Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

er.is.maar.1.Pino schreef op 30-08-2025 om 21:10:

Bedankt Bakblik en Mama_Inge, jullie bericht helpen wel. Het valt me echt tegen hoeveel het er zijn - deze week gewoon 5 ouders die dat komen zeggen en vanmiddag nummer 6. Mijn man is er ook klaar mee, het continu in de verdediging zitten. Je gaat je haast slechte ouders voelen zo. We zijn blij met onze aanpak maar deze weerstand bij anderen zagen wij echt totaal niet aankomen.

Ik denk altijd maar, als die andere ouders hun kinderen niet met de auto zouden brengen zou het inderdaad stukken veiliger zijn. Mijn kinderen zijn inmiddels van de basisschool af, maar er waren altijd weer ouders die het echt gevaarlijk maakte bij de school omdat ze hun auto op een plek parkeerden waar het niet toegestaan was of op hoge snelheid aankwamen.

Waarom is het zo moeilijk om mijn nieuwe leesbril goed af te stellen?  Ging erheen omdat hij net als de vorige keer aan 1 kant veel te strak tegen mijn neus drukte, kom thuis en er is niks veranderd behalve dat er nieuwe neuspads op zijn gezet....ook dat had iemand de vorige keer al gedaan... maar de afdruk van deze pads, staan ook nu weer aan 1 kant op mijn neus 

SuzyQFive schreef op 30-08-2025 om 22:29:

[..]

Eerlijk gezegd: dan verdien je toch ook geen verkeersdiploma? Zou wat zijn dat je niet kan zwemmen, maar ach, het is zo zielig: laat we dat diploma maar geven. Of ik kan geen bloeddruk meten maar dat is zo zielig dus we geven dat verpleegkundediploma toch maar…

Die kinderen leggen om de en of andere reden het parcours dan wel precies goed af. 

Ik reed in het voorjaar toevallig achter een schoolklas aan, die bleek achteraf dus, onderweg was naar het verkeersexamen. Ik had medelijden met de leerkracht, wat een zooitje ongeregeld. Later hoorde ik via buurjongen dat iedereen geslaagd was. 

Kampeerder schreef op 01-09-2025 om 07:55:

[..]

Die kinderen leggen om de en of andere reden het parcours dan wel precies goed af.

Ik reed in het voorjaar toevallig achter een schoolklas aan, die bleek achteraf dus, onderweg was naar het verkeersexamen. Ik had medelijden met de leerkracht, wat een zooitje ongeregeld. Later hoorde ik via buurjongen dat iedereen geslaagd was.

Ik ben nu 60 en ik vergeet het verkeersexamen nooit meer. Iedereen was geslaagd behalve ik. Ik was denk ik een jaar of 10. Ik moest zo huilen en was zo verdrietig. Ik dacht met mijn kinderlijke brein ook dat ik niet meer mocht fietsen. Mijn moeder heeft me toen helemaal gerust gesteld gelukkig maar. Ik vraag me nog steeds af waarom ik gezakt ben. We reden op de fiets en ik deed hetzelfde als mijn vriendinnen. Mijn moeder is nog wel gaan navragen op school maar nooit antwoord gekregen.

Bellebelle schreef op 31-08-2025 om 21:20:

[..]

Ik denk altijd maar, als die andere ouders hun kinderen niet met de auto zouden brengen zou het inderdaad stukken veiliger zijn. Mijn kinderen zijn inmiddels van de basisschool af, maar er waren altijd weer ouders die het echt gevaarlijk maakte bij de school omdat ze hun auto op een plek parkeerden waar het niet toegestaan was of op hoge snelheid aankwamen.

Nou dit viel me laatst ook op. Vlak bij mijn werk is een school waar ik langs moest toen die net uit ging. Mensen die parkeren aan beide kanten van een weg, terwijl er aan beide kanten een parkeerverbod geldt. Ik kon er niet langs, moest achteruit rijden en een andere weg nemen. Natuurlijk is het dan gevaarlijk rond de school, maar dat komt door de ouders zelf! 

Schoondochter schreef op 01-09-2025 om 08:36:

[..]

Nou dit viel me laatst ook op. Vlak bij mijn werk is een school waar ik langs moest toen die net uit ging. Mensen die parkeren aan beide kanten van een weg, terwijl er aan beide kanten een parkeerverbod geldt. Ik kon er niet langs, moest achteruit rijden en een andere weg nemen. Natuurlijk is het dan gevaarlijk rond de school, maar dat komt door de ouders zelf!

Ik woon in zo'n straat. Echt niet te doen soms. Vorig jaar nog helemaal verrot gescholden toen ik vroeg of ze de auto voor mijn tuinpad weg wilde halen.  Ik heb een heg van 1.20 meter hoog en de buren ook.  Ik kan dus mijn tuin niet uit als er een auto staat. 

Ik moest niet zo zeiken het was maar voor 5 minuutjes. 

Je eh, mijn auto staat daar en ik moet over 10 minuten bij de tandarts zijn. 

Ik ben vandaag goed begonnen heb de gordijnen dicht gelaten tot 9.00 uur.

Ginevra schreef op 31-08-2025 om 12:18:

Ik zoek een tas maar dat ding moet wel functioneel zijn, dus ik wil weten hoe de binnenkant eruit ziet. Vakjes, ritsen, of één grote opening?

Wat doen een boel mensen op Vinted, en ook op webwinkels: die zetten alleen de buitenkant erop. 20 foto's van de buitenkant en hoe hip je de tas kunt combineren met een jurk, met een jas, met laarsjes...... nee sufkoppen, ik wil weten hoe de binnenkant is!

