Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Naar de mondhygiënist geweest vandaag. Heb tandartsangst en sinds kort bij een angsttandarts. Fijne vent, vandaag dus mondhygiënist. Echt, ik weeeet dat ik niet bang hoef te zijn en ze was lief en het viel hartstikke mee maar heb helemaal hoofdpijn omdat ik zo gespannen was. 

Bouwvakkers die bij ons aan het werk zijn, maar waar totaal geen tempo inzit. Het is 's avonds echt zoeken wat ze die dag gedaan hebben. Gelukkig betalen we voor de hele klus en niet per uur. 

BlairW schreef op 03-10-2025 om 14:06:

Ik heb ooit op het werk een klant naar het toilet laten gaan. Rook de geur al in de gang, dus ben meteen gaan kijken toen ze er af kwam. Echt ook de hele pot onder, de bril, de buitenkant van de pot. Ze was nog in het pand, dus heb haar terug geroepen, een emmer water met sop en doekjes gegeven en het haar laten schoonmaken. Of nou ja, ze liet het haar man schoonmaken. Die gaf aan dat ze moeite heeft met het ophouden. Dat begrijp ik helemaal, maar zeg het dan en vraag even om hulp met het schoonmaken! Dat laat je toch zo niet achter?? Heb dat ook rustig uitgelegd dat ik het geen enkel probleem vond en dat ongelukjes kunnen gebeuren. Maar dat ik het niet netjes vind dat je het zo achter laat voor het personeel van het bedrijf. Haar man was het daar wel mee eens, mw vond het alleen maar belachelijk hoe ik haar behandelde en is boos weggegaan. Nooit meer gezien daarna.

Een vriendin van mij werkt in een winkel. Er wordt regelmatig gevraagd of er naar het toilet gegaan mag worden.

Door schande en schade wijzer geworden. Het is bizar hoe mensen een toilet achter kunnen laten.

En het blijkbaar heel gewoon vinden dat winkelpersoneel jouw schijt en zeik plekken op kan ruimen.

Caroline80 schreef op 03-10-2025 om 17:04:

Bouwvakkers die bij ons aan het werk zijn, maar waar totaal geen tempo inzit. Het is 's avonds echt zoeken wat ze die dag gedaan hebben. Gelukkig betalen we voor de hele klus en niet per uur.

Hier dakwerkzaamheden. Zijn nu al sinds 25 augustus bezig. 

Gelukkig hoef ik het niet te betalen 🙂

Die stomme klote klas. Ik word enorm cynisch van het kinderachtige ongemotiveerde gedoe. Maar goed, we gaan het wel op de “oude vertrouwde” manier doen. Doen ze nog minder, maar dat hebben ze zelf niet in de gaten, want dan is het wel “normaal”. Gelukkig is het tijdelijk. 

Vriend zou hier vanavond slapen na werk maar laat net weten liever thuis te slapen. Helemaal goed maar had zo'n zin om te knuffelen en kroelen!

Ik erger me aan die stomme storm van vandaag. Had dat nou niet morgen gekund? Ik moet de hele dag werken ( voor het eerst weer na mijn operatie en zie er best tegen op want ik voel me echt nog niet fit ) en we gaan voor het eerst weer open na de verbouwing op mijn werk. Dus een groot gekkenhuis vandaag, ik verwacht het mega druk en we moeten er allemaal vroeg zijn en netjes in de kleding. Tja, ik heb dus geen auto en ik zal moeten lopen naar mijn werk en dan maar hopen dat ik niet verzopen ben als ik daar na een half uur aan kom. Fietsen heeft geen zin met dit weer. En slecht geslapen, want stress en zenuwen voor de drukte van vandaag. Ik kan daar al niet goed tegen maar na mijn operatie ben ik nog prikkelgevoeliger dan normaal merk ik en echt super snel moe. 
Ik heb donderdag een paar uurtjes gedraaid en ik kon niet meer. Dus ik ga wel kijken hoe ver ik kom, maar als het niet meer gaat trek ik wel aan de bel. Zucht. Mag ik thuisblijven? 

