Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 10-10-2025 om 11:19:

Deze huisartsenpraktijk loopt altijd uit, vandaag ook weer. Blijkt dat er iemand te laat is en daar gaan ze dan op zitten wachten, terwijl ik al in de wachtkamer zit. Ik zat al 20 min in de wachtkamer toen die man binnenkwam. Omdat hij zich niet melde, wist de ha niet dat hij er inmiddels was. Ondertussen had ik toch al geholpen kunnen worden? Zo inefficiënt die manier van werken, ik begrijp dat echt niet. Uiteindelijk 40 min uitloop en dat om 9.30 uur, dat belooft wat.

In het ZH gaat dat tegenwoordig wel beter door het aanmeldsysteem. Als de afspraak even lang duurt kan dat prima. 

Wilde mn wc op knappen en dacht ff behangen, lukt prima. Je kan dus geen plafond behangen in je eentje. Te weinig handen en nu ben ik mega chagrijnig want dit was m'n plan van vandaag. 

SuzyQFive schreef op 10-10-2025 om 11:23:

[..]

Ik heb drie uur per week maar sinds eind juni is er nog maar vier keer iemand geweest (muv de wondzorg).
Ik heb nu weer een ‘vast’ iemand maar van de drie keer dat hij zou moeten komen heeft ie er twee afgezegd.

Ik weet hoe het gaat, niet.... 

2 van de 3 keer afzeggen, heb je niks aan of hij moet ziek zijn en het thuiszorgbureau geeft dit niet op tijd aan jou door? Ik hoor ook meestal pas dat iemand niet komt, als ik ze bel waarom er nog niemand is.

amarna schreef op 09-10-2025 om 19:45:

[..]

Het lijkt me dat een politieke keuze niet zo rigoureus verandert. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die (bijvoorbeeld) in 2022 op de SP stemde, nu op de PVV stemt. Dat is zo'n immens ideologisch verschil!

Nee hoor. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzermodel 

Er is wel kritiek op dit model, maar er zit wel wat in als je niet zozeer uitgaat van de inhoudelijke verschillen (immigranten zijn welkom of immigranten moeten uitgezet) maar in de manier van denken. De manier van denken in de zin van "de gewone man is altijd de klos en het is een bestuurlijke elite die ons onderdrukt" kan mensen zowel naar extreem links als naar extreem rechts drijven. 

Ginevra schreef op 10-10-2025 om 13:34:

[..]

Nee hoor. https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoefijzermodel

Er is wel kritiek op dit model, maar er zit wel wat in als je niet zozeer uitgaat van de inhoudelijke verschillen (immigranten zijn welkom of immigranten moeten uitgezet) maar in de manier van denken. De manier van denken in de zin van "de gewone man is altijd de klos en het is een bestuurlijke elite die ons onderdrukt" kan mensen zowel naar extreem links als naar extreem rechts drijven.

Die 2 partijen waren maar een voorbeeld van ideeen die mij onverenigbaar leken.  Ik stem niet op een van hen. Manlief ook niet. Maar bedankt voor de uitleg.

HAHA!wait..what schreef op 10-10-2025 om 11:08:

Ik heb een feestje vandaag (begint vanmiddag al) maar ik heb geen idee wat ik aan moet qua kleding.
De hele week druk geweest met andere dingen en nu denk ik; shit, ik heb echt niks om aan te trekken en ook geen nettere schoenen meer 😅

Zo dit is herkenbaar, terwijl ik genoeg heb 

Nikki1973 schreef op 10-10-2025 om 10:37:

Aan de ondertiteling van een serie op Disney+. Af en toe zo slecht. Gekke vertalingen, zinnen die niet af zijn. Jammer, want de serie vind ik wel leuk.

Tegenwoordig steeds meer slechte ondertitels op de streamingsdiensten vind ik. Komt denk ik geen mens meer aan te pas.

Dolfje schreef op 10-10-2025 om 14:32:

[..]

Tegenwoordig steeds meer slechte ondertitels op de streamingsdiensten vind ik. Komt denk ik geen mens meer aan te pas.