Dat vind ik ook een ergernis op Marktplaats. Op zoek naar een ladenkastje met specifieke afmetingen. Soms staan er geen afmetingen bij. Hoe moeilijk is dat, zoveel centimeter hoog/breed/diep?

JtM

JtM

01-09-2025 om 11:36 Topicstarter

Er is van het weekend een kinderlokker gesignaleerd bij ons in de wijk. Politie erbij, WhatsApp groep gemaakt met informatie en heel veel ouders in de wijk.
Gelukkig is er niks gebeurd, maar wat een eng idee toch maar weer. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-09-2025 om 12:04

Bakblik schreef op 01-09-2025 om 09:42:

[..]

Ik woon in zo'n straat. Echt niet te doen soms. Vorig jaar nog helemaal verrot gescholden toen ik vroeg of ze de auto voor mijn tuinpad weg wilde halen. Ik heb een heg van 1.20 meter hoog en de buren ook. Ik kan dus mijn tuin niet uit als er een auto staat.

Hier hetzelfde idd. 

watertoren schreef op 01-09-2025 om 08:14:

[..]

Ik ben nu 60 en ik vergeet het verkeersexamen nooit meer. Iedereen was geslaagd behalve ik. Ik was denk ik een jaar of 10. Ik moest zo huilen en was zo verdrietig. Ik dacht met mijn kinderlijke brein ook dat ik niet meer mocht fietsen. Mijn moeder heeft me toen helemaal gerust gesteld gelukkig maar. Ik vraag me nog steeds af waarom ik gezakt ben. We reden op de fiets en ik deed hetzelfde als mijn vriendinnen. Mijn moeder is nog wel gaan navragen op school maar nooit antwoord gekregen.

Ik had hetzelfde met het zwemdiploma A bij het schoolzwemmen.Ook geen reden gekregen. Weet dat ook nog zo  goed.

Ik erger me aan mezelf dat ik me weer zo'n kneus vind en meteen denk dat ik gefaald heb als er iets mis is gegaan op het werk. Het zit me dan meteen weer zo hoog.

Bakblik schreef op 01-09-2025 om 09:42:

[..]

Ik woon in zo'n straat. Echt niet te doen soms. Vorig jaar nog helemaal verrot gescholden toen ik vroeg of ze de auto voor mijn tuinpad weg wilde halen. Ik heb een heg van 1.20 meter hoog en de buren ook. Ik kan dus mijn tuin niet uit als er een auto staat.

Bij ons vorige huis hadden we een oprit waar we twee auto's kwijt konden. Om de hoek was een openbare parkeerplek waar zeker overdag, altijd plek was. Regelmatig kwam ik thuis en stond er een auto van bezoek van een van de buren ergens weet ik veel waar in de straat. Ik had al een paar keer gezegd dat ik niet wilde dat ze daar parkeerden, omdat dat gewoon onze oprit in onze tuin was en dat er om de hoek plek zat was.Op een keer was ik het zo zat dat ik die auto klem gezet heb en een uurtje de hond uit ben gaan laten. Toen ik terugkwam stonden er een paar mensen ziedend bij mijn oprit want ze moesten weg en konden er niet langs, mijn auto stond in de weg. Ik zei: volgens mij is het andersom en staat jouw auto in de weg. Ik ben op mijn dooie akkertje de hond binnen gaan zetten en moest nog even plassen ook. Ik heb daarna nooit meer last van gehad van die mensen.

Dolfje schreef op 01-09-2025 om 13:06:

[..]

Ik had hetzelfde met het zwemdiploma A bij het schoolzwemmen.Ook geen reden gekregen. Weet dat ook nog zo goed.

O ja ik ook.  Geen zwemdiploma, nooit gehaald. Iedereen om me heen mocht afzwemmen en ik zakte steeds voor hrt " proef " examen.  Kon mijn rug niet bol genoeg houden met de rugslag. Inmiddels zwemdiploma ik wekelijks  in het diepe bannen hier. Maar zonder diploma  dus.

Dolfje schreef op 01-09-2025 om 13:10:

Ik erger me aan mezelf dat ik me weer zo'n kneus vind en meteen denk dat ik gefaald heb als er iets mis is gegaan op het werk. Het zit me dan meteen weer zo hoog.

Zo herkenbaar 

Wieder schreef op 01-09-2025 om 13:32:

[..]

Bij ons vorige huis hadden we een oprit waar we twee auto's kwijt konden. Om de hoek was een openbare parkeerplek waar zeker overdag, altijd plek was. Regelmatig kwam ik thuis en stond er een auto van bezoek van een van de buren ergens weet ik veel waar in de straat. Ik had al een paar keer gezegd dat ik niet wilde dat ze daar parkeerden, omdat dat gewoon onze oprit in onze tuin was en dat er om de hoek plek zat was.Op een keer was ik het zo zat dat ik die auto klem gezet heb en een uurtje de hond uit ben gaan laten. Toen ik terugkwam stonden er een paar mensen ziedend bij mijn oprit want ze moesten weg en konden er niet langs, mijn auto stond in de weg. Ik zei: volgens mij is het andersom en staat jouw auto in de weg. Ik ben op mijn dooie akkertje de hond binnen gaan zetten en moest nog even plassen ook. Ik heb daarna nooit meer last van gehad van die mensen.

Ik vind een uur wel erg lang, was dan op zijn minst thuis gebleven en het een kwartiertje tot een halfuurtje max aangekeken.
Misschien ben ik wat dit betreft te braaf hoor, maar ze zullen maar een belangrijke afspraak hebben.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe asocialer ik het vind.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.