Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dorestad schreef op 09-10-2025 om 16:43:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar ik weet niet of ik het zou kunnen volhouden met iemand samen met een partner te wonen die ontzettend in complottheorieën gelooft en daar ook steeds over wil praten. Ik geloof dat ik dan minstens een stacaravan kocht om daar regelmatig een weekje alleen te zijn.

ah, dit is een ander verhaal. hiervan kunnen echt problemen ontstaan idd. maar dit heeft niets met stemmen op wilders te maken dus dat begrijp ik niet. en nee ik stem geen wilders, maar vind dit soort framing ook not done

Moosey schreef op 09-10-2025 om 21:32:

[..]

SP en PVV hebben dan juist weer best wat raakvlakken (opkomen voor de ‘gewone man’, anti-Europa) maar ik ben ook heel blij dat mijn lief en ik ongeveer hetzelfde denken over politiek en ideologieën.

De SP is helemaal niet anti-Europa. Hoe kom je daar nou weer bij? 
De SP vindt alleen dat er binnen de EU teveel geld naar bepaalde ‘onzinnige’ zaken gaat. Zoals het hele halfjaarlijkse verhuiscircus en dat Europarlementariërs teveel betaald worden. Ze zijn juist voor een solidair Europa waarin het geld daar besteed wordt waar het nodig is, zoals in de armere gebieden. 

Ook bij het stemmen op moties liggen de SP en PVV zo’n beetje het verst uit elkaar. Alleen met de VVD heeft de SP nog minder overeenkomsten in stemgedrag. De enige punten waar ze redelijk overeenstemmig zijn zijn sommige zorg (65%), huisvesting (54%) en sociale zekerheidspunten (57%). 

https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Wéér geen thuiszorg 🤬

ik wordt zo langzaam aan niet goed van all die werkzaamheden in de straat
Het wordt steeds erger er liggen nu 3 straten open blijf maar omlopen 

Een stuk van mijn fietsroute naar het werk ligt er al sinds juni uit. Meerdere data gezien op de borden, nu stond er al een hele tijd een bord: Wegvak afgesloten tot 13-10. Netherfield blij, maandag kan ik er weer langs! Staat er nu twee meter achter dit bord een nieuw bord: Wegvak afgesloten van 14-10 tot 13-11. Fucking hell. Ik ga in winterslaap. De groeten. 

Aan de ondertiteling van een serie op Disney+. Af en toe zo slecht. Gekke vertalingen, zinnen die niet af zijn.  Jammer, want de serie vind ik wel leuk.

amarna schreef op 09-10-2025 om 19:45:

[..]

Het lijkt me dat een politieke keuze niet zo rigoureus verandert. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die (bijvoorbeeld) in 2022 op de SP stemde, nu op de PVV stemt. Dat is zo'n immens ideologisch verschil!

Ik zou dat echt moeilijk kunnen accepteren. Zelfs na 43 jaren huwelijk.

Toch kan dat gebeuren. Bij Forum-aanhangers zitten ook mensen die vroeger weldenkend waren en nu in die complottheorie zijn verdwaald. Helaas.

Nikki1973 schreef op 10-10-2025 om 10:37:

Aan de ondertiteling van een serie op Disney+. Af en toe zo slecht. Gekke vertalingen, zinnen die niet af zijn. Jammer, want de serie vind ik wel leuk.

Disney doet heel veel ondertiteling met AI. Komt niemand meer aan te pas… 

Dat een vakantie voor één persoon zoveel duurder per persoon is dan met twee personen. Dat je gaat zoeken met filters met een persoon en dan prijzen krijgt voor twee personen, ze kijken naar beschikbaarheid en dan ploep ploep! Even 400-1000 euro duurder. 

Ik heb een feestje vandaag (begint vanmiddag al) maar ik heb geen idee wat ik aan moet qua kleding.
De hele week druk geweest met andere dingen en nu denk ik; shit, ik heb echt niks om aan te trekken en ook geen nettere schoenen meer 😅

SuzyQFive schreef op 10-10-2025 om 10:51:

Dat een vakantie voor één persoon zoveel duurder per persoon is dan met twee personen. Dat je gaat zoeken met filters met een persoon en dan prijzen krijgt voor twee personen, ze kijken naar beschikbaarheid en dan ploep ploep! Even 400-1000 euro duurder.

Reis al jaren alleen, het blijft een ergernis mede omdat hotels je dubbel laten betalen maar je vaak in e.a. hok willen stoppen. 

SuzyQFive schreef op 10-10-2025 om 08:48:

Wéér geen thuiszorg 🤬

Herkenbaar Suzy, zou het zo graag zelf doen ipv deze stress iedere keer. 

Het is ook nog steeds een drama, na een paar maanden zijn ze weer weg en val ik weer in af en toe een invalkracht. Ik heb maar 3 uur per 2 weken, wou de thuiszorg me iemand geven voor vast, maar die kon geen 3 uur werken als ik wat tijd wou inleveren kon ze hier geplaatst worden, nee!

SuzyQFive schreef op 10-10-2025 om 10:42:

[..]

Disney doet heel veel ondertiteling met AI. Komt niemand meer aan te pas…

Dat is een goede verklaring . De serie is ook op tv te zien, dus geen idee wie verantwoordelijk is voor de ondertiteling maar het is af en toe echt slecht. 

amarna schreef op 09-10-2025 om 19:45:

[..]

Het lijkt me dat een politieke keuze niet zo rigoureus verandert. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die (bijvoorbeeld) in 2022 op de SP stemde, nu op de PVV stemt. Dat is zo'n immens ideologisch verschil!

Ik zou dat echt moeilijk kunnen accepteren. Zelfs na 43 jaren huwelijk.

Dilan Yeşilgöz is begonnen bij de SP. Nu leidt ze de VVD. 

Deze huisartsenpraktijk loopt altijd uit, vandaag ook weer. Blijkt dat er iemand te laat is en daar gaan ze dan op zitten wachten, terwijl ik al in de wachtkamer zit. Ik zat al 20 min in de wachtkamer toen die man binnenkwam. Omdat hij zich niet melde, wist de ha niet dat hij er inmiddels was. Ondertussen had ik toch al geholpen kunnen worden? Zo inefficiënt die manier van werken, ik begrijp dat echt niet. Uiteindelijk 40 min uitloop en dat om 9.30 uur, dat belooft wat.

Yumi schreef op 10-10-2025 om 11:10:

[..]

Reis al jaren alleen, het blijft een ergernis mede omdat hotels je dubbel laten betalen maar je vaak in e.a. hok willen stoppen.

SuzyQFive schreef op 10-10-2025 om 08:48:

[..]

Herkenbaar Suzy, zou het zo graag zelf doen ipv deze stress iedere keer.

Het is ook nog steeds een drama, na een paar maanden zijn ze weer weg en val ik weer in af en toe een invalkracht. Ik heb maar 3 uur per 2 weken, wou de thuiszorg me iemand geven voor vast, maar die kon geen 3 uur werken als ik wat tijd wou inleveren kon ze hier geplaatst worden, nee!

Ik heb drie uur per week maar sinds eind juni is er nog maar vier keer iemand geweest (muv de wondzorg). 
Ik heb nu weer een ‘vast’ iemand maar van de drie keer dat hij zou moeten komen heeft ie er twee afgezegd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.