Huiskamer
Dolfje
24-11-2025 om 16:13
Naminokurashi schreef op 24-11-2025 om 15:58:
[..]
Er heerst ook buikgriep
Ik heb verder nergens last. Ook niet van collega gehoord dat er iemand ziek was.
Bakblik
24-11-2025 om 17:48
Sta me enorm te ergeren aan de lampen die knipperen. Er staan ergens in de straat waarschijnlijk 2 elektrische auto's op te laden. Dat geknipper is een teken dat er weer een stroomstoring zit aan te komen. In ruim 2 jaar al 3x gebeurd. Dat wordt dan weer houtje touwtje gerepareerd, omdat ze het pas serieus willen vervangen als de bouw aan de overkant klaar is. Heb ik zo geen zin in dat we binnenkort weer een uur of 6 zonder elektra zitten.
Auwereel
24-11-2025 om 18:46
Bakblik schreef op 24-11-2025 om 17:48:
Sta me enorm te ergeren aan de lampen die knipperen. Er staan ergens in de straat waarschijnlijk 2 elektrische auto's op te laden. Dat geknipper is een teken dat er weer een stroomstoring zit aan te komen. In ruim 2 jaar al 3x gebeurd. Dat wordt dan weer houtje touwtje gerepareerd, omdat ze het pas serieus willen vervangen als de bouw aan de overkant klaar is. Heb ik zo geen zin in dat we binnenkort weer een uur of 6 zonder elektra zitten.
Dat kan ik me voorstellen!
Je kan dus als ervaringsdeskundige vertellen hoe je je vermaken kan, de eerste zes uur...
Bloemenzee
24-11-2025 om 20:16
Auwereel schreef op 24-11-2025 om 18:46:
[..]
Je kan dus als ervaringsdeskundige vertellen hoe je je vermaken kan, de eerste zes uur...
🤣
Dolfje
24-11-2025 om 20:18
Ik had vorige week 2 broeken besteld, waren veel te strak dus teruggestuurd en nieuwe besteld. Weer veel te strak dus kan ik weer naar het pakketpunt morgen.
Ik vind winkelen niks maar dit is ook irritant.
Bakblik
24-11-2025 om 20:44
Auwereel schreef op 24-11-2025 om 18:46:
[..]
Ja ik ook het wordt een beetje routine als je binnen 2 jaar al een keer 4 uur, een keer 8 uur en een keer 5 uur zonder stroom hebt gezeten.
Is altijd wel gezellig met de buren. Ik heb nog een gasfornuis en kan dan filterkoffie maken. Daar weet men inmiddels dus als er op de deur geroffeld wordt dan weet ik dat.
SuzyQFive
24-11-2025 om 20:49
Via Marktplaats iets gekocht. Gelukkig met kopersbescherming want het pakketje is weg…
Verkoper zegt dat hij het naar het pakketpunt heeft gebracht, bij het pakketpunt is het niet meer aanwezig. In de app staat niks en DHL zegt dat het wel gescand is maar dat ze pas na een week onderzoek kunnen doen…
Aangezien het om iets voor een Mac gaat dacht ik al dat ik het maar met kopersbescherming moest kopen. De verkoper komt wel redelijk oprecht over maar ergens denk ik dat hij gewoon alleen het verzendlabel heeft aangemaakt maar niks gebracht heeft.
LazyCat
24-11-2025 om 20:51
kerst schreef op 23-11-2025 om 17:00:
Opzouten met die Black Friday.
En Sky radio wordt vanaf morgen the Christmas station
Vanwege Black Friday heb ik een paar goede dingen gekocht met minimaal 50% korting, dus van mij mag het blijven
Smulkruimel
24-11-2025 om 20:54
SuzyQFive schreef op 24-11-2025 om 20:49:
Via Marktplaats iets gekocht. Gelukkig met kopersbescherming want het pakketje is weg…
Verkoper zegt dat hij het naar het pakketpunt heeft gebracht, bij het pakketpunt is het niet meer aanwezig. In de app staat niks en DHL zegt dat het wel gescand is maar dat ze pas na een week onderzoek kunnen doen…
Aangezien het om iets voor een Mac gaat dacht ik al dat ik het maar met kopersbescherming moest kopen. De verkoper komt wel redelijk oprecht over maar ergens denk ik dat hij gewoon alleen het verzendlabel heeft aangemaakt maar niks gebracht heeft.
Als het naar het pakketpunt is gebracht wordt het daar gescand en krijg je een bericht van en de koper vaak ook nog een afgiftebewijs. Als er niks gescand is, heeft hij wrs niets verstuurd.
Oh lees nu dat het wel gescand is. Als het niet meer bij het pakketpunt ligt, kan het dan niet gewoon onderweg zijn en in het sorteercentrum liggen? Laatste hebben 3 pakketjes die ik verstuurd heb een week lang in het sorteercentrum gelegen.
