Huiskamer
HAHA!wait..what
13-11-2025 om 18:04
Caroline80 schreef op 13-11-2025 om 15:41:
Dat een elektricien die vandaag bij ons aan het werk is, net voordat hij weggaat nog even gaat poepen bij ons op de wc. Stinken dat het doet.
Oh ja bah. Maar misschien moest ie ook wel heel nodig en kon ie het niet langer ophouden.
Maar ik vind het ook smerig hoor, daar niet van 
HAHA!wait..what
13-11-2025 om 18:09
Niet persé ergeren (al is het opruimen ervan niet mijn grote hobby) maar onze hond is al een paar dagen niet lekker.
Of nouja, ze spuugt 1 of 2 keer per dag maar eet/drinkt verder wel normaal.
Ze is wel alert verder dus nog niet naar de dierenarts geweest maar ik vind het altijd zo naar als ze niet lekker zijn en dat ze niet kunnen praten 😅
Herfstappeltaart
13-11-2025 om 18:10
Bakblik schreef op 13-11-2025 om 14:42:
Ik erger me aan mijn kortademigheid. Na mijn verkoudheid in september bleef ik maar hoesten tijdens inspanning. Moet nu een puffer gebruiken maar ben nu ook kortademig als ik niks doe. Kan pas na het weekend naar de huisarts terug voor overleg. Dat houd ik nog wel vol maar leuk is het niet.
Hmmm...je hebt toch niet per ongeluk corona opgelopen?
Yumi
13-11-2025 om 18:15
Bakblik schreef op 13-11-2025 om 16:39:
[..]
Dank je.
Het was zo raar, ik kon alles, fietste met een paar keer kuchen in 40 minuten naar mijn werk 10 km verderop en nu ik die puffer gebruik ben ik de hele dag een soort van benauwd. Kom amper 2 trappen op om de was op te hangen.
Misschien heb je een andere puffer nodig?
Heeft de ha je ontstekingswaarde gecontroleerd? Anders is dit een simpele test die de assistente alvast kan doen?
Heb je een saturatiemeter in huis, ik heb het zelf weleens benauwd en als ik dan zie dat de waardes goed zijn, stelt me dat gerust.
Bakblik
13-11-2025 om 18:17
Herfstappeltaart schreef op 13-11-2025 om 18:10:
[..]
Hmmm...je hebt toch niet per ongeluk corona opgelopen?
Ik denk inderdaad dat die verkoudheid corona is geweest. Dat hoesten tijdens inspanning was niet fijn maar er viel mee te leven, had ik niet het idee dat ik lucht tekort had. Nu met die puffer heb ik wel lucht tekort terwijl het juist zou moeten zorgen voor meer lucht.
Bakblik
13-11-2025 om 18:19
Yumi schreef op 13-11-2025 om 18:15:
[..]
Misschien heb je een andere puffer nodig?
Heeft de ha je ontstekingswaarde gecontroleerd? Anders is dit een simpele test die de assistente alvast kan doen?
Heb je een saturatiemeter in huis, ik heb het zelf weleens benauwd en als ik dan zie dat de waardes goed zijn, stelt me dat gerust.
Vorige week was saturatie goed. Nu weet ik het niet, het voelt niet goed maar meten is weten.
Nog effe door tot maandag.
SuzyQFive
13-11-2025 om 18:29
Netherfield schreef op 13-11-2025 om 11:03:
Dochter moet een operatie. Wachtlijst, dus ze kan al in mei 2026... Vind ik niet normaal. Ze kan nog geen twee uur lang staan, dus bijbaan kan ze niet doen. Ze kan regelmatig niet op de fiets naar school. Mentaal gaat ze er aan onderdoor. Ze moet examen doen in mei. Dus nee, meneer Rutte, Nederland is geen gaaf landje. Ik heb maandag een belafspraak met haar arts en als dat niet werkt ga ik een zorgmakelaar inschakelen.
Poeh, dat duurt lang! Probeer Bergman Klinieken eens.
SuzyQFive
13-11-2025 om 18:33
Bakblik schreef op 13-11-2025 om 18:19:
[..]
Vorige week was saturatie goed. Nu weet ik het niet, het voelt niet goed maar meten is weten.
Gebruik je wel de juiste inhalatietechniek? Meer benauwdheid bij een puffer is in 70% vaak door de verkeerde techniek. Overige is een overgevoeligheid voor een van de stoffen.
