Huiskamer
JtM
09-09-2025 om 09:56
Yumi schreef op 08-09-2025 om 18:14:
[..]
Weet niet of het bij jou soep past, maar creme fraiche of wat kaas toevoegen?
Dat paste niet bij mijn soep, maar bedankt voor het meedenken! Gelukkig was het met alle toevoegingen verder in de soep te doen. Volgende keer echt op letten dat ik de zaadlijsten eerst verwijder voor ik de peper in stukjes snij.
Wieder
09-09-2025 om 10:20
JtM schreef op 09-09-2025 om 09:56:
[..]
Dat paste niet bij mijn soep, maar bedankt voor het meedenken! Gelukkig was het met alle toevoegingen verder in de soep te doen. Volgende keer echt op letten dat ik de zaadlijsten eerst verwijder voor ik de peper in stukjes snij.
Dat scheelt inderdaad alles!
Verder kan het weer me niet zoveel schelen, het is wat het is. Maar dat buienradar eerst aangeeft dat het hard gaat regenen en ik dus de eerste groep paarden binnenhaal, buienradar vervolgens als ik ze binnen heb, aangeeft dat het de komende twee uur droog blijft en ik daarom de tweede groep maar snel buiten zet, had ik de andere wel nog even kunnen laten staan, dat vind ik wel irritant. Ik stap direct nadat ik ze buiten heb in de auto om boodschappen te gaan doen en check, voor de derde keer in twintig minuten buienradar en dan staat er dat het over een kwartier gaat regenen. Nou ja, dacht ik, dan worden ze maar nat. Tien minuten geleden was het "over een kwartier" en het is nog steeds droog.
Yumi
09-09-2025 om 10:41
Wieder schreef op 09-09-2025 om 10:20:
[..]
Verder kan het weer me niet zoveel schelen, het is wat het is. Maar dat buienradar eerst aangeeft dat het hard gaat regenen en ik dus de eerste groep paarden binnenhaal, buienradar vervolgens als ik ze binnen heb, aangeeft dat het de komende twee uur droog blijft en ik daarom de tweede groep maar snel buiten zet, had ik de andere wel nog even kunnen laten staan, dat vind ik wel irritant. Ik stap direct nadat ik ze buiten heb in de auto om boodschappen te gaan doen en check, voor de derde keer in twintig minuten buienradar en dan staat er dat het over een kwartier gaat regenen. Nou ja, dacht ik, dan worden ze maar nat. Tien minuten geleden was het "over een kwartier" en het is nog steeds droog.
Ik begrijp jou ergernis, wat een gedoe met de paarden. Maar blijkbaar is het niet zo eenvoudig om aan te geven, waar de buien vallen....Vorige week stortregende het bij een vriendin, terwijl het hier droog was. We wonen op 800m afstand. Dus die bui is mogelijk al gevallen
Yumi
09-09-2025 om 11:08
Dat huisartsen er blijkbaar weinig begrip voor hebben dat niet iedereen in de gelegenheid is om iemand 2 keer per dag een crème op te laten brengen, als je het zelf niet goed kan zien. Ben al weken aan het klooien met een spiegeltje om te kijken wat er zit, maar nu gaat dat wel lukken met mijn vingers onder de crème, terwijl ik een spiegeltje achter me hou?
kerst
09-09-2025 om 14:30
Wieder schreef op 09-09-2025 om 10:20:
[..]
Hier zei buienradar dat het om half twee droog zou zijn...
Maar nee, het blijft maar doorhozen. (De rest van de boodschappen moeten maar wachten dan)
En verder verdraagt mijn maag vandaag geen koffie
JtM
09-09-2025 om 14:36
Ik ben aan het wachten op de monteur die voor onze vaatwasser zou komen. Hij zou er tussen 11.45 - 13.45 uur zijn... Inmiddels bijna een uur later.
Hopelijk kan hij de vaatwasser maken! Ben het afwassen beu.
Broodjebrie
09-09-2025 om 15:15
ik ging even snel de container van client naar de achtertuin brengen. Ik zag alleen iets te laat dat er een plasje water in het deksel zat, dus dat kwam even lekker over mijn broek en schoenen heen.. 
lientje69
09-09-2025 om 16:34
Dat ik steeds zo ongelooflijk moe ben. Net ook weer 2 uur liggen slapen op de bank. Goed dat man thuiskwam , anders had ik nog gelegen.
Dolfje
09-09-2025 om 17:18
Broodjebrie schreef op 09-09-2025 om 08:37:
[..]
Nou dit dus.. vooral die donkere avonden vind ik zo ellendig.
Ik ook. Moet morgenavond werken en dan in het donker naar huis.
Yumi
09-09-2025 om 18:25
Gisteren bij de huisarts geweest, de status bij de apotheek is nog steeds... recept ontvangen
Een paar jaar geleden, liep ik vanaf de huisarts meteen langs de apotheek en dan lag het klaar. Komt dit doordat alles besteld moet worden ivm de tekorten?
Broodjebrie
09-09-2025 om 18:35
aan het steeds groter wordende probleem wat personeelstekort heet...
afgelopen week 2 keer ingevallen en beide cliënten zaten al weken zonder hulp...
BlairW
09-09-2025 om 20:22
Yumi schreef op 09-09-2025 om 18:25:
Gisteren bij de huisarts geweest, de status bij de apotheek is nog steeds... recept ontvangen
Een paar jaar geleden, liep ik vanaf de huisarts meteen langs de apotheek en dan lag het klaar. Komt dit doordat alles besteld moet worden ivm de tekorten?
Als je het recept had meegenomen bij de huisarts, had je het waarschijnlijk ook meteen kunnen ophalen bij de apotheek
als er bij ons iemand aan de balie komt, verwerken we het recept uiteraard meteen. En als het op voorraad is, krijg je het ook meteen mee. Als de huisarts recepten door stuurt, komt het in 1 lange lijst met recepten (die soms wel tot 100 recepten gaat met 1 of meer regels die we moeten verwerken) en beginnen we gewoon bovenaan met verwerken. Dan kan het dus inderdaad wat langer duren als er niet specifiek bij staat dat iets spoed is. Zeker met het personeelstekort dat er momenteel is overal. Bij ons kan je trouwens ook een mailtje sturen of je je recept kan komen ophalen? Dan checken we meteen of het er is en of we het die dag nog klaar kunnen leggen voor je. We mailen dan terug met wanneer je het kan ophalen. Of je kan zonder recept langs komen, dan verwerken we je recept ook gewoon aan de balie. Alleen dan heb je kans dat je alsnog terug moet komen de volgende dag, omdat het niet op voorraad is.
Kampeerder
09-09-2025 om 20:35
ik erger me er aan dat als ik vijf minuten later dan gebruikelijk van werk naar huis rijd, dat ik dan twintig minuten later dan gebruikelijk thuis ben.
Niet voor het eerst.....
Kampeerder
09-09-2025 om 20:38
En ik ga me over een kwartier/twintig minuten ergeren aan mijn man die thuis komt en licht gaat aandoen.
Ik zit tv te kijken, heb wil wat lampjes aan, maar man heeft graag groot licht....