Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ginevra schreef op 22-10-2025 om 13:25:

[..]

Haha, blind buddies

Heb jij een bril met prisma's? Heel geforceerd koken naar wat je moet zien en dat alles in de achtergrond dan vaag wordt? 

Nee, geen prisma's hier. Wel flinke sterkte, cilinders en multifocaal. Het werkelijke probleem zit echter op een ander vlak,  ik heb een immuunprobleem wat mijn oog aanvalt (te specifiek en zeldzaam om hier precies op te schrijven). Een tijdlang was ik met één oog blind, nu zie ik wel weer, maar het zien van diepte en het overschakelen tussen ver en dichtbij is niet helemaal bijgetrokken. 

Eva met haar hysterische Amerikaanse houding sinds ze bij de publieke omroep zit.

Poezie schreef op 22-10-2025 om 19:34:

Eva met haar hysterische Amerikaanse houding sinds ze bij de publieke omroep zit.

Oh ik vind haar ook zo vreselijk... ik kan gewoon niet naar haar kijken. 

Schemerlampje schreef op 21-10-2025 om 19:06:

[..]

Oh, walgelijk! Je zou er eigenlijk iets van moeten zeggen, maar ik denk niet dat ik dat zou durven. En tenzij ik een geniale oneliner kan bedenken, denk ik dat ik als ouwe taart ook niet veel indruk zal maken.

Nou eh... ik ouwe taart ben er inderdaad wat van gaan zeggen, bijna bij het eindpunt van de trein. Ik ging bij hen staan.

'Hebben jullie er erg in dat iedereen in deze trein van A tot Z deze conversatie meebeleeft? '

Eh..ja. Ja?  Maar het gaat gewoon  over onze medestudenten.'

'Dat zal best. Noem het maar gewoon. Maar weet je dat het hun ouders, grootouders, buren en collega's kunnen zijn, hier in de trein, die dit allemaal horen? Dit is gewoon enorm onfatsoenlijk. Hoe zou je het vinden als het over jouw familie ging? ' 

'Eh ja mevrouw, nou sorry dan,  voor de overlast.' 

En toen ben ik bij de deur gaan staan, trillend van adrenaline. Zij gingen verder praten over een voetbalkamp met junioren die zakjes poedersuiker smokkelden in een spel met politie en boeven.

Ik heb vast de goeie woorden niet gezegd, en ik was natuurlijk een soort vleesgeworden CDA met m'n onfatsoenlijk. Oke dan maar. Pfff. 

Broodjebrie schreef op 22-10-2025 om 19:56:

[..]

Oh ik vind haar ook zo vreselijk... 

Ik ook...  

Vleesgeworden CDA

Ik vind het goed van je Wilgenkatje! K ik doe dat soort dingen soms ook en ben dan ook niet altijd zo hypereloquent als ik zou willen en ik krijg er ook bibberknietjes van. Maar toch ben ik dan best tevreden over mezelf. 

Wilgenkatje- schreef op 22-10-2025 om 20:49:

[..]

Nou eh... ik ouwe taart ben er inderdaad wat van gaan zeggen, bijna bij het eindpunt van de trein. Ik ging bij hen staan.

'Hebben jullie er erg in dat iedereen in deze trein van A tot Z deze conversatie meebeleeft? '

Eh..ja. Ja? Maar het gaat gewoon over onze medestudenten.'

'Dat zal best. Noem het maar gewoon. Maar weet je dat het hun ouders, grootouders, buren en collega's kunnen zijn, hier in de trein, die dit allemaal horen? Dit is gewoon enorm onfatsoenlijk. Hoe zou je het vinden als het over jouw familie ging? '

'Eh ja mevrouw, nou sorry dan, voor de overlast.'

En toen ben ik bij de deur gaan staan, trillend van adrenaline. Zij gingen verder praten over een voetbalkamp met junioren die zakjes poedersuiker smokkelden in een spel met politie en boeven.

