilzwijgend goedgekeurd en is het akkoord. Controleer wel altijd de afspraken in je cao of arbeidsovereenkomst, want daarin kan een andere termijn staan
"
Herfstappeltaart
01-12-2025 om 08:32
Koko67 schreef op 30-11-2025 om 20:38:
Ik erger me er enorm aan dat ik tijdens het kijken naar het NOS journaal nauwelijks iets hoor over de gruwelijke wreedheden in Soedan. De verkrachtingen, de hongersnood. Kindjes van 1 die verkracht worden. Wreedheden waarvan je echt niet wist dat die bestonden. En toch, ik hoor er weinig over.
Eens. Ik heb daar in het 'verdrietig'-topic ook iets over gezegd.
Jujubee
01-12-2025 om 08:38
Broadway schreef op 01-12-2025 om 08:21:
[..]
hoe kan dat? wat is er gebeurd waardoor je geen vrije dag hebt?
Familielid van mijn collega is overleden vannacht. Dus tja, dan zeg je ook geen nee. Iets met menselijkheid en zo. Maar balen vind ik het wel. En dat vind ik dan weer egoistisch van mezelf want ik zou ook graag vrij willen als een familielid van mij overlijd.
Koettie
01-12-2025 om 09:01
Heb een collega en zou t zo fijn vinden als hij eens lekker met pensioen ging en me met rust liet.
Broadway
01-12-2025 om 09:06
Jujubee schreef op 01-12-2025 om 08:38:
[..]
Familielid van mijn collega is overleden vannacht. Dus tja, dan zeg je ook geen nee. Iets met menselijkheid en zo. Maar balen vind ik het wel. En dat vind ik dan weer egoistisch van mezelf want ik zou ook graag vrij willen als een familielid van mij overlijd.
ja, daar doe je niets aan inderdaad. en ook ik vind het logisch dat je dan gaat invallen, maar ik vind het ook kei logisch dat je daar wel van baalt. niets egoïstisch aan hoor!
Jujubee
01-12-2025 om 09:13
Broadway schreef op 01-12-2025 om 09:06:
[..]
ja, daar doe je niets aan inderdaad. en ook ik vind het logisch dat je dan gaat invallen, maar ik vind het ook kei logisch dat je daar wel van baalt. niets egoïstisch aan hoor!
Ja, ik kan die knop dan niet zo makkelijk omzetten. Ik heb me dan ingesteld op een dag vrij en die switch gaat hier niet zo snel om ( stomme ASS haha ), hoewel ik wist dat de kans erin zat dat dit vandaag kon gebeuren. Maar ik zou een relaxt weekje hebben, ik hoefde maar 2 dagen dus tja dan verheug je je daar wel op. Maar ja, het is wat het is. Ik zit nu nog even aan de koffie en ga mezelf zo erheen slepen. Sowieso werk ik zelden een maandag, vind dat echt vreselijke dagen.
Rogue
01-12-2025 om 09:33
Jujubee schreef op 01-12-2025 om 09:13:
[..]
Ja, ik kan die knop dan niet zo makkelijk omzetten. Ik heb me dan ingesteld op een dag vrij en die switch gaat hier niet zo snel om ( stomme ASS haha ), hoewel ik wist dat de kans erin zat dat dit vandaag kon gebeuren. Maar ik zou een relaxt weekje hebben, ik hoefde maar 2 dagen dus tja dan verheug je je daar wel op. Maar ja, het is wat het is. Ik zit nu nog even aan de koffie en ga mezelf zo erheen slepen. Sowieso werk ik zelden een maandag, vind dat echt vreselijke dagen.
![]()
ik heb heel lang in de retail gewerkt, en maandag was vrachtdag, dus ik was standaard vrij, tenzij er iemand ziek was of een noodgeval had, nu nog steeds ben ik graag vrij op maandag ![]()
vakantie-aanvragen, vriend moet ook zijn dagen doorgeven, zo irritant want het is redelijk seizoensgebonden, dus zijn flink aan het puzzelen
lientje69
01-12-2025 om 09:43
Broadway schreef op 01-12-2025 om 08:29:
[..]
dat is irritant. maar als je in NL woont ook niet rechtsgeldig. die eventuele andere termijn zal nooit maanden bedragen zoals bij jou
"
een werkgever moet binnen twee weken schriftelijk reageren op een verlofaanvraag. Als de werkgever niet binnen die termijn reageert, wordt de aanvraag stilzwijgend goedgekeurd en is het akkoord. Controleer wel altijd de afspraken in je cao of arbeidsovereenkomst, want daarin kan een andere termijn staan
"
Ik heb echt geen idee hoe dit in de cao staat, maar er wordt hier zeker niet binnen 2 weken goedgekeurd. Dit is ook echt de eerste werkgever waarbij ik meemaak dat ik al zó vroeg de vakantie moet doorgeven. Gewoon NL idd.