Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Netherfield schreef op 10-09-2025 om 20:59:

Dochter is flauwgevallen op kamp omdat ze niet genoeg gegeten heeft. Ze belde me er zelf over, docent belde niet. Dat vind ik stom.

Stom? Dat vind ik echt heel slecht!

Hoe oud is je dochter? En wie bepaalt wat ze eet?

Voor het eerst sinds 40 jaar weer eens een ingescheurde mondhoek.

Naminokurashi schreef op 10-09-2025 om 16:41:

[..]

In mijn apotheek kan je medicijnen ophalen met een afhaalcode, maar ook zonder code.

Bij ons idem, met afhaalcode kan het 24/7. Zonder alleen tijdens openingstijden (en mits op voorraad). Vaak genoeg dat ik direct vanaf de huisarts naar de apotheek loop en het gewoon mee kan krijgen. Soms krijg ik maar een deel en komt de rest later in de automaat. 

HAHA!wait..what schreef op 10-09-2025 om 18:14:

[..]

Ik klaag gewoon even verder; ze hebben me inderdaad geprobeerd te bellen (op mijn werkdag) maar konden me niet bereiken. Daarom hebben ze me maar ingepland op een woensdag, wat wederom op een werkdag is Ik bel ze morgen zelf wel even maar pff.. ik geef het in de mail zelfs nog aan wat mijn werkdagen zijn!

Dat ze me proberen te bellen op mijn werkdag vind ik natuurlijk niet erg. Soms kan ik wel opnemen. Maar inplannen op die dag is echt wel heel onhandig

Hele stomme vraag: welk systeem gebruiken ze? In sommige systemen kan je in het portaal voorkeursdagen en afwezigheid doorgeven. 

(Overigens sturen ze in mijn ziekenhuis nog brieven dus zit er dan sowieso telkens 2 dagen tussen als de post meewerkt...) 

stokstaart schreef op 10-09-2025 om 20:29:

[..]

Ooh vreselijk Yumi!
ik heb er twee dagen idioot veel last van gehad, normaal ruist het wel maar vertrekt het redelijk snel. Nu dus niet

Sinds gister weer op het oude niveau

Erg hé, ik probeer het op advies van het audiologisch centrum zoveel mogelijk te negeren, maar soms is het zo'n herrie. Bij mij is de tinnitus erger geworden door lc, dat heeft ook mijn gehoor beschadigd. Ik weet dat jij hersteld bent, maar merk jij sindsdien verschil?

Dorestad schreef op 10-09-2025 om 19:57:

ik stond gisteren geparkeerd in een parkeervak. Rijdt er automobilist schuin achteruit tegen de voorkant van mijn auto aan. Automobilist wilde daarna wegrijden. Net op tijd kon ik uit auto stappen en op raampje tikken. "Normaal piept hij altijd, nu niet. " We bekijken de schade aan mijn auto. Volgens veroorzaker niet de moeite waard, ze had haast. Foto gemaakt en ik kreeg haar telefoonnummer.
Ben na schadebedrijf gereden. Schade is 600 euro. Heb offerte gisteren begin van de geappt. Heb vandaag gebeld. Het blijft oorverdovend stil. Het enige wat ik kan doen is volgende week op dezelfde tijd kijken. Automobilist haalde kind op bij peuterspeelzaal.

Wat vervelend dit! Met een ander nummer proberen te bellen, misschien dat ze dan wel opneemt? 

Dochter loopt bij de GGZ, maar heeft nog niet echt klik met de therapeut.
Via de whatsapp hebben we afspraken gemaakt, de eerste week niet en daarna telkens op maandag, want dan kan ik haar ophalen en eventueel de therapeut zelf even spreken.
Kwam er van de week dat er toch een afspraak is, op dinsdag!?? Dochter was stoer en is zelf met de bus geweest voor een keertje. 
Blijkt dat ze de andere afspraken ook op dinsdag heeft gepland. Ik oude appjes doorgestuurd, met de datums op maandag die ik bevestigd heb, schrijft ze daar dwars langsheen in de overtuiging dat dinsdag handiger was voor mij. Grrr Hoevaak moet ik nog uitleggen dat ik het maandag wil en dat we dat ook afgesproken hebben????

