Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dat 8 jaar cel schijnbaar genoeg is voor het compleet ruïneren van het leven van een klein meisje. 

Pooh-Bear schreef op 25-11-2025 om 15:34:

Dat 8 jaar cel schijnbaar genoeg is voor het compleet ruïneren van het leven van een klein meisje.

Eens. Ik las het net en m'n maag draaide om.

Mijn kaak viel op de grond toen ik het hoorde.

Broodjebrie schreef op 25-11-2025 om 15:37:

[..]

Mijn kaak viel op de grond toen ik het hoorde.

Nou inderdaad en ook geen tbs. Gelukkig hebben ze nu wel een strafblad en kunnen dus geen VOG meer krijgen en dus niet meer met kinderen werken.

Mag wel gezegd zijn dat wij geen rechter zijn gelukkig. Onze mening mag nooit de maat voor straffen worden, daar hebben we de rechterlijke macht voor. Die mensen (rechter en daders) zijn niet gebaat bij een trial by media.

Gruwelijk, maar wat ik net zo erg vind is dat je heel weinig hoort over de 'professionals' die dit kind als een baksteen hebben laten vallen. Ze vertelde aan diverse mensen, zowel politie als hulpverleners, dat ze bij haar pleegouders geslagen werd. Ze is niet serieus genomen en men heeft haar daar laten zitten. 

Wat moet je je dan als mishandeld kind verschrikkelijk in de steek gelaten voelen. 

En moet dat dan allemaal afgedaan worden met argumenten die neerkomen op "tja, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt", en "lessen voor de volgende keer"? 

Bakblik schreef op 25-11-2025 om 15:41:

[..]

Nou inderdaad en ook geen tbs. Gelukkig hebben ze nu wel een strafblad en kunnen dus geen VOG meer krijgen en dus niet meer met kinderen werken.

Mag wel gezegd zijn dat wij geen rechter zijn gelukkig. Onze mening mag nooit de maat voor straffen worden, daar hebben we de rechterlijke macht voor. Die mensen (rechter en daders) zijn niet gebaat bij een trial by media.

Hele goede opmerking. Ik luister regelmatig naar de podcast 'napleiten'. Daarin leggen rechters of officieren van justitie precies uit welke afwegingen ze maken bij het vaststellen dan wel eisen van straffen. 

[..]

Ja ook eens met je laatste opmerking hoor. Zeker. Maar m'n eerste gevoel was 'geen straf is te hoog voor deze mensen'. Inderdaad ben ik gelukkig geen rechter.

Mijn desktop heeft automatische update van Windows gedaan net. En ik moest nog een aantal keuzes maken. Nu ineens andere browser. En kon pc niet uitzetten omdat iemand anders nog op mijn pc zat? Wat een gezeik, heb die Windows " ondersteuning" niet echt gemist geloof ik😆

[..]

Dit inderdaad.

Ginevra schreef op 25-11-2025 om 15:54:

[..]

Gruwelijk, maar wat ik net zo erg vind is dat je heel weinig hoort over de 'professionals' die dit kind als een baksteen hebben laten vallen. Ze vertelde aan diverse mensen, zowel politie als hulpverleners, dat ze bij haar pleegouders geslagen werd. Ze is niet serieus genomen en men heeft haar daar laten zitten.

Wat moet je je dan als mishandeld kind verschrikkelijk in de steek gelaten voelen.

En moet dat dan allemaal afgedaan worden met argumenten die neerkomen op "tja, waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt", en "lessen voor de volgende keer"?

Ja, helemaal mee eens van mij al die mensen die haar in de steek gelaten hebben ook vervolgd worden of op z’n minst een stevig onderzoek krijgen. Met daarbij iets van functie elders.

15 dagen geleden werden weer buiten geplaatst dat we vandaag vanaf 7.00 tot 16.00 morgen niet mochten parkeren in onze straat. Had niet te maken met de nieuwbouw aan de overkant. In de ochtend is er een rol glasverzel neergezet en een graafmachientje. Tussen 7.00 en 15.30 is er niks gebeurd. Toen om 15.35 het lampje in de gang aan ging (dan begint het te schemeren) was er ineens activiteit op straat. De jongens van de bouw waren aan het opruimen en gunnen naar huis en de jongens van de glasvezel gingen beginnen. Op de graafmachine en op een aanhanger staan grote lampen en ze zijn precies voor mijn huis bezig nu. Die lampen op de graafmachine draaien mee met het apparaat. Met dichte gordijnen zie ik nog steeds flitsen. Nog een half uur en dan zit ik 12 uur in de bouwgeluiden. Waarom zijn ze niet wat vroeger begonnen? Volgens mij is het makkelijker om in het licht een straat weer goed vlak dicht te leggen.

Bakblik schreef op 25-11-2025 om 17:40:

15 dagen geleden werden weer buiten geplaatst dat we vandaag vanaf 7.00 tot 16.00 morgen niet mochten parkeren in onze straat. Had niet te maken met de nieuwbouw aan de overkant. In de ochtend is er een rol glasverzel neergezet en een graafmachientje. Tussen 7.00 en 15.30 is er niks gebeurd. Toen om 15.35 het lampje in de gang aan ging (dan begint het te schemeren) was er ineens activiteit op straat. De jongens van de bouw waren aan het opruimen en gunnen naar huis en de jongens van de glasvezel gingen beginnen. Op de graafmachine en op een aanhanger staan grote lampen en ze zijn precies voor mijn huis bezig nu. Die lampen op de graafmachine draaien mee met het apparaat. Met dichte gordijnen zie ik nog steeds flitsen. Nog een half uur en dan zit ik 12 uur in de bouwgeluiden. Waarom zijn ze niet wat vroeger begonnen? Volgens mij is het makkelijker om in het licht een straat weer goed vlak dicht te leggen.

Nou, ook bij licht leggen ze de straat belabberd terug… 

SuzyQFive schreef op 25-11-2025 om 18:13:

[..]

Nou, ook bij licht leggen ze de straat belabberd terug…

Ja dat ook wel hoor. Maar nu extra belabberd. 

amarna schreef op 25-11-2025 om 13:45:

Waarom wordt in supermarkten op de "hersluitbare" verpakking van pakjes vleeswaren de prijssticker altijd precies over de lijmstrip geplakt zodat het pakje nooit meer hersluitbaar is?

Ik krijg ze vaak al niet eens open zonder schaar dus bij mij zijn ze nooit hersluitbaar

Ik erger me aan mensen die iets beweren, wat niet klopt maar dat niet toegeven. Vergissen is menselijk, zomaar iets roepen vind ik een kwalijke zaak.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.