Het is wel erger geworden maar ook op tv helaas. Niet perse bij de streamingdiensten.

SuzyQFive schreef op 10-10-2025 om 08:48:

Wéér geen thuiszorg 🤬

Al 2 maanden niet meer hier. Ongeveer de helft van het jaar is géén zorg.  Op vacatures komen nul reacties.  Uitsluitend mensen die via een jobcoach dit werk verplicht moeten doen komen uiteindelijk.  Om de haverklap ziek.  En ze zijn ook eerlijk: vinden het werk niet leuk maar ze moeten. 

Ik heb het hier over kop van Drenthe. Omgeving Veenkoloniën is compleet anders: bij vacature komen er meer sollicitanten dan er FTE's zijn. De mensen die worden aangenomen blijven over het algemeen ook veel langer. 

De maximale indicatie die in onze gemeente gegeven kan worden is 2 uur per week.  

Wat erg van het niet krijgen van thuiszorg maar ik snap wel dat veel mensen dat werk niet lang willen doen, tenminste ik ben nu al 10 jaar weg( heb het 15 jaar gedaan)   omdat de organisatie zo ruk geworden  was. 
Het werk was ik eerste instantie prima maar we werden echt behandeld als nummers en de cliënten ook. En steeds minder tijd dus je moest Ipv 3 of 4 uur bij een adres hetzelfde werk in 2,5 uur doen. Dus in plaats van  6 of 8 huizen per week had ik er soms 10. Dus 10 keer het bed verschonen en de douche etc poetsen. Soms dus 3 op een dag om aan je uren te komen.  En dan mijn eigen huis ook nog.
En als het nou veel zou betalen...

PostNL...en aan vriend.... 

vriend vond dat we moesten overstappen naar een nieuwe provider en de modem zou eergister worden bezorgd maar omdat we allebei niet huis waren heb ik het verplaats naar vandaag.

krijg ik eerst een mail dat het in de ochtend wordt bezorgd, en nu krijg ik een pushbericht tussen 15:00-18:00   
maar ik heb om 18:00 een afspraak buiten de deur en vriend is ook niet thuis dan 

ff serieus nahja kan nu wel naar de sportschool 

De hele week vroeg op, denk ik vandaag uit te slapen zijn ze alweer vanaf 7.30u bezig met het ontruimen van een woning aan de overkant.  Bewoonster zit al een paar maanden in een verzorgingstehuis. Goed dat ze niet weet hoe er met haar spullen wordt omgegaan. Maar ach, die mannen maken zich niet druk, alles wat kapot valt gooien ze naast de gft containers.🤨

Rogue schreef op 11-10-2025 om 09:05:

PostNL...en aan vriend....

vriend vond dat we moesten overstappen naar een nieuwe provider en de modem zou eergister worden bezorgd maar omdat we allebei niet huis waren heb ik het verplaats naar vandaag.

krijg ik eerst een mail dat het in de ochtend wordt bezorgd, en nu krijg ik een pushbericht tussen 15:00-18:00
maar ik heb om 18:00 een afspraak buiten de deur en vriend is ook niet thuis dan

ff serieus nahja kan nu wel naar de sportschool

Dat is wel vervelend ja. Kan je overleggen met je buren? Misschien willen zij het pakketje aannemen?

ik ben gisteren ongesteld geworden en heb er best veel last van. Vanavond ga ik naar een concert dus de timing is echt beroerd. Hopelijk is mijn hoofdpijn dan wel over, dat scheelt dan nog iets..

Yumi schreef op 10-10-2025 om 11:36:

[..]

Ik weet hoe het gaat, niet....

2 van de 3 keer afzeggen, heb je niks aan of hij moet ziek zijn en het thuiszorgbureau geeft dit niet op tijd aan jou door? Ik hoor ook meestal pas dat iemand niet komt, als ik ze bel waarom er nog niemand is.

Ja, dat laatste meestal, hoewel hij wel netjes had geappt dat ie niet kwam. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.