Huiskamer
Yumi
09-09-2025 om 23:52
BlairW schreef op 09-09-2025 om 20:22:
[..]
Als je het recept had meegenomen bij de huisarts, had je het waarschijnlijk ook meteen kunnen ophalen bij de apotheek
als er bij ons iemand aan de balie komt, verwerken we het recept uiteraard meteen. En als het op voorraad is, krijg je het ook meteen mee. Als de huisarts recepten door stuurt, komt het in 1 lange lijst met recepten (die soms wel tot 100 recepten gaat met 1 of meer regels die we moeten verwerken) en beginnen we gewoon bovenaan met verwerken. Dan kan het dus inderdaad wat langer duren als er niet specifiek bij staat dat iets spoed is. Zeker met het personeelstekort dat er momenteel is overal. Bij ons kan je trouwens ook een mailtje sturen of je je recept kan komen ophalen? Dan checken we meteen of het er is en of we het die dag nog klaar kunnen leggen voor je. We mailen dan terug met wanneer je het kan ophalen. Of je kan zonder recept langs komen, dan verwerken we je recept ook gewoon aan de balie. Alleen dan heb je kans dat je alsnog terug moet komen de volgende dag, omdat het niet op voorraad is.
In de vorige wijk waar ik woonde werden recepten ook doorgestuurd, en kon ik het recept bij de apotheek meteen ophalen. Toen ik hier net woonde kreeg ik de verbaasde vraag, waarom ik langskwam ik moest wachten op het bericht, dat ik het kon komen halen Ik begrijp best dat het vanwege personeelstekort lastig is. Ik ben gewoon geschrokken bij de huisarts en wil om die reden snel beginnen met die medicijnen, en ondertussen zie ik er tegenop als een berg.
HAHA!wait..what
10-09-2025 om 00:09
Yumi schreef op 09-09-2025 om 23:52:
[..]
In de vorige wijk waar ik woonde werden recepten ook doorgestuurd, en kon ik het recept bij de apotheek meteen ophalen. Toen ik hier net woonde kreeg ik de verbaasde vraag, waarom ik langskwam ik moest wachten op het bericht, dat ik het kon komen halen Ik begrijp best dat het vanwege personeelstekort lastig is. Ik ben gewoon geschrokken bij de huisarts en wil om die reden snel beginnen met die medicijnen, en ondertussen zie ik er tegenop als een berg.
Dat is/klinkt niet fijn Yumi. En naar dat je nog niet kan starten.
Hopelijk niet al te ernstig 
BlairW
10-09-2025 om 06:56
Yumi schreef op 09-09-2025 om 23:52:
[..]
Hele vreemde reactie van de apotheek. Zeker met nieuwe medicatie is het begrijpelijk dat je snel wil beginnen. Als je dan langs komt zouden ze het gewoon meteen klaar moeten maken voor je. Ik blijf me echt verbazen over hoe klantonvriendelijk sommige apotheken zijn. En ik snap nu ook waarom mensen bij ons zo verbaasd zijn over de klantvriendelijkheid.
pind@
10-09-2025 om 08:48
Aan iemand die het nodig vond om zijn/haar afgeknipte struik in de, door ons betaalde, groenafval container te gooien zonder even te overleggen of dat geen probleem zou zijn.
De container staat notabene in onze voortuin! En het was geen klein struikje.
De brutaliteit!
Netherfield
10-09-2025 om 08:58
Ik ben ziek. Ik geef het festival (idd Hullabaloo) de schuld. Normaal ben ik bijna nooit ziek, dit is al de tweede keer dit jaar. Als ik weer beter ben maar ff op zoek naar een goede multivitamine voor de weerstand.
Hemke
10-09-2025 om 09:54
Krijg ik een stapel flyers, die ik niet eens rondbreng.
Breng ik ze terug naar de eigenaar, hebben die niet eens een deurbel.
Rogue
10-09-2025 om 10:30
de voering van tas is stuk en zit nu ook nog is vast in mijn rits
Ga het denk ik of los knippen of breng het naar de kleermaker en laat hem het openknippen en meteen fixen 😒
Yumi
10-09-2025 om 10:55
BlairW schreef op 10-09-2025 om 06:56:
[..]
