Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 02-12-2025 om 17:02:

[..]

Nou ben benieuwd dan. Bij mijn vorige aanvraag duurde het toch echt langer.

Als het langer duurt dan die 2 weken, is het dus automatisch akkoord. 

BlairW schreef op 02-12-2025 om 17:48:

[..]

Als het langer duurt dan die 2 weken, is het dus automatisch akkoord.

Meestal wordt er gevraagd te schuiven na een tijdje. Maar ik wacht af. Grote kans dat mijn contract toch niet verlengd wordt. Ben nu een risico  natuurlijk. 

Ik heb sinds vanmiddag pijn aan een kant van mn keel en af en toe echt pijnlijke scheuten in m'n oor, echt nog nooit gehad. Ben eigelijk nooit ziek, alleen soms gevloerd door pms. Meteen de mannengriep, vind het echt super irritant en mezelf zielig. 

Luttjetrut schreef op 02-12-2025 om 12:31:

[..]

Nu wordt het langzaamaan wel een ergernis:

HR blijft beweren dat ík gehackt zou zijn. Terwijl er bij mij niks gebeurd is, dit is ook zo bevestigd door de politie en de bank. HR is gewoon zo dom geweest om een onbekend e-mail adres en een gefotoshopte bankpas voor waar aan te nemen, maar dat lijken ze nog steeds niet te snappen.

Ondertussen zit ik al een week op mijn loon te wachten, wat - wat ik net van hen heb vernomen - pas donderdag (!) handmatig gaat worden overgemaakt.

Ik zou dit echt hogerop aangeven ( als je dit niet al gedaan hebt) 

Ik ben al 2 weken dik verkouden: reger me gewoon aan mij zelf…

Luttjetrut schreef op 02-12-2025 om 12:31:

[..]

Nu wordt het langzaamaan wel een ergernis:

HR blijft beweren dat ík gehackt zou zijn. Terwijl er bij mij niks gebeurd is, dit is ook zo bevestigd door de politie en de bank. HR is gewoon zo dom geweest om een onbekend e-mail adres en een gefotoshopte bankpas voor waar aan te nemen, maar dat lijken ze nog steeds niet te snappen.

Ondertussen zit ik al een week op mijn loon te wachten, wat - wat ik net van hen heb vernomen - pas donderdag (!) handmatig gaat worden overgemaakt.

HR bevestigt het dat cliche weer waar is..  totaal nutteloos 

Ik heb gisteren een nieuwe vulling in een voortand gekregen en nu zit er aan de achterkant van de tand een klein scherp plekje. Daar kan ik dus niet afblijven met mijn tong. Eigenlijk moet ik het even laten wegpolijsten maar ik heb zo geen zin om weer terug te hgaan naar de tandarts...Ik hoop dat het wegslijt.

Koettie schreef op 02-12-2025 om 18:04:

Ik heb sinds vanmiddag pijn aan een kant van mn keel en af en toe echt pijnlijke scheuten in m'n oor, echt nog nooit gehad. Ben eigelijk nooit ziek, alleen soms gevloerd door pms. Meteen de mannengriep, vind het echt super irritant en mezelf zielig.

Span je je (kaak)spieren niet teveel aan?

Broodjebrie schreef op 02-12-2025 om 18:54:

[..]

Span je je (kaak)spieren niet teveel aan?

Niet dat ik weet. Ook nooit gehad dit. 

Koettie schreef op 02-12-2025 om 19:02:

[..]

Niet dat ik weet. Ook nooit gehad dit.

Oh.

lientje69 schreef op 02-12-2025 om 17:02:

[..]

Nou ben benieuwd dan. Bij mijn vorige aanvraag duurde het toch echt langer.

Dan hebben ze dus pech als ze niet binnen twee weken reageren. Ze mogen een verlofaanvraag alleen weigeren als hierdoor de bedrijfsvoering in het geding komt. Dus wanneer er in een week al meerdere collega’s verlof hebben aangevraagd en je dan dus onvoldoende bezetting hebt mag het geweigerd worden. 
Moet alleen wel binnen twee weken aangegeven worden. 