Dat mijn nieuwe bril pijn doet achter mijn oren op mijn schedel. En nadat de opticiën iets heeft verbogen doet het nog steeds pijn .
Nu is het natuurlijk zwaar geïrriteerd, dus morgen na een nacht slapen nog maar eens voelen hoe het is.

De jeugd op de fatbikes. Ik stond te wachten bij de bushalte en er was een jochie op een fatbike over de stoep aan het racen. Toen ie terug kwam stond ik midden op de stoep en heb er wat van gezegt. Kreeg een grote bek, ik zei dit is een stoep, daar fiets je niet overheen, dat doe je op straat. Hij zei, ik fiets niet op straat maar op de stoep, ik wil niet op straat fietsen. Ik zei, jammer dan. De stoep is om op te lopen, als je je fiets aan de hand mee hebt, dan kan je lopen. Kreeg een grote mond, waar ik me mee bemoeide. Ik dachte, leer je dat van je ouders om op de stoep te racen met je fiets? 
Dus iedereen op de stoep moet aan de kant want iemand op een fatbike wil er langs en wil niet op straat fietsen.

Of zit ik verkeerd met de verkeers regels?

Veel te veel te doen en te kort tijd

Naminokurashi schreef op 11-09-2025 om 13:08:

De jeugd op de fatbikes. Ik stond te wachten bij de bushalte en er was een jochie op een fatbike over de stoep aan het racen. Toen ie terug kwam stond ik midden op de stoep en heb er wat van gezegt. Kreeg een grote bek, ik zei dit is een stoep, daar fiets je niet overheen, dat doe je op straat. Hij zei, ik fiets niet op straat maar op de stoep, ik wil niet op straat fietsen. Ik zei, jammer dan. De stoep is om op te lopen, als je je fiets aan de hand mee hebt, dan kan je lopen. Kreeg een grote mond, waar ik me mee bemoeide. Ik dachte, leer je dat van je ouders om op de stoep te racen met je fiets?
Dus iedereen op de stoep moet aan de kant want iemand op een fatbike wil er langs en wil niet op straat fietsen.

Of zit ik verkeerd met de verkeers regels?

Oh ik zeg er al niet eens meer iets van.. heeft toch geen zin bij dat gespuis.  Je krijgt alleen maar een grote mond van ze.

Mijn behandelingen voor een implantaat/kroon beginnen volgend jaar.
Ik netjes de 2 ochtenden aangegeven waarop ik niet kan. Jullie raden het al, het moet toch op 1 van deze 2 ochtenden omdat de implataloog alleen dan werkt.

Nu gaat dat echt wel goedkomen met mijn werk hoor, maar waarom moet een patiënt zich in deze altijd schikken!

Dat ik op het werk al de hele week bezig ben met iets wat niet werkt en van kastje naar de muur wordt gestuurd. 

Herfstappeltaart schreef op 11-09-2025 om 11:30:

Dat mijn nieuwe bril pijn doet achter mijn oren op mijn schedel. En nadat de opticiën iets heeft verbogen doet het nog steeds pijn .
Nu is het natuurlijk zwaar geïrriteerd, dus morgen na een nacht slapen nog maar eens voelen hoe het is.

Ohh dat is zo vervelend, kreeg er hoofdpijn van en moest er 3 keer voor terug. Hoop dat het bij jou sneller is opgelost!

Yumi schreef op 11-09-2025 om 19:34:

[..]

Ohh dat is zo vervelend, kreeg er hoofdpijn van en moest er 3 keer voor terug. Hoop dat het bij jou sneller is opgelost!

Dankje, ik hoop het ook!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.