Hele vreemde reactie van de apotheek. Zeker met nieuwe medicatie is het begrijpelijk dat je snel wil beginnen. Als je dan langs komt zouden ze het gewoon meteen klaar moeten maken voor je. Ik blijf me echt verbazen over hoe klantonvriendelijk sommige apotheken zijn. En ik snap nu ook waarom mensen bij ons zo verbaasd zijn over de klantvriendelijkheid.
Ik vond die reactie ook vreemd, als het niet mogelijk is prima maar de manier waarop mag anders. Gelukkig zijn er ook apotheken hoe het wel moet
Dolfje
10-09-2025 om 11:24
Hemke schreef op 10-09-2025 om 09:54:
Krijg ik een stapel flyers, die ik niet eens rondbreng.
Oh verrek ik heb ook nog flyers liggen om ergens neer te leggen. Dadelijk ff uit mijn werktas halen voordat ik ze weken mee op en neer sjouw.
Wieder
10-09-2025 om 12:06
pind@ schreef op 10-09-2025 om 08:48:
Aan iemand die het nodig vond om zijn/haar afgeknipte struik in de, door ons betaalde, groenafval container te gooien zonder even te overleggen of dat geen probleem zou zijn.
De container staat notabene in onze voortuin! En het was geen klein struikje.
De brutaliteit!
Belachelijk! Zelf willen besparen door een ander op kosten te jagen
Nikki1973
10-09-2025 om 13:13
dat mijn manager weer eens te laat was voor mijn gesprek, dat is al de zoveelste keer. Moet altijd nog een telefoontje plegen, een printje maken of wat dan ook.
ik heb er nu wat van gezegd. Gesprek liep ook niet heel lekker deze keer.
Yumi
10-09-2025 om 15:23
BlairW schreef op 10-09-2025 om 06:56:
[..]
Uurtje geleden toch nog keer naar apotheek gegaan. Maar nee, zonder afhaalcode geen medicijnen. Vroeg of ze kon zien of het er wel al was, het was er maar de medicijnen kwamen bij hun aan voor 3 apotheken. Die konden nooit voor 15uur afgehaald worden en alleen met afhaalcode. Hopelijk zit de automaat niet vol...
BlairW
10-09-2025 om 16:16
Yumi schreef op 10-09-2025 om 15:23:
[..]
Uurtje geleden toch nog keer naar apotheek gegaan. Maar nee, zonder afhaalcode geen medicijnen. Vroeg of ze kon zien of het er wel al was, het was er maar de medicijnen kwamen bij hun aan voor 3 apotheken. Die konden nooit voor 15uur afgehaald worden en alleen met afhaalcode. Hopelijk zit de automaat niet vol...
Jemig, hoe moeilijk is het om een recept te verwerken? 🙄 je wacht nu al 2 dagen op iets wat je voor het eerst krijgt. Echt absurd!
Naminokurashi
10-09-2025 om 16:41
BlairW schreef op 10-09-2025 om 16:16:
[..]
Jemig, hoe moeilijk is het om een recept te verwerken? 🙄 je wacht nu al 2 dagen op iets wat je voor het eerst krijgt. Echt absurd!
In mijn apotheek kan je medicijnen ophalen met een afhaalcode, maar ook zonder code.
als er bij ons iemand aan de balie komt, verwerken we het recept uiteraard meteen. En als het op voorraad is, krijg je het ook meteen mee. Als de huisarts recepten door stuurt, komt het in 1 lange lijst met recepten (die soms wel tot 100 recepten gaat met 1 of meer regels die we moeten verwerken) en beginnen we gewoon bovenaan met verwerken. Dan kan het dus inderdaad wat langer duren als er niet specifiek bij staat dat iets spoed is. Zeker met het personeelstekort dat er momenteel is overal. Bij ons kan je trouwens ook een mailtje sturen of je je recept kan komen ophalen? Dan checken we meteen of het er is en of we het die dag nog klaar kunnen leggen voor je. We mailen dan terug met wanneer je het kan ophalen. Of je kan zonder recept langs komen, dan verwerken we je recept ook gewoon aan de balie. Alleen dan heb je kans dat je alsnog terug moet komen de volgende dag, omdat het niet op voorraad is.