Ik heb vast de goeie woorden niet gezegd, en ik was natuurlijk een soort vleesgeworden CDA met m'n onfatsoenlijk. Oke dan maar. Pfff.

Wat goed dat je dat gedaan hebt!

Vooral aan mezelf.  Gesprek met gelukkig heel begripvolle manager gehad . Voorlopig ben ik thuis om te herstellen  en 2e week november ga ik kijken of ik 2x2 uurtjes per week wellicht kan starten boventallig.  Mijn idee was dan alweer volledig aan het werk te zijn. Maar dat is aan alle kanten afgeraden. Eind november heb ik vakantie en dan hoop ik weer geheel daarna te kunnen werken.  Ik snap het. Weet dat het op deze manier  het beste is. Kijken per week wat kan  en haalbaar is. Maar gevoelsmatig ben ik zo in gevecht met mezelf. Benen doen het. Armen doen het. Hoofd werkt. Voor mijn gevoel alleen nog ff conditie  en kracht terugkrijgen en aan de gang. In de praktijk heeft mijn hoofd natuurlijk meer tijd nodig om te herstellen.  Snap ik wel. Maar die strijd in mij...

Poezie schreef op 22-10-2025 om 19:34:

Nou inderdaad! En iedereen 'schatje' noemen. Ik vind het vreselijk.

lientje69 schreef op 23-10-2025 om 10:44:

Vooral aan mezelf. Gesprek met gelukkig heel begripvolle manager gehad . Voorlopig ben ik thuis om te herstellen en 2e week november ga ik kijken of ik 2x2 uurtjes per week wellicht kan starten boventallig. Mijn idee was dan alweer volledig aan het werk te zijn. Maar dat is aan alle kanten afgeraden. Eind november heb ik vakantie en dan hoop ik weer geheel daarna te kunnen werken. Ik snap het. Weet dat het op deze manier het beste is. Kijken per week wat kan en haalbaar is. Maar gevoelsmatig ben ik zo in gevecht met mezelf. Benen doen het. Armen doen het. Hoofd werkt. Voor mijn gevoel alleen nog ff conditie en kracht terugkrijgen en aan de gang. In de praktijk heeft mijn hoofd natuurlijk meer tijd nodig om te herstellen. Snap ik wel. Maar die strijd in mij...

zó fijn dat je mensen om je heen hebt die jouw rem aantrekken! heel goed!

Broadway schreef op 23-10-2025 om 11:59:

[..]

zó fijn dat je mensen om je heen hebt die jouw rem aantrekken! heel goed!

Hier sluit ik me bij aan! Het is enorm rot wat je overkomen is en dat het nodig is.. Dat je daar verdrietig van wordt en juist heel graag normaal wil kunnen functioneren snap ik zo goed! Maar het is fijn dat er begripvolle mensen om je heen zijn, Lientje. Niet te veel druk op jezelf leggen maar hou in je achterhoofd dat je het rustige aan juist voor jezelf doet zodat je over een tijdje weer hersteld bent op je oude niveau.

En hopelijk helpt deze tijd je ook om echt kritisch te kijken of je wat dingen kunt weglaten en te minderen in het zorgen voor iedereen en je jezelf (opnieuw) kwijtraakt. Absoluut niet belerend bedoeld maar ik gun je ook wat meer rust in jezelf

aan 2 mensen die in een zwembad in de praatbaan ( 3 banen zonder touw waar je rechthoeken zwemt) opeens borstcrawl gaan doen en gewoon rechte banen zwemmen.
Hoezo kun je niet lezen? Staan bordjes
En als je binnenloopt en observeert zie je dat toch????

Nieuw 4seizoenen dekbed gekocht, waarom staat er niet op het label; lente/zomer of herfst/winter dekbed? Ook de lengte en breedte is niet duidelijk. 

2 + 2 acties en dan staan er maar 2 of 3 doosjes in het schap. Ik heb zo'n hekel aan zulke acties bied het product gewoon aan voor de helft van de prijs.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.