Dat is echt rot, Jujebee. Van mij mag je thuisblijven hoor  
Klinkt eigenlijk als een te pittige dag voor je! 
Als je gaat kun je ook max een paar uurtjes gaan. Wanneer is je volgende werkdag?
Als je morgen weer moet werken dan is nu een hele dag nog niet verstandig denk ik.

Veel succes!

HAHA!wait..what schreef op 04-10-2025 om 06:49:

Dat is echt rot, Jujebee. Van mij mag je thuisblijven hoor
Klinkt eigenlijk als een te pittige dag voor je!
Als je gaat kun je ook max een paar uurtjes gaan. Wanneer is je volgende werkdag?
Als je morgen weer moet werken dan is nu een hele dag nog niet verstandig denk ik.

Veel succes!

Dank je! Ja, dat is het ook, maar ik moet helaas wel want we worden allemaal verwacht door de hoge bobo's dus thuisblijven is echt geen optie. Morgen zijn we gewoon dicht gelukkig. Ik weet nog niet wanneer ik volgende week moet, heb nog geen rooster. 

Net even bij mijn moeder mijn hart gelucht maar ja, die vond dat ik niet zo moest piepen, de dag komt vanzelf wel om. Tja, dat snap ik ook wel. Die zal nooit snappen dat mijn ASS me echt kan beperken met dit soort dagen. Ze kwam ook geregeld met vacatures die wel wat voor mij zouden zijn waarvan ik meteen al weet dat ik dat niet kan ivm de prikkels. De winkel waar ik werk is rustig, normaal gesproken, maar vandaag word het een gekkenhuis vermoed ik. Al kan de storm wel wat "helpen" wellicht haha. Nou ja, we gaan het wel zien. Ik ben enorm moe, nu al, na die flutnacht. Maar het komt wel om, het komt goed. 

Ik erger me en ben verdrietig omdat mijn rug zo zeer doet. Ik heb wel vaker een poosje last van mijn onderrug, het is mijn zwakke plek, maar het is vandaag erger dan iik gewend ben. Het ging juist de laatste tijd zo goed...
En het komt nu slecht uit. Ik doe vakatiezorg voor de cavia's  van degene die altijd voor mijn cavia's zorgt als ik op vakantie ben. Eén van de cavia's is ziek, die heeft speciale zorg nodig. Hij woont op een kwartiertje fietsen, maar ik zou niet weten hoe nou bij z'n cavia's te komen ( zeker net de storm...)  en als het me al lukt ben ik als de dood dat ik een foute beweging maak bij het pakken en medicatie geven bij die cavia. Zit ik daar met die cavia met een verstijfde rug en kan niet op of om. Dus ik heb 'm maar laten weten dat er een probleem is omdat ik niet zorgen kan. Moet-ie misschien wel terugkomen van vakantie door mijn stomme rug!

Bloemenzee schreef op 03-10-2025 om 22:57:

Die stomme klote klas. Ik word enorm cynisch van het kinderachtige ongemotiveerde gedoe. Maar goed, we gaan het wel op de “oude vertrouwde” manier doen. Doen ze nog minder, maar dat hebben ze zelf niet in de gaten, want dan is het wel “normaal”. Gelukkig is het tijdelijk.

Wat voor klas? 

Het is weer permanent een wasrek in de huiskamer tijd. 

Koettie schreef op 04-10-2025 om 11:23:

Het is weer permanent een wasrek in de huiskamer tijd.

Goed voor de luchtvochtigheid als de verwarming aan is, maar heb er een hekel aan. Heb er nu een in de slaapkamer staan, met dit weer draai ik liever tegen de avond een was. Daardoor is hij de volgende dag vaak al bijna droog en hoef ik er niet of minder lang tegenaan te kijken. 

Hier gister laat in de middag aangezet maar nog niet helemaal droog. Ook nog geen verwarming aan. En moet nog een was draaien maar dat wordt dan vanavond of morgen want dit moet eerst droog. 

Heb de verwarming ook nog niet aan, daardoor droogt het niet lekker. Maar vanmiddag krijgen we wat meer zon ☀ 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.