Ik kan pas over een week terecht bij de assistent van de huisarts om mijn oren te laten uitspuiten. Ik snap heus wel dat het geen spoed is. Maar ik hoor mijn eigen wekker niet eens! Kan mijn kind amper verstaan en die denkt steeds dat ik boos ben omdat ik hard praat/schreeuw (want ik hoor mij zelf amper). En ik kan op deze manier ook gewoon een gedeelte van mijn werk niet doen.

Bellebelle schreef op 02-12-2025 om 13:36:

[..]

Ik had dit regelmatig, werd ook gek van. Ik heb uiteindelijk een rubberen balgje gekocht en dat vul ik met water. Dan spuit ik zelf mijn oren uit. Dat helpt echt enorm en scheelt enorm veel doktersafspraken. Het heet ook wel ballonspuit.

Je hebt ook kleine "schepjes" met een lichtje en camera die je aan je telefoon linkt. Kost ongeveer 15 euro en werkt top als uitspuiten niet werkt (uitspuiten werkt niet voor mij want het komt er niet uit, ook niet bij de huisarts. Dus ik moest steeds naar de KNO en dat is een duur grapje). Sinds ik nu jaren zo'n ding heb ben ik nooit meer naar de KNO geweest en ik moest eerst zo ongeveer elk jaar, soms meerdere keren per jaar.

https://www.bol.com/nl/nl/p/bebird-r1/9300000183895173/?Referrer=ADVNLGOO002049-S--9300000183895173-PMAX-C-22288306053&gad_source=1&gad_campaignid=22298721487&gclid=CjwKCAiA3L_JBhAlEiwAlcWO53bYMhu0cBc8LuF5vOlSzovyVUsswdAZkqzHovoAce3K_UuX5C3hPxoCgisQAvD_B

Ik heb zelf deze. Komt gewoon van Ali, daar heb ik hem besteld, maar als je oren nu dicht zitten is deze dropshipper nog schappelijk geprijsd en snel in huis (ik werd ook altijd helemaal gek van dichte oren).

Rockstar schreef op 03-12-2025 om 09:53:

[..]

Je hebt ook kleine "schepjes" met een lichtje en camera die je aan je telefoon linkt. Kost ongeveer 15 euro en werkt top als uitspuiten niet werkt (uitspuiten werkt niet voor mij want het komt er niet uit, ook niet bij de huisarts. Dus ik moest steeds naar de KNO en dat is een duur grapje). Sinds ik nu jaren zo'n ding heb ben ik nooit meer naar de KNO geweest en ik moest eerst zo ongeveer elk jaar, soms meerdere keren per jaar.

https://www.bol.com/nl/nl/p/bebird-r1/9300000183895173/?Referrer=ADVNLGOO002049-S--9300000183895173-PMAX-C-22288306053&gad_source=1&gad_campaignid=22298721487&gclid=CjwKCAiA3L_JBhAlEiwAlcWO53bYMhu0cBc8LuF5vOlSzovyVUsswdAZkqzHovoAce3K_UuX5C3hPxoCgisQAvD_B

Ik heb zelf deze. Komt gewoon van Ali, daar heb ik hem besteld, maar als je oren nu dicht zitten is deze dropshipper nog schappelijk geprijsd en snel in huis (ik werd ook altijd helemaal gek van dichte oren).

Voor nu heb ik een ballonspuit besteld. Hopelijk komt hij inderdaad morgen binnen. Kan niet wachten om hem te proberen.

Anders inderdaad even verdere opties onderzoeken.

Brrr oren uitspuiten… Ik heb het een keer laten doen omdat ik aangaf bij de huisarts het gevoel had minder te horen. Het deed echt pijn en er zat eigenlijk niks dat uitspuitingswaardig was. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.