Naminokurashi
13-11-2025 om 18:36
Bakblik schreef op 13-11-2025 om 18:19:
[..]
Maak je wel gebruik van een voorzetkamer? Dan komt het direct in de longen en met een puffer alleen komt het niet goed in de longen terecht.
Yumi
13-11-2025 om 18:37
SuzyQFive schreef op 13-11-2025 om 18:33:
[..]
Gebruik je wel de juiste inhalatietechniek? Meer benauwdheid bij een puffer is in 70% vaak door de verkeerde techniek. Overige is een overgevoeligheid voor een van de stoffen.
Dit
Je bent me net voor 
Heb je bij de apotheek uitleg gekregen en geoefend, Bakblik?
Bakblik
13-11-2025 om 19:14
Yumi schreef op 13-11-2025 om 18:37:
[..]
Dit
Je bent me net voor
Heb je bij de apotheek uitleg gekregen en geoefend, Bakblik?
Ja ik heb een voorzetkamer erbij. Niet geoefend bij de apotheek. De eerste dagen had ik er baat bij maar nu ik 6 dagen bezig ben merk ik helemaal niks meer en ben ik dus ook kortademig.
Yumi
13-11-2025 om 19:33
Bakblik schreef op 13-11-2025 om 19:14:
[..]
Ja ik heb een voorzetkamer erbij. Niet geoefend bij de apotheek. De eerste dagen had ik er baat bij maar nu ik 6 dagen bezig ben merk ik helemaal niks meer en ben ik dus ook kortademig.
Heb ook zo'n voorzetkamer om een ontstekingsremmer te inhaleren. Daarvoor moest ik toen, met een van de medewerksters van de apotheek naar een aparte ruimte. Waar ze uitleg gaf en ik het een paar keer samen met haar moest oefenen. Je zou kunnen vragen of ze mee kunnen kijken? Weet overigens niet of ze dat tegenwoordig nog doen, ivm personeelstekort. Hoop dat de ha volgende week snel weet waar het probleem inzit.
Bakblik
13-11-2025 om 19:54
Bedankt voor al het meedenken dames! Ik hoop dat ik volgende week wat meer duidelijkheid krijg of dit de juiste manier is om van die hoest af te komen. Kuchen op de fiets was niet lekker maar beter dan dit gevoel dat ik geen lucht krijg. Als ik morgen nog bij mijn moeder kom zal ik eens kijken wat mijn saturatie is. Zij heeft zo'n dingetje om te meten.
Chiquita
13-11-2025 om 20:14
Yumi schreef op 12-11-2025 om 23:36:
[..]
Ik zit voorlopig nog vast aan kpn en chiquita waarschijnlijk ook.
Heb inderdaad regelmatig storing gehad bij Ziggo, maar ook bij Kpn. Gisteren en vandaag weer storing en vanavond 3 keer moeten bellen voor het was opgelost, met wachttijden van 20-30min. Was er zo klaar mee dat ik geen zin meer had om te kijken.@chiquita je hebt recht op gratis aansluiting door een monteur bij een nieuwe aansluiting. (Ik bedoelde in mijn vorige post de combinatie glasvezel/coax.)
ook hier bedankt voor het meedenken. Gebeld met Ziggo, abbo ging in op het moment dat eea is aangesloten, 12-11 in ons geval dus. Dan 14 dagen bedenktijd. Gebeld met KPN en heel mooi aanbod gekregen. We gaan terug voor komende 2 jaar naar KPN na het weekend
Naminokurashi
13-11-2025 om 20:50
Bakblik schreef op 13-11-2025 om 19:54:
Bedankt voor al het meedenken dames! Ik hoop dat ik volgende week wat meer duidelijkheid krijg of dit de juiste manier is om van die hoest af te komen. Kuchen op de fiets was niet lekker maar beter dan dit gevoel dat ik geen lucht krijg. Als ik morgen nog bij mijn moeder kom zal ik eens kijken wat mijn saturatie is. Zij heeft zo'n dingetje om te meten.
Het kan ook zijn dat je puffer bijna leeg is. Om dit te controleren spuit je wat op een spiegel, zie je een witte waas dan zit er nog zat in. Of je legt de puffer in een bakje met water, ligt ie op de bodem, dan is ie nog vol, hoe meer ie gaat drijven hoe leger ie is