Er gebeuren er soms rare dingen met de post. Zo ontving iemand die ik via MP een boek had opgestuurd ineens een zak met kleding met mij als afzender. Ik had alleen geen kleding opgestuurd. Wrs iets met een verkeerd label erop geplakt bij dhl. Een week later werd alsnog het boek bezorgd.
SuzyQFive
24-11-2025 om 21:54
Smulkruimel schreef op 24-11-2025 om 20:54:
[..]
Als het naar het pakketpunt is gebracht wordt het daar gescand en krijg je een bericht van en de koper vaak ook nog een afgiftebewijs. Als er niks gescand is, heeft hij wrs niets verstuurd.
Oh lees nu dat het wel gescand is. Als het niet meer bij het pakketpunt ligt, kan het dan niet gewoon onderweg zijn en in het sorteercentrum liggen? Laatste hebben 3 pakketjes die ik verstuurd heb een week lang in het sorteercentrum gelegen.
Er gebeuren er soms rare dingen met de post. Zo ontving iemand die ik via MP een boek had opgestuurd ineens een zak met kleding met mij als afzender. Ik had alleen geen kleding opgestuurd. Wrs iets met een verkeerd label erop geplakt bij dhl. Een week later werd alsnog het boek bezorgd.
Heb DHL nog een keer laten kijken en nu zeggen ze dat er al meerdere dagen geen activiteit is geweest dus gaan ze een onderzoek instellen. Dat duurt 3-5 werkdagen.
Yumi
24-11-2025 om 21:59
Dolfje schreef op 24-11-2025 om 20:18:
Ik had vorige week 2 broeken besteld, waren veel te strak dus teruggestuurd en nieuwe besteld. Weer veel te strak dus kan ik weer naar het pakketpunt morgen.
Ik vind winkelen niks maar dit is ook irritant.
Tijd geleden had ik hetzelfde probleem, maar Zalando heeft een nieuwe manier om de maat te bepalen. Met de camera van je mobiel, wordt je lichaam gescand en de maat bepaald, sindsdien krijg ik een maatadvies en dat werkt bij mij super.... op de lengte na. Maar dat begrijp ik wel, omdat veel kleding in 1 lengte verkrijgbaar is.
Grindelwald
24-11-2025 om 22:06
Aan mezelf. Volgens mij zit ik in een najaarsdip. Hang de hele dag maar op de bank. Nergens zin in. Ik slaap slecht, mijn darmen zijn helemaal van slag. Bah.
Jujubee
25-11-2025 om 08:21
Grindelwald schreef op 24-11-2025 om 22:06:
Aan mezelf. Volgens mij zit ik in een najaarsdip. Hang de hele dag maar op de bank. Nergens zin in. Ik slaap slecht, mijn darmen zijn helemaal van slag. Bah.
Herkenbaar. Dikke knuffel voor je.
Ik heb er ook last van. Niets voor mij want normaal ben ik gek op de maanden voor kerst maar nu kom ik maar niet in mijn ritme. Ik slaap dan wel best goed, maar verder, neuh. Slecht humeur, drie weken vakantie gehad en drie weken ziek geweest. Vandaag weer naar het werk. Helemaal geen zin in. Dat lange donker, helemaal klaar mee. Die kou. Ben al weken niet naar de sportschool geweest omdat ik ziek was maar ook puur omdat ik echt geen zin had.
Morgen maar weer even kijken of ik het op kan brengen. Ik betaal me blauw dus ik moet eigenlijk wel gaan anders is het 78 euro weggegooid geld. Ik heb hem ook opgezegd vanaf eind december, ik voel me er niet op mijn gemak. Te groot en massaal. Teveel prikkels. Ga wel yoga doen op mijn matje thuis. Het kan ook aan mijn hormonen liggen, ik ben in september met een nieuwe AC pil begonnen en die moet ik doorslikken dus wellicht is dat het ook. Dat het nog even wennen is. Ik baal ook dat de bank die ik zou overnemen van mijn collega nu naar mijn andere collega gaat omdat ik geen vervoer kan regelen om hem op tijd op te halen. Het is gewoon allemaal even kut.
Yumi
25-11-2025 om 12:29
Vanwege wisselende sterktes/cilinder brillenglazen, vandaag naar de huisarts geweest. Sinds maart 5 keer nieuwe glazen, trillend ooglid en vermoeide ogen. Doorgestuurd oogarts ziekenhuis, met de opmerking u heeft geluk de wachttijd is ingelopen. Blijkt dat die 'n jaar was en nu 3 maanden, het voel niet als geluk hebben 
amarna
25-11-2025 om 13:45
Waarom wordt in supermarkten op de "hersluitbare" verpakking van pakjes vleeswaren de prijssticker altijd precies over de lijmstrip geplakt zodat het pakje nooit meer hersluitbaar is?